Mulla on pieni seeprakalaparvi (7 yksilöä) 90 litran akvaariossa. Kalat ovat olleet virkeitä ja kasvaneet hienosti kokoa, paitsi yksi. Se viettää aikaa yksikseen kasvien suojassa, ruoka-aikaan on aktiivinen. En ole havainnut mitään kiusaamista. Pientä tönimistä, mitä nuo seeprat näyttävät toisilleen tekevän tapahtuu. Onko se normaalia? Näyttää lähinnä kisailulta, kun ottavat spurtteja ja välillä töytäisevät toista. Mutta en ole huomannut, että tämä yksi olisi mikään erityinen kohde. Jos se on sairas, niin pitkään on pärjännyt (kolme kuukautta kohta). Ui normaalisti (välillä siis myös muidenkin kanssa, ettei koko aikaa vietä piilossa) ja näyttää ainakin syövän. Mutta on tosi pieni sintti verrattuna muihin. Mun käy sääliksi pientä.
Toinen - ei niinkään ongelma, vaan ihmetyksen aihe - on vedensuosikki. Se on kasvanut hienosti, mutta on alkanut näyttää likaiselta. Vesi on koko ajan puhdasta (siis tosiaan ihan kirkasta, olen saanut kehuja siitä) ja levää ei ole ainakaan samentamassa vettä, eikä laseilla. Mutta vedensuosikkiin on kertynyt sellaista likaa, joka näyttää samalta kuin jos maantien varressa on kasvi, kun kaikki pakokaasut on tarttunu lehtiin. Keräävätkö vedensuosikin hapsut likaa vedestä vai mitä tää on? Muut kasvit ovat ihan OK
Tässä nää kysymykset taitaa olla tällä kertaa.
Kotoa löytyy 100l allas, jossa kardinaalitetroja, mustiamolleja, hopeamolleja, täplämonnisia ja partis.
Mies, lapsi ja kaksi kissaa löytyvät myös, mut ei altaasta!