Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
avene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:31, 21.06.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja avene »

Jonkin aikaa sitten näin oikeasti karmivaa unta.
Kuljin semmoseen lehtoon, joka oli ikivanha hylätty Japanilainen? ulkouimala. Vesi seisoi ruosteisissa altaissa ja jossain solisi
ihmeen kirkasta vettä. Altaissa uiskenteli zombimaisia keltamalawiahvenia/aurinkokirjoahvenia joita yritin kalastaa mato-ongella pois tuolta..
Hyrr..
Kyllä riskinotto aina kannattaa.
hippikala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 08:22, 16.06.2011
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Huh. Tämän siitä saa, kun bongaa lähikaupassa 10 litran ämpäreitä tarjouksessa... Näin yöllä unta, että pohdiskelin niitä euron maksavia sankoja ja mietin kuinka monta kannattaisi ostaa, kun on jo kaksi akvaarioämpäriä ja pitäisi saada lisää, että saisi näppärästi kerralla lapottua vettä 240 litran akvaariosta. Vedenvaihtoa järkkäillessäni altaassa asuva trilobiittimainen kala puri kiinni käteeni ja liimaantui siihen iilimatomaisella otteella. Sitä sitten piti kammeta veitsellä tms irti ihosta ja tarkastella peukalonkynnen kokoista puremajälkeä. Trilobiittikalan palautin kai altaaseen ja lähdin etsimään ensiapua puremaan. Mikähän tässä nyt on kun akvaariouneni ovat aina sitä, että kalat hyökkäävät kimppuuni? Viimeksi puikkokala koitti kuristaa ja nyt sitten tämä. Yrittääkö suuri trooppisten kalojen henki kertoa minulle jotain... :D
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
Kalaa kalaa
Member
Member
Viestit: 344
Liittynyt: 11:36, 27.03.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Kalaa kalaa »

Näin viimeyönä unta, että minulla oli kaunis mutta hassun värinen, joku pastellisävyinen hevonen.

Unessa muka ajattelin että hieno tämä hevonen, kun on oikein platy rodultaankin. :mrgreen:
Kalaa kalaa: lemmikkeinä suomenhevonen, kaksi kissaa, koirasusi, havannankoira, akvaariot 850 l punapiraijoilla, 350 litran sekakalasto mm puikkokaloja , pikkupytty kalanpoikasilla ja 200 l tetroja.
avene
Junior Member
Junior Member
Viestit: 146
Liittynyt: 20:31, 21.06.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja avene »

Viimeyön uni oli jo muutenkin tarpeeksi karmaiseva (joku ringun ja kaunan sekoitus jahtasi minua), mutta minulla oli siis 500-1000l akvaario ja siinä tämä oma kalastoni.
Yht'äkkiä tullessani kotiin ihastelemaan akvaariota, oli tämä ringukauna vetäissyt vedet pois akvasta nappia painamalla, mutta kalat silti kelluivat pinnalla.
Järkytyin ja aloin hakkaamaan napista vesiä takaisin, siinä me sitten tapeltiin napin herruudesta :D
Kyllä riskinotto aina kannattaa.
Boomscarf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:10, 20.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Näen hyvin usein akvaariounia, vähintään kerran kahdessa viikossa. Muutaman muistan tosi hyvin.

Yksi uni oli sellainen, jossa näin oman akvaarioni (100l) olevan aivan keltaisen möhnän peitossa. Kalat kärsivät ja olivat kuolemaisillaan. Aloin tomerasti vaihtamaan vettä ja hoitamaan, jolloin melkein silmänräpäyksessä siitä tuli aivan ehta (?). :D Viime yönä näin unta, että löysin nurkastani sellainen pylväsmäisen akvaarion (100l?) jota olin unohtanut hoitaa! Siellä oli muunmuassa isohko lehtikala, platyja ja muuta sillisoppaa. Valoja ei ollut pidetty päällä pitkään aikaan ja pohja oli aivan levän peitossa. Säikähdin ihan kunnolla sitä näkyä ja harmittelin omaa saamattomuutta (akvaariosta, jonka olin juuri löytänyt).
nuolimonni11
Member
Member
Viestit: 322
Liittynyt: 20:10, 17.08.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Hollola/Lahti

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja nuolimonni11 »

oma painajaiseni oli se että yhtäkkiä meidän taisto oli kasvanu varmaan metrin mittaseksi ja se hyppäs pois akvaariosta ja söi mun oikean jalan.
meni muuten yöunet.
Hakusessa yli 200 litran allas, joten laittakaa tarjouksia tulemaan! :)
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Miule on jääny pari erillaista akvaarioon liittyvää unta mieleen ja viimesin on sikäli hassu tai jännä uni,
että näin unta että katselin akvaariossa rauhallisesti uivia kaloja ja se mikä tässä on jännää on se että muutama kuukausi takaperin
näin unta missä hommasin tuon akvaarion ja ne kalat sinne, eli tämä jälkimmäinen uni oli jatkoa sille ensimmäiselle osalle. 8O

