Osaisiko joku arvata mitä noissa kuvissa olevista on kasvamassa?
Taustatarina on sellainen paratiisikalalla on jatkuvasti vaahtopesä. Mutta koska en usko sieltä lähtevien poikasten pääsevän pitkälle ennen kuin tulevat
syödyksi, niin olen useamman kerran kevättalven mittaan koukkaissut pesän 45l karanteeniakvaan. Joka sattui sopivasti olemaan käynnissä, mutta kalaton, siellä olleiden uusien kalojen siirryttyä varsinaiseen asuntoonsa. Toiveessa siis on ollut että pesässä sattuisi olemaan kutu ja se jatkaisi kehitystään karanteenissa.
Vajaa kaksi viikkoa sitten huomasinkin että karanteeniin on ilmestynyt pikkupoikasia. Niistä on kolme yhä hengissä, syövät artemiaa ja hiutaleruoan muruja, sekä kasvaneet jo noin 1cm mittaisiksi.
Kuvat nyt ei ole kaksisia.. mutta siis hoikan muotoisia, tumma selkä, hohtava sininen juova kyljessä, vaaleanpunertava vatsa. Punainen lovipäinen pyrstöevä, jonka tyvessä musta täplä.
Nyt olen kuitenkin alkanut miettiä että onkohan nuo kuitenkaan paratiisikaloja? Paratiisien kanssa samassa akvassa on kardinaalikaloja ja jotenkin nuo nyt alkavat minun silmään enemmän näyttää kardinaaleilta. Siis onko ääniä jomman kumman lajin puolesta?
Kenen poikasia?
Valvoja: Moderaattorit
Kenen poikasia?
- Liitteet
-
- poikaset.jpg (42.1 KiB) Katsottu 765 kertaa
-
- Poikanen.jpg (45.22 KiB) Katsottu 765 kertaa
Re: Kenen poikasia?
Kardinaalikaloilta näyttävät ja kuulostavat kuvauksesi perusteella.
Re: Kenen poikasia?
Kiitoksia uskon vahvistuksesta. Mitä enemmän noita katsoo, niin sitä enemmän alkavat näyttää kardinaalikaloilta. Mm.peräevässä erottuu jo sama kuvio kuin aikuisillakin. Hauska sattumus, kun tosiaan paratiisikalan kutua olevinaan pelastelin. Ilmeisesti sinne oli sitten ajautunut kardinaalikalojen mätimunia joukkoon.Toivottavasti tyypit kasvavat jatkossakin hyvin ja pääsevät sitten isoon akvaan parven jatkoksi.