Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
Re: Harrastajien kuulumisia Loimaa-Huittinen-Sastamala
Wau, tästähän alkaa kehkeytyä ihan hirmuinen massatapahtuma 

...Kalasoppakeitoksia jo yli 20v ajan...
Akvarismi on hulluus johon ei ole lääkettä ja se pahenee aikaa myöden.
-
- Senior Member
...Ja nallurainen löytynyt
Kiitos aw:n loistavan keskustelupalstan
Hääkin lupas hilata ittensä meille treffailemaan muita kalallisia, elikkäs koossa olis sitten jo 4 kalasoppailijaa ainakin.

-
- Junior Member
T-t: paikalla kanssa jos vaan ehdin muolta töiltä 

maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
-
- Senior Member
Jee, sit meitä on jo monta
JA tosiaan mulle sopii periaattees ihan koska vaan noilla kahdella viikolla, paitsi torstai 7. pvä. Eli päivällä, eikä kellonajalla ole väliä, Kalenteri näyttää muilta osin kerrankin TYHJÄÄ

JA tosiaan mulle sopii periaattees ihan koska vaan noilla kahdella viikolla, paitsi torstai 7. pvä. Eli päivällä, eikä kellonajalla ole väliä, Kalenteri näyttää muilta osin kerrankin TYHJÄÄ

-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
"1-2-3-4-monta"
Mul on... "Vapaata".
Pitää vaa sopia sitten miittinkipäivä vapaaksi, jonka suoritan sitten viikonloppuna. Tai sitten suoritan sen 6½ tuntia klo 6 eteenpäin.

Mul on... "Vapaata".

Pitää vaa sopia sitten miittinkipäivä vapaaksi, jonka suoritan sitten viikonloppuna. Tai sitten suoritan sen 6½ tuntia klo 6 eteenpäin.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS
No niin, hyvältä vaikuttaa
. Jos vaikka tällä kertaa tosiaan saatais miittinki aikaseksi
. Mä voisin ehdottaa 10. päivää (sunnuntai), sopiiko?
Ja aivan ihania noi kultapäät, tosiaan kaikki 10 kpl tuli mulle eilen hyvässä kunnossa. Menevät kuin vipperät ympäri allasta
. Kääpiöakaraukko pisti kyllä harmittamaan ruokinta-aikaan, kun koitti vallata kaikki pelletit
. Jos sama meno vielä jatkuu (koitan nyt heitellä paremmin eri paikkoihin tota sapuskaa, ei sekään sentään joka paikkaan ehdi) tai tulee muita ongelmia, niin täältä sais kolme kääpiöakaraa
... vaikka ehkäpä toi meno tosta tasoittuu (?).

Ja aivan ihania noi kultapäät, tosiaan kaikki 10 kpl tuli mulle eilen hyvässä kunnossa. Menevät kuin vipperät ympäri allasta

- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
Mää kans! Jos saa oman auton/ kyytiä/ ottaa vauvan mukaan? Mäkin vaan lomailen joten ei ole mullakaan väliä, et koska. Kunhan vaan keksin kyydin tai auton..
Täällä edelleen kiekkokaupaa teen... Nyt vois jo ehkä tärppästä.
Täällä edelleen kiekkokaupaa teen... Nyt vois jo ehkä tärppästä.

Kodin siivous, kun lapset ovat pieniä, on kuin lumen luonti lumisateessa.
-
- Senior Member
Nonii
Eli alustava ehdotus 10. pvä, pidetään siinä toistaiseksi, ellei enemmistö kaada tuota kyseistä päivää
Ja sit mulla olis eka lomaviikko aikaa siivota
Mulla olis kans tällähetkellä kaikenlaisia kaloja joutilaana, halvalla lähtis. Kalastosuunnitelmat tuntuu aavistuksen elävän koko ajan, ainakin tällähetkellä... No, josko se pikkuhiljaa alkais tasoittumaan sitten syksyä kohden.

