Parasta ruokaa monnisvauvoille
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Parasta ruokaa monnisvauvoille
Mikä/mitkä ruoat olisi parasta ravintoa monnispoikasille?
-
- Elite Member
Re: Parasta ruokaa monnisvauvoille
Meillä on syötetty ensimmäisen viikon ajan mikromatoja ja sen jälkeen pääasiassa NLS:n H2O Stable wafersia ja Grow:ta. Olen tuloksiin erittäin tyytyväinen. Kuvia täällä: http://riesale.kuvat.fi/kuvat/Akvaariok ... sprojekti/
Viljely- osiosta löytyy tarinaa tästä kasvatusprojektista.
Viljely- osiosta löytyy tarinaa tästä kasvatusprojektista.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
Meillä on ruokittu ihan pieniä poikasia pelkästään artemialla. Hieman isompina poikaset ovat saaneet syödäkseen myös +1cm kokoisille kaloille tarkoitettua poikasruokaa. 1,5 - 2 cm pituisina ruokavalio on koostunut pääasiassa Tetra Tips- ja Tabiminpohjaruuista.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Senior Member
Hyvinkin mielenkiintoiselta kuulosti, vaan sitten luin jo varoituksia että voi mahdollisesti mahdollisesti allergisoida.
Noo, minähän olen jo ensimmäisenä takertumassa tuollaisiin "epäkohtiin"
.
Toisaalta käytän kyllä viikottain ruokinnassa surviaisiakin, joiden ihoärsytys oireista olen myös muistaakseni joskus lukenut.
Voisikko joku muu raeruoka poikasruokinnassa olla yhtä hyvä vaihtoehto?
Vai sisältääkö kalanruoat yleisestikkin tätä etyleenidiamiinia ja onko tällainen seikka mainittava erikseen?
Kana+yksipantteri, minkä merkkistä on ollut +1 cm. kokoisille poikasille käyttämäsi poikasruoka, onko se ollut jauheena vai rakeena?
Noo, minähän olen jo ensimmäisenä takertumassa tuollaisiin "epäkohtiin"

Toisaalta käytän kyllä viikottain ruokinnassa surviaisiakin, joiden ihoärsytys oireista olen myös muistaakseni joskus lukenut.
Voisikko joku muu raeruoka poikasruokinnassa olla yhtä hyvä vaihtoehto?
Vai sisältääkö kalanruoat yleisestikkin tätä etyleenidiamiinia ja onko tällainen seikka mainittava erikseen?
Kana+yksipantteri, minkä merkkistä on ollut +1 cm. kokoisille poikasille käyttämäsi poikasruoka, onko se ollut jauheena vai rakeena?
-
- Advanced Member
Käyttämäni yli sentin mittaisille kaloille tarkoitettu poikasruoka on Tetran TetraMin Junior. Se on pienenpieniä hiutaleita. Minäkin syötän aikuisille monnisille ja isohkoille poikasille NLS:n H2O Stable Wafersia, eikä se ole allergisoinut vaikka olen allerginen lähes kaikelle mahdolliselle. Olen esimerkiksi allerginen kaikille vastaan tulleille lemmikeille paitsi kaloille.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
-
- Starting Member
Meillä on syötetty monninpoikasille ihan normaaleja monnin tabletteja, ja syövät niitä mieluusti!
Välillä monneilla tulee riitaa omenakotiloiden ja muiden kalojeni kanssa!

Välillä monneilla tulee riitaa omenakotiloiden ja muiden kalojeni kanssa!

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
TetranDiscusta syövät heti ruskuaispussin kadottua, kun sen imeyttää ensin vaikka ruiskussa. Kohta voi jo tarjota rakeena, koska on hyvin pehmeää heti vedessä.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 554b3b5c7f
Tässä jo hieman isompia, mutta diskuksella, artemialla, hiutaleilla, sekä katkapelletillä meillä poikaset kasvavat. Surviaista heti, kun siihen kykenevät.
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 554b3b5c7f
Tässä jo hieman isompia, mutta diskuksella, artemialla, hiutaleilla, sekä katkapelletillä meillä poikaset kasvavat. Surviaista heti, kun siihen kykenevät.
Miten voit syödä kalapuikkoja, sekä harrastaa puikkokaloja?