Kuinka monta paria ahvenia (n.15-25cm kokoisia) kannattaa laittaa 200x60x60 altaaseen?
Olen ajatellut laittaa ahvenaltaaksi tuon, mutta en ole varma kuinka monta lajia voi ottaa. Turkoosikirjoahvenia on jo kaksi. Olen katsellut Heros rotkeileja ja tulijuovakirjoahvenia, mutta käykö nuo samaan?
Altaassa on tällä hetkellä myös 2 seeprakirjoahventa, kolme pientä lehtikalaa, 20 mustatetraa, 3 helmirihmakalaa ja partamonni. Näistä voin luopua jos täytyy, että saisin nuo ahvenet mitkä haluan. Mikäli ne ylipäänsä sopii...
Kuinka paljon ahvenia?
Valvoja: Moderaattorit
-
Debugger
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Re: Kuinka paljon ahvenia?
Seeprakirjoahvenet ovat melko ärhäköitä kutupuuhissaan (reviiripuolustus) joten niiden kanssa voi tulla ongelmia, pikkukalat joutuvat helposti Herosten ruokalistalle. Lehtikala pärjää mainitsemiesi lajien kanssa ja osaa pitää puolensa. Kokonsa puolesta vanne ja tulijuovat sopivat keskenään ja tilaa tuntuu olevan. Kannattaa muistaa, että isommat kirjoahvenet ovat kaikki petokaloja jotka syövät pienempiä, joten jos et halua luomuhoitoa altaan uudelleen järjestelyssä, ota mustatetrat pois. Suosittelen myös seeprakirjojen uudelleen sijoitusta (mielestäni lajiakvaariokala). Hanki aluksi vaikka muutamia poikasia kutakin haluamaasi ahventa, katso sitten ketkä ovat soveliaita keskenään. Kirjoahvenet pärjäävät veljeksinäkin (paitsi seeprakirjoahvenet) jos on tarpeeksi tilaa, jos taas haluaa poikasia, on syytä ottaa sen verran että niistä saa selville molemmat sukupuolet. Poikaskoossa sitä ei vielä erota.
Itselläni on Heros severos veljekset, Avainkirjoahven pariskunta, yksi Helmikirjoahven sekä Lehtikala poika joka ei tule toimeen toisten kanssa, oli ne sitten koiraita tai naaraita. Pohjakaloille on myös syytä varata tilaa. Vettä on yli 500 litraa.
Itselläni on Heros severos veljekset, Avainkirjoahven pariskunta, yksi Helmikirjoahven sekä Lehtikala poika joka ei tule toimeen toisten kanssa, oli ne sitten koiraita tai naaraita. Pohjakaloille on myös syytä varata tilaa. Vettä on yli 500 litraa.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
My love: Chiclidae