Eli alustava ehdotus 10. pvä, pidetään siinä toistaiseksi, ellei enemmistö kaada tuota kyseistä päivää

Mulla olis kans tällähetkellä kaikenlaisia kaloja joutilaana, halvalla lähtis. Kalastosuunnitelmat tuntuu aavistuksen elävän koko ajan, ainakin tällähetkellä... No, josko se pikkuhiljaa alkais tasoittumaan sitten syksyä kohden.
-
- Senior Member
Pakko heti kysyä, että mitä olis tarjollaTia-Teresia kirjoitti: Mulla olis kans tällähetkellä kaikenlaisia kaloja joutilaana, halvalla lähtis.

Ja mahdollisesti voisin kaivata ämpärillistä hiekkaa (keskitummaa tai tummahkoa), jos jollain on ylimääräisenä. Tossa 175-litraisessa on aika minimaalisesti (huomiota on alkanut kiinnittää vasta ton ison altaan pystyttämisen jälkeen, siellä kun on kolme kertaa enemmän tavaraa pohjalla). Ja näköjään kierteiset on möyhineet jostain tollasta isompaakin "murikkaa" (soran kokoluokkaa olevaa) esiin, pitäis kerätä ne monnisten tieltä pois. Mut joka tapauksessa vois tehdä hyvää, kun lisäis vaikka sentilläkin ton hiekkakerroksen paksuutta.
-
- Senior Member
Ottia tuota, tässä kohtaa olis kodittomuusuhan alla, edelleen ne timanttitetrat sekä niitten kavereina hengailevat sitruunatetrat. Neljä nuorta tavallisen väristä lehtikalaa, joiden sukupuolista ei tietoa, haarniskamonnipariskunta joista rouva lievästi kehitysvammainen ollut koko ikänsä sekä tietenkin hirmuinen määrä millislapsiaakvaristi kirjoitti:Pakko heti kysyä, että mitä olis tarjollaTia-Teresia kirjoitti: Mulla olis kans tällähetkellä kaikenlaisia kaloja joutilaana, halvalla lähtis.?
Ja mahdollisesti voisin kaivata ämpärillistä hiekkaa (keskitummaa tai tummahkoa), jos jollain on ylimääräisenä. Tossa 175-litraisessa on aika minimaalisesti (huomiota on alkanut kiinnittää vasta ton ison altaan pystyttämisen jälkeen, siellä kun on kolme kertaa enemmän tavaraa pohjalla). Ja näköjään kierteiset on möyhineet jostain tollasta isompaakin "murikkaa" (soran kokoluokkaa olevaa) esiin, pitäis kerätä ne monnisten tieltä pois. Mut joka tapauksessa vois tehdä hyvää, kun lisäis vaikka sentilläkin ton hiekkakerroksen paksuutta.

Hienoa hiekkaakin löytyis, vaikka kymmenen ämpärillistä, oma ämpäri suositeltavaa. voin YRITTÄÄ ottaa kuvaa, josta hiekka näkyis ehkä totuuten mukaisesti, tosin livenähän tuota löytyy muutama altaan pohjallinen sitten.
Tänne suuntaan kelpais, jos jollain olis ylimääräisiä omppuja (erivärisiä) sekä sukarapuja kadonneen kirsikkasukapopulaation talkkarin hommia toimittamaan. Ja luonnollisesti jos jollain on ylimääräisiä kivoja monnisia, mutta tuskinpa löytyy kenenkään altaista

-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: Tas
Mun kirsikkasukarapukanta on räjähtäny käsiin, noista joutais aika lauma sinne.
noita haarniskamonneja olen kyllä kuolannut mutta ei vaan ole mitään paikkaa niille.
noita haarniskamonneja olen kyllä kuolannut mutta ei vaan ole mitään paikkaa niille.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
-
- Senior Member
Sullahan on niitä tyhjiä purkkeja vaikka kuinkaNallurainen kirjoitti:Mun kirsikkasukarapukanta on räjähtäny käsiin, noista joutais aika lauma sinne.

