JBL Cristal Profi e1501

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Itse kun ensiasensin, huomasin sen kannen olevan vaikea. Tutkin tarkasti latausta ja huomasin, että korit pitää olla kaikki tiukasti paikallaan ja sen jälkeen kansi menee ihan hellästi paikalleen, lukot vielä tiivistävät hieman, eli silloin kaikki on paikallaan. Tuskin toista kertaa tulee moista katastrofia vastaan. On hyvä olla kärsivällinen asioissa, eikä tehdä hätäisiä johtopäätöksiä.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Onko kukaan löytänyt (netti)kauppaa, joka myy tiivisteitä tähän suodattimeen? Zooplussalta en löydä.
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Ebay:sta ainakin löytyy ja Akvaarioliike Viskarilta. Voit myös tilata mallin mukaan paikallisesta liikkeestä tiivisteitä JBL maahantuonnin kautta.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Sulfa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 14:12, 10.03.2012

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Sulfa »

Ssalla kirjoitti:Sain lopulta kannen kiinni. Korien kahvat eivät vissiin olleet ihan täysin paikallaan, aika tiukasti pitää painaa että menevät täysin korin sisään... Lähetin viestin Zooplussalle. Sen verran paljon hyvää olen tästä suodattimesta kuullut, että vielä en ole valmis heittämään pyyhettä kehään. Jos seuraavassakin on jotain outoa, niin sitten täytynee palata takaisin Eheimeihin...
Kertoilethan Ssalla, mitä Zooplussalta vastattiin. Samoin, jos laite lähtee Jbl:n tehtaalle tutkittavaksi, niin olisi kiva kuulla, mitä sieltä vastataan. Minun tapauksessanihan Jbl oli tosiaankin sitä mieltä, että mitään vikaa tai virhettä ei ollut, vaan laite oli sellainen kuin pitääkin. Tästä voisi ilkeämielisesti vetää sen johtopäätöksen, että Jbl:n mielestä on täysin normaalia, että suodatin silloin tällöin tappaa kalat ja kasvit. :roll:

En halua, enkä aio aloittaa mitään noitavainoa kyseistä suodatinmerkkiä vastaan - monellahan on ollut todella hyviä kokemuksia laitteesta. Itse jouduin kuitenkin tämä laitteen takia kokemaan yhden pahimmista tilanteista, mitä akvaristi voi joutua kohtaamaan, enkä halunnut enää onneani kokeilla toista kertaa, vaan palasin kiltisti maitojunalla takaisin Eheimin pariin. Yksi kokeilu riitti minulle - yli 10 vuotta käynnissä ollut allas "tuhoutui" muutamassa tunnissa. :cry:

Toivottavasti saat uuden ja turvallisen suodattimen tuon nykyisen myrkkyversion tilalle!

Muoks: Tuli mieleeni - katsotko Ssalla suodattimestasi, milloin se on laatutarkastettu? Mulla oli merkintä "passed quality control mar 2011". Sarjanumero: CPe900-10-50-0804. Tiedä vaikka olisi samaa satsia, jos koko satsiin on lurahtanut jotain ei toivottavaa? Tieto löytyy jostain kohtaa suodatinta olevasta hopean(?)värisestä lätkästä. En nyt muista mistä kohtaa, mutta etsivä löytää... :D
Nallurainen
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 434
Liittynyt: 00:13, 29.09.2009
Akvaarioseurat: Tas
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Loimaa/Metsämaa

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Nallurainen »

Sinne JBL:ään kun ottaa yhteyttä kannattaa kertoa että suodatin sisältää paketista purettaessa jotain pahanhajuista liuotinta joka tappaa kaiken altaassa, varsinkin tämän henkilön jonka allas siinä kärsi kannattaa laittaa tuon tapainen viesti mukaan, jos pistää pelkän reklamaation ettei suodatin toimi niin ne testaavat pelkästään suodattimen toiminnan kalattomassa altaassa, ja sehän toimii.

