Ilkan uusi allas
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Meri-Lapin Akvaristit ry
- Sukupuoli: Mies
Re: Ilkan uusi allas
Voin ottaa sen hoitoon, jos on kovin vastenmielinen 

Käyttöohjeet on nössöjä varten. Ei tiedolla, Ei taidolla vaan Tuurilla!
Ainoastaan niistä acroista en tykkää joita mulla ei ole, ja joita en saa.
Ja ton ravun takiahan minä tuon...
Ja ton ravun takiahan minä tuon...

Lahdesta tuli tänään mukaan kaksi eri väristä Acanthastrea lordhowensista, Blastomussa wellsi, MiniMaxi-vuokko (Stichodactyla tapetum) ja vihreä Seriatopora hystrix. Sen lisäksi vielä Siniriutasta kotiloita ja erakoita.
Minkäslaisia kotiloita sieltä siniriutasta sait? Nuo turbot mitä hain pikasesti linnasta on aivan elottomia yksilöitä ja taidan viedä ne takas jos ei tule elonmerkkejä
. Olis nimittäin jonkin verran takalasissa herkullista levää jota en lähe raapimaan pois.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Olisikohan nuo Trochus histrioita... Enkä mä niitä saanut, ihan rahalla ostin ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
LPS Dinnertime... Vuokotkin saivat mustekalaa, namsk

Kolmessa kuukaudessa kasvua tämän verran. Stylophora tuskin näkyy ensimmäisessä kuvassa

Liikkuvaa kuvaa...
http://www.youtube.com/watch?v=F1wg00DB ... 4Ox_zBKgge
http://www.youtube.com/watch?v=F1wg00DB ... 4Ox_zBKgge
Noniin, kaappi järjestelty...
Ylhäällä käytössä olevat, alhaalla kaikki avaamattomat. Avatut testit on laatikossa. Mahtaa päiväykset loppua ennen kuin pohjat näkyy...
Huom. Tuo takana näkyvä ämpäri on täysi pönikkä hiutaletta!
Ylhäällä käytössä olevat, alhaalla kaikki avaamattomat. Avatut testit on laatikossa. Mahtaa päiväykset loppua ennen kuin pohjat näkyy...

-
- Akvaariosisustaja 2005
- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Ota huomioon että kuivaruoka säilyy avattuna 3kk. Sen jälkeenkin sitä voi syöttää, mutta on sisällöltään lähes yhtä tyhjän kanssa. Kannattaa suosia pieniä purkkeja ja pitää vain paria kerrallaan avattuna.
Annan kerran päivässä vitaminoitua purkkiruokaa sekä pakasteita, ja pari kertaa pienet annokset ihan muuten vaan mitä sattuu käteen osumaan.
Noista ylähyllyn purkeista oli monia myös esim. LPS ja gorgoniaruokia, cyclopseja, wakamea, phytoplanktonia, spirulinaa ja muuta "ei perusruokaa". Mahdollisimman monipuolista diettiä koitan pitää.
Pinsettikalalle on ihan omat setit sitten, ne se syö ihan suoraan kädestä
Koitan saada huomenna kuvaa, jos ehdin...
Noista ylähyllyn purkeista oli monia myös esim. LPS ja gorgoniaruokia, cyclopseja, wakamea, phytoplanktonia, spirulinaa ja muuta "ei perusruokaa". Mahdollisimman monipuolista diettiä koitan pitää.
Pinsettikalalle on ihan omat setit sitten, ne se syö ihan suoraan kädestä

Pakko sanoa että eivät teikäläisen kalat ainakaan nälkää nää saati sitten siihen kuole. Tuolla määrällä ruokkisi varmasti monen muunkin kalat ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Pulleita possuja ovat kaikki, ja hyvin maistuu! Olen koittanut pitää vaan tuota ruokintaa silmällä, ettei mene liikaa, ja hyvin on onnistunut.
Oman kuormansa kantaa myös korallien ruokinta, jonka koitan suhteuttaa altaan muitten eläinten ravitsemiseen. Eli silloin kun korallit saa kunnolla sabushkaa, niin kalat saa vähän paastota.
Oman kuormansa kantaa myös korallien ruokinta, jonka koitan suhteuttaa altaan muitten eläinten ravitsemiseen. Eli silloin kun korallit saa kunnolla sabushkaa, niin kalat saa vähän paastota.
Jee! Toinen Kuplavuokko oli yön aikana jakaantunut!
Katselinkin sitä eilen, että kurjalta näytti. Mutta syyhän selvisi sitten nyt...
Katselinkin sitä eilen, että kurjalta näytti. Mutta syyhän selvisi sitten nyt...
Mukavasti soitti juuri UPS:ltä toimistojyyrä - tuttu kaveri, että mulle olis paketti Saksasta heillä
Mukavasti Arcoporat siellä etupenkillä nyt lämpimässä odottaa... Joillakin oli ollut ongelmia tilauksen kanssa, mulle nuo tuli alle viikossa. Tiedä häntä... Vielä tosin sopii toivoa, että korallit on sitä mistä olen maksanut
Illalla päivitystä. Kettukala kuittaa.