Kirsikkasukaset olis kyllä niiin tervetulleita

-
- Junior Member
Ensinnäkin noukin altassata ämpärillisen ylimääräisi kasveja, joten jos haluaa niin tulkaa hakeen huomen. Plussaa karkkioussi tai kaffepaketti
Suurin osa konna´nputkee ja kilpukaa? Mutta myös muuta..

maailmalle olet joku, mutta jollekkin olet koko maailma. älä uneksi elämääsi vaan elä unelmaasi!
-
- Senior Member
Minkäs verran sulla niitä timangeja olis? Vaikka keisareitahan mun piti tohon isoon purkkiin änkeäTia-Teresia kirjoitti: Ottia tuota, tässä kohtaa olis kodittomuusuhan alla, edelleen ne timanttitetrat sekä niitten kavereina hengailevat sitruunatetrat. Neljä nuorta tavallisen väristä lehtikalaa, joiden sukupuolista ei tietoa, haarniskamonnipariskunta joista rouva lievästi kehitysvammainen ollut koko ikänsä sekä tietenkin hirmuinen määrä millislapsia![]()
Hienoa hiekkaakin löytyis, vaikka kymmenen ämpärillistä, oma ämpäri suositeltavaa. voin YRITTÄÄ ottaa kuvaa, josta hiekka näkyis ehkä totuuten mukaisesti, tosin livenähän tuota löytyy muutama altaan pohjallinen sitten.
Tänne suuntaan kelpais, jos jollain olis ylimääräisiä omppuja (erivärisiä) sekä sukarapuja kadonneen kirsikkasukapopulaation talkkarin hommia toimittamaan. Ja luonnollisesti jos jollain on ylimääräisiä kivoja monnisia, mutta tuskinpa löytyy kenenkään altaista

Milliksetkin kiinnostais (sullahan T-T oli pehmeän veden kantaa?), ainoo vaan kun ne taitaa nyppiä omppujen tuntosarvia ja kun tolla ainoalla omppusellani on niiiiiiin hienot ja pitkät

Hieno homma, jos sitä hiekkaa olis tarjolla. Mä koitan muistaa ottaa vaikka parikin ämpäriä mukaan, jos vaan väriltään passaa ton vanhan joukkoon

Mäkin voisin näitä pari ottaa tonne pojan purkkiin, jos liikenee. Siellä kävi kato bakteerisamennuksen (jonka syytä en edelleenkään tiedä) takia jokusia viikkoja sitten ja mahtaako nyt 3 kirsikkaa olla jäljellä... kovin siis on autiota siellä kun omppujakaan ei ole kuin 1 iso (tosin totesin että se taitaa olla ihan hyvä määrä niitä ton kokoiseen altaaseen).Nallurainen kirjoitti:Mun kirsikkasukarapukanta on räjähtäny käsiin, noista joutais aika lauma sinne.
Mitäs mulla olis tarjota... varmaan rehuja jos jonkinnäköistä taas, jos kelpaa vaihtariksi. Punaista lummettakin on tosiaan pari pientä taimea kasvamassa joten niistäkin ainakin toinen varmaan irtoais siihen mennessä jollekulle, jos on kiinnostusta. Ehkäpä molemmatkin? Noi isot varret alkaa olemaan niin hervottoman kokoisia, etten kohta tiedä mihin nekään tossa altaassa sovittais...

-
- Advanced Member
- Viesti:
Mä kauppaan vieläkin tota allekirjoituksen takana olevaa alllassettiä, vaikka ei olekaan mun.
Omaa kauppatavaraa löytyisi n. 10kpl omenapuunoksia. Kuorimattomia.

