Lehtikalan kutu

Akvaariokalojen ja muiden akvaarioasukkien viljely.

Valvoja: Moderaattorit

Kalaa kalaa
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Lehtikalan kutu

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Niin, se oli yllättävän hyvin toimiva hetken päähänpisto. :mrgreen:

Kutu on mulla niin helposti irrottaessa karissut hukkaan ( poropeukalo kun olen ) jonnekkin altaan pohjalle - tai sitten se menee rikki... mutta - tietysti uudella eikä samalla jota käytän suihkussa :D - sienellä sain kaiken talteen priimakunnossa, sekä kasvin lehdeltä että suodattimen kyljestä.

Kutu tarttui niin helposti sieneen ja huljutin sen siitä sitten kutualtaan pohjalle muhimaan.

Kutua ei hirveesti alun perinkään ollut, mutta ihan kaikki siitä näyttäs kuoriutuneen, reilu parvi pikku monnisia. :mrgreen:
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: HAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kalaa kalaa kirjoitti:Niin, se oli yllättävän hyvin toimiva hetken päähänpisto. :mrgreen:

Kutu on mulla niin helposti irrottaessa karissut hukkaan ( poropeukalo kun olen ) jonnekkin altaan pohjalle - tai sitten se menee rikki... mutta - tietysti uudella eikä samalla jota käytän suihkussa :D - sienellä sain kaiken talteen priimakunnossa, sekä kasvin lehdeltä että suodattimen kyljestä.

Kutu tarttui niin helposti sieneen ja huljutin sen siitä sitten kutualtaan pohjalle muhimaan.

Kutua ei hirveesti alun perinkään ollut, mutta ihan kaikki siitä näyttäs kuoriutuneen, reilu parvi pikku monnisia. :mrgreen:
Heh, pumpulipuikkoon tarttui myös hyvin, tosin takertui kiinni ja jätin sen altaaseen. Keinotekoinen vai aito pesusieni? Niitä värillisiä vai oikea pesusienieläin:)? Itse en partakoneeen terää osaa käyttää tuohon tarkoitukseen, rikkoo munat.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Kalaa kalaa
Member
Member

Ei oikea vaan ihan keinotekoinen pesusieni, jossa toinen puoli pikkusen karheempi kuin toinen.
Sillä lähti niin hyvin että käytän konstia toistekkin...

Mulla kans kaikki terävät esineet ei onnistu, tai munat on entiset..
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
Kalaa kalaa
Member
Member

Nyt täytyy mainostaa, tuo Hobby -merkkinen likoeläinymppi on hurjan kätevä ja halpa apu poikaskasvatuksessa !

Kiireinen ihminenkin pääsee vähällä, kun vaan heittelee noita likoeläin rakeita 6-12 kpl akvaarion pohjalle ja siellä kehittyy vuorokauden sisällä taas uusia mikroskooppisisa likoeläimiä ihan pikku poikasille.Ilman mitään banaaninkuorisotkuja.

Olen TOSI iloinen kun lehtarin poikaset kasvaa silmissä ja ui vilkkaasti, samoin monniset
on kasvaneet ja ovat reippaita vipeltäjiä. Nyt niiden suihin mahtuneekin jo artemia.

Mikä helpostus !

Tuo alku on monesti niin vaikeaa kun poikasia vaan kuolee ( nälkään nähtävästi tai vaihtoehtoisesti banaaninkuoren sittenkin likaamaan ymppiin ? ), nyt mulla ei ole ollut hävikkiä yhtään vaan mieltä lämmittävän reippaat poikaset.
:mrgreen:
( koputtaa puupäätään, että jatkokin sujuu hyvin ).
Kalaa kalaa
Member
Member

Samperi sentään, lehtarit söi koko poikasparvensa.

Se siitä sitten...olis pitänyt poimia ne sittenkin talteen. :/ Ens kerralla otan jo kutuna pois.

Lohtuna kuparimonnisvauvat jotka kasvatin kudusta eri astiassa, ne ovat kasvaneet että kohina käy. :mrgreen:
sannos
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja sannos »

Taas on pariskunta kutenut :) seurataan innolla, tähänmennessä vaan on aina poistaneet kudun muutamanpäivän kuluttua.
SaRuFa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SaRuFa »

Lehtisteni kolmas kutu on tuottanut tulokseksi kohta jo myyntikokoisia poikasia, joita siis vajaa 10 elossa. :D
Hoidokkeja: Mies, 2/3 lapsista kotona, 2 kissaa, 180l, 660l. Paludaario kehitteillä.
Akvanisti jo yli 20v ajan.
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Miksi lehtikalat aina meillä syö oman kutunsa, olen usein nähnyt. Ovat juuri kuteneet ja hetken päästä jo puolet syöty. joku kertoi että stressin syytä, eli siis pelkäävät jonkun muun tuhoavan/syövän kudun? Mutta miksi sitten itse sen syövät, ei se ainakaan mitään suojelua ole.....
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Viljely”