Jos kun suodin otetaan linjalta testiin niin luonnollisesti ne pesee sen jollakin liuottimella tai vastaavalla sen jälkeen otta se on kuin uusi un se tulee kuluttajalle, nyt siellä testipuolella on jotain vikaa koska eivät kuivaa laitteita ennen pakkaamista. ehkä eivät edes tiedä koko ongelmasta ennen kuin alkaa tulla palautetta aiheesta, siksi kannattaa pelkän rikki olemisen sijaan kertoa tarkemmin asian ydin.
Anna akvalle pikkusormi ja se vie koko kämpän, vai miten se nyt menikään.
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Suodattimesta löytyi tarra "passed Q.C. Mar 2012", eli eivät ainaakaan samaan aikaan ole olleet testeissä. Zooplussalta ei ole vastattu mitään. Viimeksi kun lähetin viestin tiedustellen mahdollisuutta lisätä tavaraa lähetykseen vastasivat 30 minuutin sisällä...
Zansku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 702
Liittynyt: 15:47, 14.12.2011
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Zansku »

Ssalla kirjoitti:Onko kukaan löytänyt (netti)kauppaa, joka myy tiivisteitä tähän suodattimeen? Zooplussalta en löydä.
Kannattaapi vaikka Akvaariolinnasta kysellä :)
Sulfa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 14:12, 10.03.2012

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Sulfa »

Nallurainen kirjoitti:Sinne JBL:ään kun ottaa yhteyttä kannattaa kertoa että suodatin sisältää paketista purettaessa jotain pahanhajuista liuotinta joka tappaa kaiken altaassa, varsinkin tämän henkilön jonka allas siinä kärsi kannattaa laittaa tuon tapainen viesti mukaan, jos pistää pelkän reklamaation ettei suodatin toimi niin ne testaavat pelkästään suodattimen toiminnan kalattomassa altaassa, ja sehän toimii.

Jos kun suodin otetaan linjalta testiin niin luonnollisesti ne pesee sen jollakin liuottimella tai vastaavalla sen jälkeen otta se on kuin uusi un se tulee kuluttajalle, nyt siellä testipuolella on jotain vikaa koska eivät kuivaa laitteita ennen pakkaamista. ehkä eivät edes tiedä koko ongelmasta ennen kuin alkaa tulla palautetta aiheesta, siksi kannattaa pelkän rikki olemisen sijaan kertoa tarkemmin asian ydin.
Mulla Zooplus hoiti asian JBL:n suuntaan ja kertoi sinne ongelmasta eli että laite haisi pahalta ja tappoi kalat liuottamalla veteen jotain ainetta, minkä vuoksi vesikin haisi öljyltä. Eli JBL oli minun tapauksessani tietoinen ongelman laadusta. Sinne ei siis ilmoitettu vain että laite on rikki tai ettei se toimi. Kyllähän se toimikin, vesi virtasi jne. Kyllä minä sinne aika yksityiskohtaisen selonteon ongelmasta tein.
Ssalla kirjoitti:Suodattimesta löytyi tarra "passed Q.C. Mar 2012", eli eivät ainaakaan samaan aikaan ole olleet testeissä. Zooplussalta ei ole vastattu mitään. Viimeksi kun lähetin viestin tiedustellen mahdollisuutta lisätä tavaraa lähetykseen vastasivat 30 minuutin sisällä...
Jeps, eivät siis ole samaa satsia. Ilmeisesti ongelma on siis jatkunut pitempään, kun vuoden välillä tulee samanlaista schaissea. :( Mulla kesti Zooplussalta vastauksen saaminen aina pari päivää, ne nimittäin olivat välissä yhteydessä JBL:ään. Todennäköisesti saat sieltä viestin, että Jbl haluaa suodattimen tehtaalle takaisin ja Zooplus lähettää kuriiripalvelun hakemaan se sulta kotoa. Saat varmaankin joko rahat takaisin tai uuden laitteen, kummin sitten haluatkin. Mulla Zooplus hoiti asian todella hyvin ja pommitti JBL:ää ihan kiitettävästi ja yritti saada mulle korvauksia tuhosta. Mutta Jbl päätti toisin...
Vanha Kalju
Junior Member
Junior Member
Viestit: 60
Liittynyt: 18:43, 06.08.2012
Akvaarioseurat: Keisarillinen Akvaariokollektiivi
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Vanha Kalju »