Mukavasti Arcoporat siellä etupenkillä nyt lämpimässä odottaa... Joillakin oli ollut ongelmia tilauksen kanssa, mulle nuo tuli alle viikossa. Tiedä häntä... Vielä tosin sopii toivoa, että korallit on sitä mistä olen maksanut

Illalla päivitystä. Kettukala kuittaa.
Miltä sivuilta tilasit nuo korallit?
-
- Katalysaattori
Nyt on ilta - missä kuvat?
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Kuolleina tuli kaikki! ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Junior Member
Millaiset on takuut? Hyvittääkö ne kaikki? Rahana, uusina tsipaleina?
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
Ikävä juttu. Se on näin talvisin riskaa peliä.
Osanottoni
Osanottoni

Not all those who wander are lost
J.R.R. Tolkien
J.R.R. Tolkien
Tässä on nyt sellanen homma, että lämpötilat näytty olevan ihan hyvät. Paketit ja lämpöpussit oli näyttävät, oikein käyttökelpoinen styroxlaatikkokin. Kuolemaksi koitui mitä todennäköisimmin se, että korallit oli pakattu pelkkään veteen! Siis ei lainkaan ilmaa pussissa. Jopa pienin acro, joka tuskin olisi tarvinnut viittä senttiä vettä pussinpohjalle, oli pakattu niin että sen päällä oli vielä 7-8cm vettä eikä lainkaan ilmaa (happea, haloo!).
Sen lisäksi pienemmät taimet oli liimattu niin uusiin istutuskiviin, että ne hohti valkoisuuttaan. Hyvä kun liima oli ehtinyt kovettua! Ne oli varmaan samana päivänä frägätty ja postitettu. Isoimman korallin mukana oli podeja, bristlejä ja acrorapu kuolleina pohjalla. Käsittääkseni neiin kuluttaa happea... Tuossa pussissa vesi oli kuin laihaa espressoa! Ja se haju
Oppirahat on maksettava. Toimittajalle on reklamoitu, mutta tokkopa koskaan korvaa mitään. Firma oli KN-Aquaristik, ihan vaan varoituksena
Kyllä minulla oli sen maine jo tiedossa, mutta annoin mahdollisuuden. Seuraava tilaus lähtee sitten Ranskaan, siellä on kuulemani mukaan hyvä ja luotettava toimittaja. Hinnat ovat toki korkeammat, mutta rahaa on
Kunpa vain olisi samantien nuokin sataset säästänyt tähän seuraavaan tilaukseen... Katsotaan enskuun lopussa sit uudestaan tätä hommaa.
Sen lisäksi pienemmät taimet oli liimattu niin uusiin istutuskiviin, että ne hohti valkoisuuttaan. Hyvä kun liima oli ehtinyt kovettua! Ne oli varmaan samana päivänä frägätty ja postitettu. Isoimman korallin mukana oli podeja, bristlejä ja acrorapu kuolleina pohjalla. Käsittääkseni neiin kuluttaa happea... Tuossa pussissa vesi oli kuin laihaa espressoa! Ja se haju
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Oppirahat on maksettava. Toimittajalle on reklamoitu, mutta tokkopa koskaan korvaa mitään. Firma oli KN-Aquaristik, ihan vaan varoituksena

-
- Starting Member
Ikäviä aina nuo tuollaiset.
Kyllä KN ainakin minulle antoi 100% hyvityskoodin, kun sattui syksyllä vastaava huono tuuri lähetyksen kanssa.
Tosin silloin acrot paistuivat, oli varmaan laatikko kääntynyt kuriirifirmassa yläsalaisin ja osa korallipusseista painunut styroxlaatikon kanteen teipattua lämpöpakkausta vasten. Sitkeät zoat kyllä selvisivät ilman ongelmia.
Kyllä KN ainakin minulle antoi 100% hyvityskoodin, kun sattui syksyllä vastaava huono tuuri lähetyksen kanssa.
Tosin silloin acrot paistuivat, oli varmaan laatikko kääntynyt kuriirifirmassa yläsalaisin ja osa korallipusseista painunut styroxlaatikon kanteen teipattua lämpöpakkausta vasten. Sitkeät zoat kyllä selvisivät ilman ongelmia.
ProjectMoses: tuplaerkkeri MP 180 * 60 * 70 + sumppu yht. 800+ l.
5 x Radion, Deltec TC2060, 3 x Vortech, 2 x Maxspect Gyre 330, Aquatronica etc. "tarpeellista"
5 x Radion, Deltec TC2060, 3 x Vortech, 2 x Maxspect Gyre 330, Aquatronica etc. "tarpeellista"
-
- Senior Member
Täältä ainaki tilailtu melko onnistuneesti http://www.extremecorals.de/en/tiere/ Hinnat on kovempia, mut niin on korallit isompiakin. Kahdellakympillä ei voi kaksista tikkua saada.
Joo olen selaillut noita sivuja, ja taitaa yksi tilauskin olla jo sisässä, en ole ihan varma...
Mitä Tate meinaat, että melko onnistuneesti? Millaisia ongelmia olet kohdannut?

Mitä Tate meinaat, että melko onnistuneesti? Millaisia ongelmia olet kohdannut?