Olisiko joku mahd. pieni levänsyöjä, kun akvassa ei hirveästi tilaa enää. Tässä akvan tiedot: Tilavuus-91l, Lämpötila 24C, PH 7, Pehmeä vesi.
Muut asukit: Taistelukala (uros), Kääpiörihmakala pariskunta, 8 kardinaalitetraa, 3 kuparimonnista ja 3 siamin piikkisilmää.. Mahtuisiko vielä joku pieni levänsyöjä?
Mikä levänsyöjä, mahtuuko?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Mies
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mikä levänsyöjä, mahtuuko?
Itse ottaisin vaikka maatiaissukarapuja, alkujaan 10-20 kpl. Maatiaisia siksi, koska ehkä sitten ei harmita niin paljon, jos ja kun taistelukala niistä kiinnostuu myös ruokana kuin esim. kalliiden tulisukarapujen kohdalla. Ovat sopeutuvaisia ja vikeliä veijareita. Itselläni on taiston kanssa maatiaissukia, sangen rauhassa ovat saaneet olla, joskaan pienistä poikasista en ole niinkään varma...
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Helsingin akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Joku partamonni syö yöllä hyvin levää. Mutta toi tilavuus vähä arveluttaa. Saattais sinne varmaan mennä tollane maatiaispartamonni
----------------130l-----------------
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
Niin, siis tunnustan, että itsellänikin on maatiaispartamonni tuon kokoisessa; se vaan on jäänyt sinne. Noin muuten tuohan on vähän hintsu sellaiselle, yhtä partista kohden suositellaan 100+ litraa. Oman kokemuksen mukaan nuoret ovat ahkeria, laiskistuvat vanhemmiten.
Jos nyt kovasti vielä nillitetään, niin tekisin joko kuparimonnisista tai piikkisilmistä parven, kolme ei ole parvi.
Sukaravut ovat ahkeria kuolemaansa asti. Mulla ovat toimineet hyvin pitämään tupsulevänkin kurissa, kun ne "hipeltelyllään" häiritsevät sen kasvua.
Jos nyt kovasti vielä nillitetään, niin tekisin joko kuparimonnisista tai piikkisilmistä parven, kolme ei ole parvi.
Sukaravut ovat ahkeria kuolemaansa asti. Mulla ovat toimineet hyvin pitämään tupsulevänkin kurissa, kun ne "hipeltelyllään" häiritsevät sen kasvua.