Porilaiset harrastajat huomio.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Moikka!
Paljonko täällä on Porilaisia tai lähistöllä asuvia? Yritämme saada ryhmää kasaan kimppatilaukseen joka toimitetaan Poriin jos väkeä on tarpeeksi.Ruokaa,kaloja,kasveja,rapuja,tarvikkeita,akvaarioita,taustoja ja kaikenlaista muuta voi tilata.Tukussa tosi laajat valikoimat ja todella edulliset hinnat.Laittakaa minulle viestiä jos kiinnostuitte niin kerron lisää ja laskeskelen onnistuuko tilaaminen :). Tilaamme siis suomalaisesta kaupasta ja lisätietoja saa YV:llä.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Kaikki PAK:laiset myös voi sitä viestiä siis laitella.Niin katsotaan mikä päivä sopisi sitten tilailuun parhaiten :).
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Nakkila,Ulvila,Rauma yms myös huomio :) Ilmottautukaa minulle halukkaat!!
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Eikö Porissa ole ihan hyviä akvaario- ja eläinliikkeitä johon näitä tarvikkeita saa tilattua myös ilman mitään ryhmää?
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

On täällä 3 liikettä,joista pari huonoja ja loput todella kalliita.Ja ei tänne saa tilattua lähellekään niin erikoisia kaloja kuin mitä olemme kimpassa tilaamassa ja ihan suomesta kyllä,mutta sellaisen tukun kautta jota Porin eläinliikkeet eivät käytä,joten mahdollisuus ostaa myös harvinaisiakin kaloja.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Saako tiedustella mitä nuo erikoiset kalalajit olisi?
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Täällä kauppiaat käyttävät kaikki samoja kahta tukkua,joten jos sitä mitä haluaisit ei ole listalla,niin sitä ei Porista saa. Joten jos ei ihan perus"leipäkaloja" tilaile niin mahdollisuudet täällä ovat pienet.Joskus harvoin löytyy listoilta. Mutta mikäs siinä sitten jos tilaa toisesta kaupungista kun sieltä kerran löytyy sitä mitä haluaa :) .
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

otetaan esim. Hohtomiljoonakala,näitä ei porin kaupoista löydy,eikä näköjää ole kauppiaatkaa niitå halukkaita tilaamaa..olen monta kertaa niitä pyytänyt,mutta ei vain näy....
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Joo, no tuossa hohtomiljoonakalan kohdalla on sitten kyse kauppiaan haluttomuudesta tilata (eli saada palveltua rahaa tuova asiakas), kuin että vika olisi saatavuudessa. Tukkulistoilla noita on aika tasaiseen tahtiin ja ihan varmasti niitä saa myös Poriin. Harmillista. Antakaa palaute kauppialle ihan suoraan tuosta.
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Harvinaisempien kalojen kohdalla kannattaa sillä ilmansuunnalla kohdistaa katseet lemmikkitalo taikatassuun.

Halukkuutta tilata harvinaisempiakin kaloja löytyy ja valikoimissakin pidetään jatkuvasti paljon kaikkea mielenkiintoista.
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Täältä löytyvät liikkeet: Porin akvaariokeskus,Porin akvaario ja lintu ja Faunatar. Sen enempää en tässä sano,missä pidetty kaloja huonosti yms. Ja harvinaisia saa kyllä ihan Tampereeltakin,Itse suosin pienempiä liikkeitä kuin kauppaketjuja .Mutta täälläkin tosiaan on myyjät aika huonoja mitään tilaamaan ja yksinkertaisesti aina ei suomen tukkujen kautta saa sitä mitä haluaa.Ja jos täältä saan tilattua saman hintaan 120e ja toisesta paikasta hintaan 60e ja tiedän 60e:n paikasta tulevien kalojen olevan terveitä ja useammin oikeaa lajia,niin en lähde kyllä ylihintaa maksamaan turhasta.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Kyllä viittaan kohta kintaalla kaikille Porin akvaario liikeille.... sanotaan et suosikaan paikallisia liikkeitä, tai ne lopetetaan jos ei asiakkaita ole.. no miksi niitä asiakkaita ei sitten kuunnella. [}:)] Nyt on sit hohtoja tulossa ensimmäinen erä Vantaalta, ja loppu kuusta tulee toinen erä Tampereelta.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
heisku
Member
Member
Viestit: 310
Liittynyt: 21:00, 17.07.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja heisku »

