Apuja lasilootan arvon määrittämiseen

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kettuhylje
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Apuja lasilootan arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja kettuhylje »

Mulla on saantina nyt nurkissa pyörimässä kulma-akvaario. Kyseessän on Juwel Trigon 190 -mallinen, mutta AquaEl'in tarroilla merkattu akvaario + sen oma jalusta. Ikää paketilla on ehkä n. 5vuotta. Mukana on myös valaisinkansi joka ei kuuleman mukaan toimi. Akvassa on yksi selkeä vika, pohjalasin ja seinälasin yhtymäkohdassa on jonkinlainen "bullseye", sellanen kolhun seurauksena tullut osuma. Mitään säröä siitä ei lähde. Olen henkilökohtaisesti tyhjentänyt altaan 30.7, joten ainakin silloin piti vedet sisällään. Mitään muuta altaan mukana ei ole. Kaapissa vissiin pitäis olla hylly, mutta sellainen siitä puuttuu. Muuten oli ihan tukevanoloinen kaapisto, tosin purin sen kun ei mahtunut muuten säilöön.

Itselle tuo mööpeli ei mahdu, joten eroon siitä pitäisi päästä. Mulla on vähän hatara käsitys käytettyjen akvaarioden hinnottelusta, joten jos jotain osviittaa saisi mitä tuollasesta kandee pyytää vai saanko olla tyytyväinen jos joku tuon ilmaiseksi viitsii kantaa pois kuleksimasta?
KalaKissa
Senior Member
Senior Member

Re: Apuja lasilootan arvon määrittämiseen

Viesti Kirjoittaja KalaKissa »

Mieti paljon maksoit siittä joskus kun sä ostit sen ja mieti millasta hintaa maksaisit siittä nyt. [;)]
126l makeanveden allas, asukit : Nannostomus mortenthaleri, Sewellia lineolata, Corydoras paleatus ja partamonni. Merivesiakvaario haaveena.
kettuhylje
Starting Member
Starting Member

Mä en siis ole maksanu siitä senttiäkään, se vain on kulkeutunut mulle sattuman kautta. Ei ole ollu mulla käytössä koskaan, tyhjensin sen vain vesistä ja vein pois. Ei siinä ole ehkä kuin hakukeikan diisselirahat kiinni [;)]
Kalaa kalaa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Arvon ratkaisee se kuinka olohuone kelpoinen se on, sekä tietysti akvaarion koko.

Ja se myytkö pelkän akvaarion vai myös tekniikkaa, tuleeko mukaan valaisin ja suodatin, jalusta.

Juwel on hyvä merkki, mutta käytetty on aina käytetty.
Arvo tippuu hetkessä sen jälkeen kun akvaario on kaupasta tuotu ja takuukin umpeen mennyt.

Vaikea hinta arviota tehdä kun ei ole nähnyt allasta, mutta jos se on alle 200 l ja ilman sähkölaitteita, ei siitä kovin paljon voi pyytää.
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
heisku
Member
Member

Viesti Kirjoittaja heisku »

Jos altaassa on tuollainen jälki niin en maksaisi siitä montaa kymppiä, jos yhtään mitään :roll: Jos esim. auton tuulilasissakin on hyvän kokoinen kiven osuma niin aika suurella todennäköisyydellä joskus lähtee halkeamaan. Tosin jalustasta voi ehkä jotain saada jos joku sattuu tarvitsemaan juuri sen kokoista...
kiekkola+pohjan asukit
kettuhylje
Starting Member
Starting Member

Kiitos vastanneille. Tuo kolhu oli ikävä ylläri kun altaan hain, mutta nou can do. Sen perusteella en montaa kymppiä altaasta havittelekaan. Ehkä laatikosta olisi ennemminkin terraariokäyttöön jollekin jyrsijälaumalle -itsekään en tahtoisi kahtasataa litraa vettä lattialle hupsista noin vain. Eroon siitä on kuitenkin päästävä -ehkäpä vien sen kierrätyskeskukseen jalostoineen ja vikoineen päivineen jos ei muuten lähde nurkista.
catze
Member
Member

Viesti Kirjoittaja catze »

voithan tarjoa lahjoitetaan palstalla tai tarjoa terraario/hiiri/siili-palstoilla on kait niitäkin olemassa, säästyt ainakin bensarahoilta pois kuskaamisessa. Itsekään en akvakäyttöön uskaltaisi ottaa.. yks pienempi akva mulla oli taannoin kaktusmaana, oli muuten hieno ! Pitänee harkita sellaista taas joskus jos jää joku allas ylimääräiseksi ( en usko että ihan pian kuitenkaan :mrgreen: )
Seeprapleko L-046 poikue videolla ♥ http://www.youtube.com/watch?v=DYc1NzgmBf0
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”