Omaa kauppatavaraa löytyisi n. 10kpl omenapuunoksia. Kuorimattomia.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Timangien lukumäärästä ei oikeastaan ole hajuakaan, selvinnee tuossa lähipäivinä, kun saan Jahmatilta haetun hätävara-altaan startattua ja pilkittyä sinne ylimääräiset. Tosin Aprikoosi on noitten tetrojen kanssa "etusijalla" kunhan on lajeihin tutustunut ja miettinyt olisiko niistä joku sille menevää.Minkäs verran sulla niitä timangeja olis? Vaikka keisareitahan mun piti tohon isoon purkkiin änkeä ... timantit kyllä oli jossain vaiheessa vaihtoehtona. Mulla olis noita keskenkasvuisia lehtareita, joten parveen vielä mahtuis sinällään, mut en tiedä onko sit muuten enää järkevää tunkea tonne mitään muuta ku se tetraparvi siihen keskiveteen...
Milliksetkin kiinnostais (sullahan T-T oli pehmeän veden kantaa?), ainoo vaan kun ne taitaa nyppiä omppujen tuntosarvia ja kun tolla ainoalla omppusellani on niiiiiiin hienot ja pitkät . Pojan purkkiin siis meinaan mahtuis kun noi viirikirjot on vaan huvenneet ja huvenneet .
Hieno homma, jos sitä hiekkaa olis tarjolla. Mä koitan muistaa ottaa vaikka parikin ämpäriä mukaan, jos vaan väriltään passaa ton vanhan joukkoon .
Ei millikset omppuja nypi

-
- Junior Member
Osa-aika-loimaalainen tässä moi
Kuittaan tässä Tia-Teresian upean ompun ja kiekkokotiloiden muuttaneen eilen hyvinvoivina uuteen kotialtaaseensa. Omppusella on kova meno päällä, mitoittelee selvästi uutta tienootaan. Süsswassertanger vaikutti olevan sen mielestä erityisen kiinnostava paikka
Miljoonat kiitokset!

-
- Senior Member
Juup, pääasia että kaloille löytyy uusi kotiTia-Teresia kirjoitti: Timangien lukumäärästä ei oikeastaan ole hajuakaan, selvinnee tuossa lähipäivinä, kun saan Jahmatilta haetun hätävara-altaan startattua ja pilkittyä sinne ylimääräiset. Tosin Aprikoosi on noitten tetrojen kanssa "etusijalla" kunhan on lajeihin tutustunut ja miettinyt olisiko niistä joku sille menevää.

Haddockilla taitaa ainakin nyppiä ja jostain täältäkin olen lukenut, että niillä on taipumusta siihen. Mutta kaipa toikin on hiukan yksilö- ja purkkikohtaista. Riski on kyllä olemassa joka tapauksessaTia-Teresia kirjoitti:Ei millikset omppuja nypiEi ainakaa täällä. ja pehmeävetisiä nuo on kaikki, kovan veden purkki poistui täältä talosta jokin aika sitten laitteistomurheiden takia.

Ja teretulemast Nantsu keskusteluihin mukaan

-
- Senior Member
Nantsu kirjoitti:Osa-aika-loimaalainen tässä moiKuittaan tässä Tia-Teresian upean ompun ja kiekkokotiloiden muuttaneen eilen hyvinvoivina uuteen kotialtaaseensa. Omppusella on kova meno päällä, mitoittelee selvästi uutta tienootaan. Süsswassertanger vaikutti olevan sen mielestä erityisen kiinnostava paikka
Miljoonat kiitokset!