Kalakaverit kirjoitti:Joo, no tuossa hohtomiljoonakalan kohdalla on sitten kyse kauppiaan haluttomuudesta tilata (eli saada palveltua rahaa tuova asiakas), kuin että vika olisi saatavuudessa.
Itse sain joskus taivutella myyjää tilaamaan mulle niinkin erikoista kalaa kuin sinileuka-, ja avainkirjoahven. Ei kuulemma ketään osta niitä. Ja vielä koska joutuvat ottamaan niitä koko erän kerralla niin ei olisi mielellään tilaillut niitä. Tilasivat sitten kuitenkin eikä kalaset kyllä mitään kuukausi tolkulla liikkeessä joutuneet vanhenemaan. Joskus saattaa yhdestä liikkeestä löytyä jopa muutamia plekoja, mutta siihen ne "erikoisuudet" sitten jääkin...
kiekkola+pohjan asukit
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Vihastuttaa hieman jo teidän puolesta :( Pitäisi yrittäjien vaan ymmärtää ajatus, että tarjonta lisää kysyntää. Onhan siinä hommansa ja riskinsäkin kun täytyyhän ne "erikoisemmat" lajit saada myytyä ja niiden hoito opeteltava mutta ei se nyt niiiiiin vaikeaa ole. Yleislemmikkiliikkeiden nihkeilyn jotenkin ymmärrän, mutta että akvaarioalan liike aikaisi hannailemaan vielä edelleenkin niin yleisten lajien kanssa kuin sinileuka- ja avainkirjoahven niin ei hyvää päivää. Kauniita ja kohtuu helppoja lajeja kaikenlisäksi. Oikeasti erikoiset 300e rauskut, 30e monniset tai 15e parvikalat vielä ymmärrän, jotenkin.
NinZe
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 21:31, 25.04.2007
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja NinZe »

No ihmettelen tän yhdenki liikkeen kohdalla et hohtoja ei voinut tilata.. mut tilas kylläkin Haimonneja... eikä ne ollu edes mitää pieniä ... [}:)] [}:)] Muutenkaan mun järkeen ei mahdu kuka edes tilaa ylipäätään niitä kaloja, kun ennemmin tai myöhemmin ne päätyy jonnekin helsingin Sea Lifee... koska ihmisillä ei oo resursseja niitä pitää.. :frown:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Tero tulee Pori-Rauma nyt sitten 27.10.Että kiinnostuneet tilausta minulle tai sitten Terolle suoraan,kiitos.Viimeinen tilauspäivä tukusta on 24.10 ja varastosta 26.10. Tilailkaa nyt sitten kaikkea halpaa . Jokainen tilaaja maksaa myös ns.kuljetusmaksun 10-20e ,mutta Tero osaisi vastata paremmin itse.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Suosittelen sitten kalojen karanteenaamista kotona, sillä jos kalat lähtevät 25.päivä varhain aamulla Ruotsista, päätyvät 26. päivä teron altaaseen (?) ja sitten taas uudestaan 27 päivä lähtevät kohti Poria, niin matka on sen verran raju ja stressaava, että yhtä sun toista voi ilmentyä, vaikka kalat eivät sairaita lähtiessä olisikaan. Ja kyllä ne sieltä ruotsin tukusta sairaitakin välillä laittaa tulemaan, nim. merkillä kokemusta on.