Toinen akvaariouni oli semmonen että olin matkustamassa junassa ja vaunun yhteen seinään oli upotettu hyvin pieni akvaario joka oli sisustettu hyvin huonosti ja
kalojakii oli aivan liikaa kyseisessä purkissa. :(
Hylky
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 23:32, 31.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Hylky »

Tossa kun tuli uusi käytetty tankki mihin pistin uudet silikonit, no sitten näin unessa että tankki vuotaa... No aamulla sitten huomasin, että prkl, niinhän se tekeekin! Ja uudet asukit olivat tulossa parin päivän kuluttua... Nyt onneksi tankki korjattu ja pitää vedet sisällä!
Suhteellisen nihkeetä vain kun uni muuttuu todelliseksi :/

Jos vuodat unissasi, vuodat myös oikeasti! buha haa!
210l+100l Rapuallas.
Boomscarf
Junior Member
Junior Member
Viestit: 130
Liittynyt: 14:10, 20.01.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Boomscarf »

Siksipä juuri jos alkaa unessa pissattaa, niin pakko herätä tarkastamaan ettei oikeasti laske alleen. :D
jenniliini82
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 21:49, 15.10.2009
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja jenniliini82 »

Aika paljon näen unia akvaarion hajoamisesta. Yhdessä unessa 500l kaatui jalustalta ja hajoaa, uni tietenkin loppui siinä vaiheessa. toisessa unessa miedän sängyn yläpuolella on suuri akvaario missä isoja lehtikaloja ui ihan siinä mun yläpuolella ja pelkään etten pääse pois akvan alta ja se hajoaa mun päälleni.

Usein olen nähnyt unia missä kalat ui asunnossani tavallaan ilmassa ympäriinsä. Ei painajainen mutta aika absurdia....
500l Pikkulehtikalojen Amazon ja 300l Helmirihmojen viidakko

https://www.youtube.com/watch?v=E3z1mJgJx-s
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Usein olen nähnyt unia missä kalat ui asunnossani tavallaan ilmassa ympäriinsä. Ei painajainen mutta aika absurdia....
Hassua että moni aw:läinen on kertonu näkeneensä unta että heidän kalansa uiskentelee ilmassa.
Ite en ole vielä tommosta unta nähny. :)
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

miljoonakala84 kirjoitti:
Usein olen nähnyt unia missä kalat ui asunnossani tavallaan ilmassa ympäriinsä. Ei painajainen mutta aika absurdia....
Hassua että moni aw:läinen on kertonu näkeneensä unta että heidän kalansa uiskentelee ilmassa.
Ite en ole vielä tommosta unta nähny. :)
Itsekin odotan innolla tämän tuloa yökatselmuksiini. :D
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Reima
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 01:54, 31.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Reima »

MA7xGE kirjoitti:
miljoonakala84 kirjoitti:
Usein olen nähnyt unia missä kalat ui asunnossani tavallaan ilmassa ympäriinsä. Ei painajainen mutta aika absurdia....
Hassua että moni aw:läinen on kertonu näkeneensä unta että heidän kalansa uiskentelee ilmassa.
Ite en ole vielä tommosta unta nähny. :)
Itsekin odotan innolla tämän tuloa yökatselmuksiini. :D
Näin myös ite tässä joku viikko sitten unta jossa kalat uivat ilmassa ja olivat jotenkin uhkaavia. Ei mun omat pikkukalat, vaan ne oli isoja lautasen kokosia kiekkokaloja. Unen nähtyäni bongasin tän uniketjun ja luin että muutkin nähneet samantyyppisiä unia 8O
Ja joissakin unissa kalat kuolee selittämättömästi, toisissa unissa ne hyppii lattialle kuivumaan ja vaikka kuinka niitä kauhoo takasin altaaseen niin hirmu vimmalla pomppivat pois ja ryömivät mattojen alle piiloon kuolemaan.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Mutta itelle ne unet oli jotenkii outoja, että ensin näen unta missä ostan 2 tai 3 eri akvaariota janiihin kalat
ja sitten usean kuukauden päästä nään unta että kattelen samoja kaloja ja akvaarioita eikä mitään ihmeellistä tapahdu. 8O :mrgreen:
Mambo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 180
Liittynyt: 11:50, 02.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Inkoo

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Mambo »

