Alkaa tosiaan tämä oma allas tuntumaan pieneltä nuita tonnisia ja isompia katellessa, vaikka isompikaan ei olis kämppään enää ovesta mahtunut .... Elikkä täällä 708 litranen optiwhite - lasista tehty Juta, kokoa 200x59x60 cm alumiinikehikolla. Pystyssä tämä amme on ollut elokuun puolestavälistä vasta, suurin osa kaloista siirty aikasemmasta 310 litrasesta.
Jalusta on tehty 16;Sta 10 kilosesta lecaharkoista neljässä pinossa, alla mäntynen liimapuulevy 18mm ja päällä ennen akvaariota ja solumuovia 28mm liimapuulevy.
3D taustakuvan (elämäni ekan) tein itse alusta lähtien ja tuntui, ettei sen tekeminen lopu koskaan vaan kyllä se tuolla nyt on.
Altaassa asustaa sekalainen seurakunta eväkkäitä: sateenkaarikaloja, aurinkobarbeja, haarniskamonneja, tulipyrstö, rescuetikruja, nuolimonneja, revontulikaloja, partiksia, korupleko ja (testissä) kaks levänuoliaista. Porukka on hyvä, tulevat hienosti toimeen keskenään.
Kasveina löytyy kasa erinäisiä rehuja, joiden kaikkien nimeä en ees tiedä, pari mainitakseni; jaavansaniainen, konnanputki, minitwister, iso vallisneria, joku rotala, vesirutto, intianvesitähdikki, afrikansaniainen jne...
Tekniikka tällä hetkellä; T8 putket, 2x kasvi, 2x päiväputket (toistaseks 2x36w, 120cm ja 2x 58W 150 cm) Vaihdan neljään 58 wattiseen T8 putkeen. Näissä kaikissa heijastimet. ja jos olis rahaa tulis todennäkösesti T5 lamppu, vaan ei ole! Suodattimina 2x Eheim proffa II ulkosuodattimet, 1x Fluval U4 sisäsuodatin, vedenvaihtojen yhteydessä käytössä Hailean lämmitin. Ja koska köydä olen, niin lampun päällä porisee kaks kiljupulloa ja putkien päissä ilmastuskivet levittiminä (ehkä joskus rikastun ja hommaan kunnon laitteet, toistaseks näin...)
Rahaa paloi keskellä lähes kaks tonnia + lukematon määärä euroja, joita en enää kyenny ees laskemaan
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Nooh, itsehän päätin tämän toteuttaa. Ajattelin, että kun tuli vanhasta ammeesta paljon teknniikkaa jne ei tarvii niin paljo hommaa, mut vääräs olin- nälkäpä kasvaa syödessä
Tämmönen tällä hetkellä, lisää kuvia löytyy nettisivuiltani

- 140920127901.jpg (37.11 KiB) Katsottu 1819 kertaa
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.