Vauvoille allas?

DIY - Do It Yourself, tee se itse ajatuksella toteutetut ja haaveissa olevat projektit.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pilperiina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 58
Liittynyt: 22:26, 15.02.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hyvinkää

Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja Pilperiina »

Minkälaisia poikasaltaita olette itse väsänneet isoimpiin altaisiin kellumaan? :)
Haavi
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 19:45, 04.10.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja Haavi »

Itselläni oli juuri pari kahvinkeittimen "kestosuodatinpussia" vai mitä ne ovatkaan oikealta nimeltään.
Poistin kahvan ja työnsin ohuen sukkapuikon niistä kahvan pidikereijistä ja tuuppasin styroxpalat puikon päihin.
Tein yhden altaan myös muovisesta hyttysverkosta, mutta puuvillalanka jolla kursin kokonaisuuden kasaan, ei kestänyt kun pari, kolme viikkoa vedessä lillumista.
Tässä altaassa oli puisista varrastikuista (bambua?) tehty kehikko yläreunassa ja styroxin palat tikkujen päihin tökättynä, mutta tikut ottivat ja homehtuivat melko äkisti tuolla kuumassa ja kosteassa.
240l sekalainen seurakunta, 110l poikasallas miekkapyrstöille
sannos
Starting Member
Starting Member
Viestit: 20
Liittynyt: 20:56, 20.11.2011
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja sannos »

Itse käytin pakasterasiaa...vaihdoin kolmekertaa päivässä vedet ja hyvin kasvoivat nyt ova jo isossa altaassa.
NorQ
Junior Member
Junior Member
Viestit: 147
Liittynyt: 13:04, 12.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja NorQ »

Itse olen näpertänyt poikasaltaita jostain muovirasioista, joita leikannut niin, että niistä tulee ns. "kehikko" ja siihen sitten sukkahousuista ympärille "verkko" ja akvaan killumaan milloin milläkin konstilla. Yleensä jotkut tikut tms. läpi ylhäältä ja tämä poikashäkkyrä niistä kiinni akvan kulmaan. Hyvin on toiminut. :) Sintit ei pääse karkuun sukkahousuista tehdyn verkon läpi, mutta vesi kiertää kyllä ihan mukavasti. Käteviä noihin kehikoiksi on varsinkin fetajuusto purkin sisällä olevat sellaiset nostettavat muoviset häkkyrät, joilla voi valuttaa sen nesteen niistä juustopaloista pois. :D
Akvat 526L, 250L ja 100L
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Onko joku´keksinyt miten saa itse tehtyä synnytysaltaan miljoonakalalle, siis sellaisen mitä ennen ainakin myytiin että syntyvät poikaset pääsee emoaan pakoon altaan pohjalle ritilän läpi uimalla...

Mulla synnyttää varmaan kohta miljoonakalanaaras , on niin pullukka jo kuin olla ja voi..

Mutta ei ole poikimisallasta , en ole ehtinyt etsimään kaupoista ja emo on ahne, taatusti valmis nielemään joka poikasenkin saman tien kun syntyvät... :(
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Iipuli
Member
Member
Viestit: 372
Liittynyt: 08:09, 01.02.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja Iipuli »

http://www.akvaarioon.fi/epages/TP.sf/f ... 0042888814

Mites tollanen?
Laita s-postia, että löytyykö varastosta. Vastaavat nopeasti ja toimituskin on tosi nopea.
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Vauvoille allas?

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Ohoh, onpas edullisia tuolla !

Olisinpa seurannut ketjua loppuun..

Siellä mistä ehdin ostaa,ne maksoivat 8 e kappale, eli hinnat kyllä kovin vaihtelee.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “DIY, eli tee se itse”