Jahmatilta eilen haettu vara-allas sai juuri ekan kalat sisään, täytynee kahtoa jaksaako tänään alkaa isoon tekeen vedenvaihtoa ja samalla noita tetroja tuolta haavimaan. samalla kun tarveis siirrellä kaikenlaista ees taas, jälleen kerran

-
- Katalysaattori
Tarvii näemmä alkaa vaihtaa silikoneja noihin kahteen tyhjään altaaseen, molemmille alkaa olla tarvetta, liikakansoitus kun uhkaa nykyisiä altaita tällä menolla
-
- Junior Member
Nonii... Tuo 10 päivä näyttäis jotenkin sopivan kalenteriin, joten laitetaas korvan taa.
Mulla ei oo ihmeemmin mitään kaupiteltavaa tällä erää, paitsi omppukotiloita. Niitä löytyy ainakin sinisiä, vaaleanpunaisia, violetteja ja valkoisia. Ja niitä on runsaasti..
Mutta kirsikkasukikset sitten taas kelpaisivat tänne suunnalle.
Kävinkin perjantaina vähän harventamassa TT:n millispopulaatiota. Vaikka en koskaan ole keltaisesta tykännyt, niin noi keltaiset urokset on kyllä kauniita
Ja MAGE perskutarallaa.. olit kuulemma vienyt MUN mustat hiekat! Mitä mä nyt nanooni laitan??
Mulla ei oo ihmeemmin mitään kaupiteltavaa tällä erää, paitsi omppukotiloita. Niitä löytyy ainakin sinisiä, vaaleanpunaisia, violetteja ja valkoisia. Ja niitä on runsaasti..
Mutta kirsikkasukikset sitten taas kelpaisivat tänne suunnalle.

Kävinkin perjantaina vähän harventamassa TT:n millispopulaatiota. Vaikka en koskaan ole keltaisesta tykännyt, niin noi keltaiset urokset on kyllä kauniita

Ja MAGE perskutarallaa.. olit kuulemma vienyt MUN mustat hiekat! Mitä mä nyt nanooni laitan??

-
- Katalysaattori
Mä pyydystän sitte mukaan lastin kirsikkasukkia, tai ainakin sellaisina ne on mulle aikoinaan tulleet, punaisia ovat, suurin osa.
Jahka tt ottaa osan niistä niin muista saa site tapella.
Mulle kelpais muutama omppukotilo, noin 3kpl.
Nii ja jos se henkilö siltä sastamalan suunnalta on tulossa jolla oli ne rikkinäiset 2013 classik suodattimet on tulossa mukaan niin olisiko mahdollista tuoda ne tuonne tt:lle?
Jahka tt ottaa osan niistä niin muista saa site tapella.
Mulle kelpais muutama omppukotilo, noin 3kpl.
Nii ja jos se henkilö siltä sastamalan suunnalta on tulossa jolla oli ne rikkinäiset 2013 classik suodattimet on tulossa mukaan niin olisiko mahdollista tuoda ne tuonne tt:lle?
-
- Advanced Member
- Viesti:
Hii-hihi-hii! Niin tein!Haddock kirjoitti:...

Samaa tavaraa saa tuosta Zoo-Jattaresta kymmenen kilon säkeissä...
Jos et siellä käy ennen tuota kymmenettä päivää, voin ostaa sun rahoilla haluamasi määrän ja toimittaa ne T-T:lle silloin 10. päivä.

!\/!. /\. /. x. ('';. €.
-
- Senior Member
Eiks ne ollu niniumilla?Nallurainen kirjoitti: Nii ja jos se henkilö siltä sastamalan suunnalta on tulossa jolla oli ne rikkinäiset 2013 classik suodattimet on tulossa mukaan niin olisiko mahdollista tuoda ne tuonne tt:lle?
Ja mullekin niitä omppuja, sinisii, vaaleen punasii... öh, no sellasii mitä mul ei ole

...Ja noita milliksiä, etenkin tuota jälkikasvua riittää kyllä, vaikka tällä hetkellä ei hurjasti aikuisia ole. mut jos nuo pienet pääsee kaikki isoksi kasvaan niin ei noissa purkeissa mahduta ees vaihtaan uintisuuntaa

-
- Katalysaattori
Hohtomillisiä löytyy hesan suunnalta paljon, eli jos vaan jollekulle kelpaa niin niitä tulee sieltä aina silloin tällöin Nantsun mukana Epalandiaan.