Kalakaverit kirjoitti:Olisikos sinulla mahdollisuutta markkinoida heille ajatus hieman isommasta ja aivan upeannäköisestä akvaariosta?
Onko sinulla nyt akvaarioita joita he voisivat tulla katsomaan? Antaa heille se ajatus, että he haluavat hienon ja upean kanssa ja tarjoutua auttamaan sellaisen pystyynlaitossa? Käyttäisin itse viekkautta ja yrittää saada sillä keinoin kaloille hieman paremmat olot.
Kukaan, joka omaa tuon asenteen että kala on kiva kipeenäkin pikkupurkissa, ei asennettaan ihan helposti muuta vaikka mitä "saarnaa" pitäisit tai millä viranomaisilla uhkailisit. On mahdollista, ettei viranomaiset tuohon edes sen kummemmin puuttuisi. Antaisivat ohjeet olojen parantamiseen, mutta tapahtuisiko sitä kuitenkaan kuin ensimmäisten kuukausien ajan. Suomessakin saa olla todella rajut heitteillejätöt, ennenkuin siitä suuremmin joutuu vastuuseen / saa sakkoja tms.
Viekkaus on hyvä asia.

En mä sinällään ole saarnannut, vaan keskustellut siihen tyyliin asioista, että en muka tajuais, ettei ne mistään mitään tiedä, vaan latelen itsestäänselvyyksiä viekkaasti niin, että ne saavat tietää miten pitää hoitaa ym.

ja juttelen "kuin tasavertaiselle", jos ymmärrätte mitä tarkoitan? Esimerkki vois olla et "Joo mullakin oli nitraatti nyt tossa 15 pintaan, pitää vaihtaa vettä vielä nyt illalla" tms.
Harmi vain, etteivät vain voi kysyä kun eivät tajua kun ei "ylpeys" (=tyhmyys) anna periksi, vaikka näen, että mitään ei tajuta.
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
(Mieluummin kysyy tuhat kertaa tyhmiä kuin olettaa jotain, oli se sitten mitä tahansa!!!)
Mä päätin, että soitan sinne viranomaisille ja kysyn neuvoa! Eli en tee valitusta vielä, jolleivät sitä mieltä itse ole. Voihan olla, että niillä on jotain vinkkejä.
Ai niin, on niillä suunnitteilla isompi akva kunhan saavat remontin olkkarissa valmiiks, mutta milloin se on en tiedä... Mut sit aion kyl olla mukana! Vaikka väkisin!
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Toivottavasti vain siitä ei tule isoa huonosti hoidettua sitten... "onneksi" isompi kuitenkin antaa anteeksi enemmän kuin pieni akva. Jos se nyt mikään lohtu on...