Kiitosjoedoe kirjoitti:hruotulla siisti allas ja sisustus

Näköjään valahtanut tausta vähän, pitääkin nostaa seuraavan vedenvaihdon yhteydessä takaisin ylemmäs. Tausta on siis altaan ja seinän välissä niin välillä valuu..
Valvoja: Moderaattorit
Kiitosjoedoe kirjoitti:hruotulla siisti allas ja sisustus
Isoja juurakoita löytää satunnaisesti kaupoista. Aina kun sellaiseen törmää joka silmää miellyttää ja todennäköisesti myös uppoaa se kannattaa ostaa välittömästi, jos siis sellaiselle uskoo joskus käyttöä löytyvän. Tosin ne isot juurakot ovat melko arvokkaita, ne maksavat yleensä 50-100€ /kpl, mutta kun niitä hankkii vuosien varrella yhden kerrallaan, niin se ei kirpaise niin pahasti. Omassa altaassani on tällä hetkellä puutavaraa yli 300 euron arvosta. Pienemmistäkin juurakoista voi tietysti yhdistellä kivoja kokonaisuuksia jos isoja ei löydy.Wilma^ kirjoitti:On kyllä tosi upeita altaita, voi kun itselläkin olisi tuollaista sisustussilmääErityisesti kuolaan noiden isojen juurakoiden perään - oletteko löytänyt ne ihan akvaario/lemmikkieläinliikkeistä vai hommannut itse luonnosta? Olen jo jonkin aikaa yrittänyt löytää komean kokoista juurakkoa, mutta minun vierailemissa liikkeissä kaikki juurakot ovat olleet aika säälittävän kokoisia..
Sieltä minäkin ostin viimeksi sellaisen vajaan metrin mittaisen.Zansku kirjoitti:Akvaariolinnassa on useita suuria ja jopa valtavia juurakoita, kannattaa käydä katsomassaIhastelin niitä itse viimeksi käydessäni, mutta harmikseni tällä hetkellä ei ole tarvetta
Meillä on nyt jonkun aikaa ollu tota. Ei ole vielä tehnyt just mitään. Kuuluu muutenkin olevan aikas hidaskasvunen tapaus.Sisso kirjoitti:Blyxien takana kasvaa uutena tuttavuutena Littorella unifloraa, kellään kokemuksia?
Moro.Hedelmiina kirjoitti:"Tässä olis kuva meidän 325l akvaariosta, muutama päivä sitten sain valmiiksi tuon led valojen projektin, tarvis bampua vielä, tarkotuksena olis rakentaa tuohon tyyliin kotelo päälle jotta valot ja johdot piiloutus".
Hieno on systeemi! Mistä ja minkätehoiset on nuo ledit, mitkä olet laittanut...?
Maisu kirjoitti:Mikä hruotulla on valona, on todella onnistunut sävy kuvassa? Wilma^:lle vinkkinä, että tasapaksusta sisustuksesta pääsee pois ihan jo silläkin että kimputtaa nuo intianvesitähdikit 5-15 varren eriin, jotka sitten istuttaa jättäen selkeästi tyhjää väliin. Melkein millä vaan taviskasvillakin saa mielenkiintoisen sisustuksen kun vain käyttää korkeuseroja hyödyksi ja jättää tyhjää tilaa puskien väliin. Mutta istuta kuitenkin jokainen taimi erikseen eikä koko kimppua kerralla, niin taimet pysyvät paremmin hiekassa.