Enkä halua olla ilkeä, vaan tiedostuttaa "suoraan" tukusta tulemisen riskit. Eli ei suoraan muiden sekaan, jos sattuu käymään huonosti.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Tottakai kaikki kalat kannattaa aina laittaa karanteeniin ensin.Kalat eivät käy akvaariossa tukusta lähtönsä jälkeen vaan tulevat ihan suoraan tänne kun saapuvat jotta eivät stressaantuisi turhaan montaa kertaa.Varmasti sairaita kaloja voi tulla ihan mistä tukusta vaan.Mitä isompi tukku sitä suuremmat riskit.
Kommentillani siihen kalojen terveyteen en ole viitannut tukkuun vaan muutamaan Porin kauppiaaseen,jonka liikkeissä sairaita ja kuolleita kaloja todella todella usein,vaikka liike olisi tyhjillään,joten ajasta ei ole puutetta,mutta taidoissa kylläkin.
Eikä tätä tilausta oltu hintojen takia tekemässä,sillä kyllä minä olen valmis maksamaan erikoisemmista kaloistani useita satojakin euroja jos niiden kunto ja kasvatus on ollut hyvää ja terveys kohdillaan,mutta jos tiedän niitä pidettävän aivan väärin,ruokittavan huonosti ja niiden hintakin on 30-70% enemmän niin tilaan kalani mielummin jostain muusta kaupungista.
Helsinki on melko pitkällä joten Turku ja Tampere palvelevat joissain liikkeissä hyvin.Ja itse halusin käyttää ruotsin tukkua siksi,että tällä hetkellä näistä kahdesta suomalaisesta tukusta,joita Porin kauppiaat käyttävät ei joko saa tai he eivät halua tilata niitä kaloja,joita olen etsimässä ja tässä samalla ajattelin jos täältä löytyisi muitakin samassa tilanteesa olevia niin saataisiin tilattua kaikki kerralla.Kiitoksia kuitenkin vinkistä.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Osaatko sanoa mistä Ruotsin tukusta nuo kalat tulevat? Olen kahdessa kaloja toimittavassa Ruotsin tukussa käynyt, joten kiinnostaisi. Niidenkin tukkureiden välillä on ollut niin hyvää kuin huonoakin sanottavaa vuosien varrella ja mietin, ettei tuossa nyt vaan "viilata linssiin". Ei niitä toimittajia meinaan ole niin montaa.
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3024
Liittynyt: 21:18, 27.01.2004
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala & Tre / TAS

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Veikkaisin Imazoa, koska se toimittaa kaloja ajamalla niitä Etelä Ruotsista Tampereelle. Jos kalat eivät käy välillä altaassa ja jaetaan vasta illalla Porissa, ovat ne pusseissa n. 60h, joka ei ole enään mikään lyhyt aika sitten..
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Älkää ampuko viestintuojaa.Minä en tiedä mitä tukkua kyseinen kauppa käyttää.Oletan sen olevan ruotsi,koska suomen kahdella tukulla ei kyseisiä kaloja ole ollut,mutta en siis ole edes kysynyt asiasta.Voi olla ruotsi tai ei.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Sillä että sanon että tilaamme suomesta tarkoitan,että tuemme suomalaista kauppaa,emmekä tilaa esim.Itse suoraan saksasta,jolloin kaikki raha menisi pois suomalaisilta kauppiailta.Ja sen olen kirjoittanut siksi,että minulla ei ole mitään suomalaisia liikkeitä vastaan jos niissä pidetään kalat hyvin.Tukusta en tiedä mistä maasta tai mikä tukku,en ole kauppias,en ole katsonut yhtäkään listaa läpi enjkä asiasta kysellyt,vaan pohjaan kirjoittamani aiempiin kokemuksiini.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja kultura »

pakko sen verran nenää tähän keskusteluun tunkea ja sanoa mielipiteeni.
Itse olen ko. Myyjältä ostanut kardinaalitetroja,olivat todella hyväkuntoisia ja isompia kuin mitä olisin saanut paikallisesta liikkeestä. Myös puolet halvempia.
Kuitenkaan en karanteeniin omaa tyhmyyttäni kaloja laittanut ja sen seurauksena kaikki iäkkäämmät kardinaalitetrani kuolivat johonkin loiseen. En tiedä johtuiko kuolemat uusista kaloista,mutta koska aikataulut täsmäsi niin hyvin niin syyttävällä silmällä niihin katselin..mutta niin kuin sanoin,asia oli omaa tyhmyyttäni ja mitään varmaa ei voi sanoa.
Jatkossakin olen häneltä tilaamassa kaloja,mutta karanteenialtaan kautta menevät :) siinä mielessä ostan mielelläni esim turun uudesta akvaariosta kaloja kun tiedän niiden olevan terveitä ja karanteenattuja :) mutta liikkeissä on valitettavan usein kamalan pieniä nuo kalat..
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja shays »

Ja ketjun aloittajahan etsi Porilaisia akvaarioharrastajia mukaan kimppatilaukseen, oisko mitään jos pysyttäis tässä siinä aiheessa ja perustettaisiin vaikka uusi sitten noihin muihin liittyen. Kiitos. :)
Miiak
Starting Member
Starting Member
Viestit: 22
Liittynyt: 00:06, 03.02.2011
Akvaarioseurat: PAK
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pori

Re: Porilaiset harrastajat huomio.

Viesti Kirjoittaja Miiak »

Toimituspäivä siirretty sunnuntaihin 28.10.Vielä ehtii tilailemaan.
"Ne vain yrittävät saada minut näyttämään vainoharhaiselta"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”