Omega369 kirjoitti:Miksi tuossa suodattimessa muuten on laakeroitu akseli? Toimiiko se jotenkin eri tavalla kuin muiden suodattimien roottorit, jotka lähinnä pyörivät paikallaan pysyvän akselin ympäri? En vain näe markkinointimateriaalin pohjalta mitään syytä miksi sen akselin tarvisi liikkua yhtään mihinkään..
Ei se akseli mihinkään liikukaan, vaan pyörii laakeroituna pituusakselinsa ympäri. Samalla tavalla esim. auton pyörä pyörii laakereiden varassa. Laakeroinnilla estetään kitkaa ja saadaan pumpusta energiatehokkaampi ja toimintavarmempi.
Omega369 kirjoitti:Oli niissä papereissa myös mainintaa optimoidusta roottorista, mutta se ei jotenkin herättänyt luottamusta mihinkään suureen muutokseen ns. normaaliin verrattuna.
Siinä tarkoitettiin varmaan pumpun juoksupyörää tuolla "roottorilla". Kun juoksupyörää optimoidaan, saadaan vesi liikkumaan paremmin pumpun läpi, jolloin melu, osien kuluminen ja energiankulutus vähenee.
350 l Malawi
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Mitkä on otsikossa mainitun suodattimen ulkomitat? Rakentelen juuri akvaariolle kaappia joten ainakin suodattimen korkeus pitäisi saada selville.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Dimensions: 200 x 235 x 460 mm (length x width x height)
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Kiitos tiedoista. Tuo ei ihan matalaan kaappiin mahdukkaan. Jos akvaario on tuoallaisen alumiini jalustan päällä niin sen hyllylle tämä suodatin ei taida mahtua. Ei ainakaan minun nykyisen akvaarion alle. Uuden akvaario alle tulevan kaapin korkeus on 50-60cm joten tähänkään kaappiin ei voi hyllyä laittaa jos haluaa suodattimen sinne asentaa. Se on jätettävä yhdestä kohtaa hylly pois ja asennettava suodatin lattialle.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Noniin, nyt on palailtu lomilta, ja uusi suodatin on saapunut. Tämäkin haisee ja mukana oli quality control -lappu.

Haluaisin tietää, että onko quality contollin testaamattomissa suodattimissa ollut mitään havaittavaa hajua? Nyt kun huuhtelin noita suodatinlevyjä, niin mieleen tuli siitä hajusta linnanmäen kummitusjuna... Poikaystävän mielestä haisee petroolilta. Vielä taitaa olla yksi päivä palautus/vaihtoaikaa tuossa systeemissä, eli nopeita vastauksia kaivataan...
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Ottakaa aina yhteys myyjään jos jokin asia myydyssä tuotteessa ihmetyttää. Ei harrastajat jossain palstalla pysty teille antamaan tuollaisia faktoja. Jos sitten altaassa tapahtuu jotain, on korvausasioita aina helpompi selvittää ja liike on tietoinen asiasta.
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Kyllä varmaan harrastajat kuitenkin pystyvät antamaan faktaa siitä, ovatko itse havainneet hajua kyseistä suodatinta käsitellessään...
Tottakai otan tämän takia yhteyttä myyjään. Haluan vain tietää, että pyydänkö saada uuden suodattimen, joka ei oli käynyt läpi tätä quality controllia, vai haluanko rahat takaisin ja ostan eheimin.
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Nuo haisevat suodattimet ovat tappaneet kaloja, joten suosittelisin pyytämään rahoja takaisin tai uutta suodatinta tilalle, jos uskallat kokeilla, että onko se haiseva vai hajuton tapaus. Jos kumpikaan edellisistä ei onnistu, niin kannattaa hommata joku Eheim:in classic- tai professionel 1 -sarjan suodattimista.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
next
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 22:50, 14.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hausjärvi (Ryttylä)

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja next »

Mulla oli myös hiukan haiseva yksilö mutta samalle se kärysi kuin eheimin biopower kun se tuli tossa pari kk sitten. Väittäisin hajua tunkkaisen homeiselle joka tulee siitä muovista kun siellä hiukan vettä seisoo suljetussa tilassa.
Huuhdoin koko suodattimen kuitenkin ja se oli tossa pöydällä auki päivän verran niin ei haissut enää. Ainakaan vielä ei ole vesiarvot muuttuneet eikä kaloja kuollut.

Ja vielä tosta quality controllista, itselläni kaikki suodattimen on olleet kokeiltuja. En ole törmänny koekäyttämättömiin yksilöihin ainakaan eheim:in tai jbl:n kanssa.
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Mulla molemmat suodattimet ovat haisseet selvästi kemikaaliselle, ei mitenkään homeiselle. Haju oli edelleen selvästi havaittavissa, kun eilen porukat toivat suodattimen. Oli ollut heillä levällään viikon verran. Lisäksi haju taas voimistui suodatinlevyjä huuhdellessani... Aion palauttaa tuon ja ostan tilalle eheimin 2226:n 240 litran altaaseen. En jaksa enää vaivata päätäni tällä suodattimella, menee liian vaikeaksi.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Se 2226 on ihan lelu. Jos nyt ihan välttämättä eheimiä haluat, niin classic 2215 on paljon parempi vaihtoehto. Osta vaan se plus-versio, niin siinä on tuplahanat mukana. Plus-version saa kaikenlisäksi suomesta kivijalkamyymälästä halvemmalla kun ulkomailta suodattimen ja hanat erikseen tilaamalla.
Sulfa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 14:12, 10.03.2012

