Sopisivatko nämä altaaseeni?

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SJ_10
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 19:34, 08.02.2010
Sukupuoli: Nainen

Sopisivatko nämä altaaseeni?

Viesti Kirjoittaja SJ_10 »

Elikkäs, olen perustelemassa reiluun 300litraan ensimmäistä malawilaani. Olen löytänyt malaweista hieman huonosti tietoa, ja mietinkin miten seuraavat kalat tulisivat toimeen keskenään altaassani. Tällä hetkellä akvaario on siis tyhjänä, sisustus on alkanut jo hieman muotoutua laavakivistä, pohjana on perus hiekkapuhallus hiekka. Kiveä tulee näillä näkymin olemaan melko paljon.

Tässäpä lista kaloista joista olen ollut kiinnostunut:
Mitenköhän tämmönen porukka tulis toimeen?:
Ampiaismalawiahven - Pseudotropheus Crabro,
Kuusiraitamalawi - Pseudotropheus Demasoni,
Sinihuuli - Labidochromis Caerules,
Seepramalawi -Maylandia Zepra "Red",
Kirjonenäahven - Labeotropheus Trewavase "Chilumba"

Mitenkäs kasvinsyöjien ja lihapitoisemman syöjien sekoittaminen? Jostakin olen lukenut, että kasvin syöjätkin syö lihapitoisempaa mutta niiden suolisto ei kestä sitä? Kuinkas on?

Kiitos jo etukäteen.
Mustarastas
Junior Member
Junior Member
Viestit: 114
Liittynyt: 10:30, 26.10.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Sopisivatko nämä altaaseeni?

Viesti Kirjoittaja Mustarastas »

Vähän ajatuksia kalastosta:
-Pseudotropheus Demasoni, näitä pitää olla vähintään 12kpl:tta, joten aloita esim. 20 kappaleella, josta ylimääräiset koiraat pois, erittäin agressiivinen omaa lajiaan kohtaan ja voikin olla haastava kala aloittelijoille.
-Labidochromis Caerules TAI Maylandia Zepra "Red",en laittaisi molempia, sillä voivat risteytyä helposti keskenään.
-Kirjonenäahven - Labeotropheus Trewavase "Chilumba", voi kasvaa isoksi (18cm).
-Pseudotropheus Crabro, jos tätä lajia haluat kokeilla, niin suositus on yhtä koirasta kohti vähintään seitsämän naarasta, koska kyseessä erittäin agressiivinen laji. En suosittele aloittelijoille.

Itse valitsisin kolme lajia 300 litraiseen akvaarioon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”