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Sulfa »

Ssalla kirjoitti:Mulla molemmat suodattimet ovat haisseet selvästi kemikaaliselle, ei mitenkään homeiselle. Haju oli edelleen selvästi havaittavissa, kun eilen porukat toivat suodattimen. Oli ollut heillä levällään viikon verran. Lisäksi haju taas voimistui suodatinlevyjä huuhdellessani... Aion palauttaa tuon ja ostan tilalle eheimin 2226:n 240 litran altaaseen. En jaksa enää vaivata päätäni tällä suodattimella, menee liian vaikeaksi.
Voi harmi Ssalla, että sait toisen samanlaisen rakkineen! Mulla ainakin omien ja sun kokemusten perusteella on mennyt usko koko merkkiin :roll: Tervetuloa takaisin eheimin pariin - sinne minäkin katastrofaalisen kalojentappamisjblkokemuksen jälkeen maitojunalla palasin.

Toivon todella, että saisit vihdoinkin toimivan pelin. Turhaa vääntämistähän tuosta on nyt tullut.
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Debugger »

7 kuukautta toiminut, eikä minkäänlaisia heikkenemisen merkkejä virtauksessa. Äänetön ja vakaa toiminta jatkuu edelleen, ei vuoda tai tee mitään muitakaan temppuja. Minun laitteeni ei ollut alussa mitenkään poikkeava, en edes huuhdellut kanisteria, ainoastaan keraamiset ainekset. Verrokkina altaan toisessa päädyssä on Fluval 305 ja se on puhdistettu 3 kertaa tänä aikana. Ainoastaan Eheim Classic sarjan laitteet ovat tehneet käyntiennätyksiä häiriöittä tai puhdistustarpeitta tähän mennessä. Nyt 1505e on lähellä puoltaväliä erään Classicin ajo-ajasta, takavuosilta. Tämä on todellista suodatusta, ja bakteerien juhlaa. Vesi on kirkasta, eikä sisällä mitään kemikaaleja kalsiumkarbonaatin lisäksi, jota tarvitaan happaman veden ph:n tasapainotukseen ja heilahtelujen estoon.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Ssalla
Junior Member
Junior Member
Viestit: 142
Liittynyt: 18:22, 01.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Ssalla »

Tällä hetkellä tuossa pyörii juurikin classic 2215 ja on niin kehno peli, ettei mitään rajaa :D Ei jaksa kierrättää vettä koko altaan mitalla ja pientä hippua ja roskaa lilluu koko ajan vedessä. Olen pessyt sen nyt kolme kertaa altaan puolentoista kuukauden käynnissä olon aikana. Tuloksetta kylläkin, kun ei siellä koskaan mitään likaa ole, varmaan siksi, ettei ime mitään...
Itselläni on pelkkiä hyviä kokemuksia noista 222x-sarjan suodattimista. 100-litraisessa 2222 toimi kuin unelma ja myös tuosta 2226:sta on aikaisempia hyviä kokemuksia.

Harmittaa kyllä tuo profi, olisin mielelläni testannut sitä. Ehkä joskus tulevaisuudessa sitten uudella innolla ja paremmalla menestyksellä :)
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Itsellä on pari viikkoa pörissyt otsikon mukainen suodatin ilman ongelmia. En pessyt suodatinta enkä massoja mitenkään. Hiljainen on. Olen tyytyväinen ostokseeni.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

puoli vuotta ollut nyt toiminnassa ja aivan mainio vekotin ollut tuo e1501 greenline, todella hiljainen, täytyy oikein viereen mennä että tietää olevan päällä. Hyvä virtaus, ja plussaa vielä sekin että on suuri biologinen massa sisällä kun on sintrattua lasia ja makaroneja, sekä vie vähemmän sähköä. Mihinköhän tuo perustuu, kun kuitenkin virtaus nopeus on voimakas....
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: JBL Cristal Profi e1501

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

jenniliini82 kirjoitti: Mihinköhän tuo perustuu, kun kuitenkin virtaus nopeus on voimakas....
Se perustuu energiatehokkaaseen moottoriin. Ihan sama juttu kuin alkaisi miettiä, että minkä takia energialuokaltaan A++ olevassa jääkaapissa on vähemmästä virrankulutuksesta huolimatta yhtä kylmä kuin A+ energialuokkaa olevassa jääkaapissa.
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”