Näin toissayönä unta, että koira seisoi pöydällä pienemmän akvaarion (500l) vieressä, ja kun nostin sen sieltä alas, niin tönäisin samalla vahingossa akvaa. Se rupesi heilumaan todella pahasti, ja kun vihdoin pysähtyi, niin siinä oli pitkiä säröjä molemmilla pitkillä sivuilla 8O Totesin, että äkkiä aqua-webiin etsimään edullista korvaavaa allasta ennenkuin tämä hajoaa käsiin 8O Sitten heräsin onneksi jo :mrgreen:
Missy80
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 16:05, 04.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Mä näen lähinnä unia joissa mun rakkaimmat kalat kuolevat. Viimeyönä mun Taisto, vaikkakin se oli puoliks rapu siinä unessa. Toinen mikä ei ihan liity uniin on pelko pienemmän akvan jalustan pettämisestä (Ikean Expedithylly). Just kun oon jo ihan melkeen nukahtanut niin pienikin raks -ääni joita koiran vuoks kuuluu useinkin saa takas hereille ja nousemaan tarkistamaan. Onneks yörauha tulee pian kun myyn tuon altaan :)
hippikala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 08:22, 16.06.2011
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja hippikala »

REM-kanavan tarjontaa viimeyöltä: näin unta missä kirjoitin kiukkuisen ja huonosti muotoillun vastauksen AW:n keskusteluun! Hämärä muistikuva että koski jotenkin kotiloita. Siihen jäi kaiken huipuksi kirjoitusvirhe (!!!) ja melkein heti viestin lähetettyäni aloin miettiä ehtiikö viestiä korjata. Jostain syystä siihen tuli heti ainakin kolme vastausta tyyliin "ei kannattaisi kritisoida asiaa X kun ei osaa kirjoittaa edes eläimen nimeä oikein" ja mietin kuumeisesti mitä teen. Pitäisikö vastaus poistaa kokonaan? Vai yrittää sanoa että joku muu on kirjoittanut sen minun tunnuksillani? Vai keksiä joku selitys, että olen ollut kuumehorkassa enkä miettinyt sen takia loppuun mitä kirjoitan? Häpeän tunne oli niin valtava että vielä herätessäni mietin hetken aikaa, että pitääkö tässä nyt oikeasti mennä tarkistamaan AW:sta etten vaan ole oikeasti kirjoittanut sellaista viestiä. Kyllä tässä kieltämättä miettii, että ottaako nettikeskustelut vähän turhan vakavasti vai mikä on... :mrgreen:
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
Pultsu Päärynä
Junior Member
Junior Member
Viestit: 50
Liittynyt: 16:41, 04.02.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Pultsu Päärynä »

Ostin tässä joitain kuukausia sitten akvaarion, joka osottautui vialliseksi. Vettä en sisään edes laittanut, mutta yön tullen tuli kummia unia..

Makasin siis sängyssäni (hereillä?unessa?puoliunessa?), kun yhtäkkiä vieressä olevan vaatekaapiston luukut raoittuivat, ja sieltä alkoi tulvia vettä lattialle! Huusin kurkku suorana "SE VUOTAA!!" ja parkaisin niinkin kovaa, että heräsin siinä omaan huutooni. Avopuoliso tuli katsomaan että onko oikeasti joku hätänä....
KultaIntoPii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 19:20, 28.11.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Virrat

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja KultaIntoPii »

Näin unen jossa isäni oli ostanut jotakin rumia kultakaloja akvaan ja siirtänyt sen nurkkaan piiloon, ja korka en pitänyt kaloista aloin syöttämään niille PELTIPURKKEJA, niin että niistä tuli sairaita jane kuolivat. Ja viimeyönä unessani kotiin tuli suurikokoinen nyrkkeilijä joka alkoi hakatan akvan laseja rikki, sitten heräsin enkä nähnyt "leffaa" loppuun. :mrgreen:
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Reps :mrgreen: siula on ollu ihan hauska uni. :mrgreen:
hippikala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 08:22, 16.06.2011
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Ohhoh olin sitten viime yönä ostamassa kaloja. Samassa myyntialtaassa uiskenteli miljoonakaloja ja taistelukaloja. Taistelukaloissa oli oranssinmustia yksilöitä, niin että puolet vartalosta yhtä väriä ja puolet toista. Samaan tapaan siis kuin joissakin koikarpeissa. Kommentoin myyjälle myös erikoisen värisiä makkarakaloja, olivat vähän niinkuin neontetran väreissä. Miljoonakaloja oli parissakin altaassa, todella huikeita väriyhdistelmiä. Kysyin mieheltänikin mielipidettä, että mitä otetaan. Yhden uroksen sainkin valittua mutta myyjä kauhoikin sen suoraan samaan pussiin missä oli jo akvaariosoraa. Pärjää kuulemma siinä soran seassa mainiosti. Ja laittoi pyytämättä naaraan sille seuraksi ja kun sanoin, etten halua naaraita ollenkaan niin harmitteli kun pitää kipata koko pussi tyhjäksi että saa sen naaraan pois sieltä soran seasta. Huh. Ne oranssimustat taistot olivat kyllä komeita, vaan taitaa olla yksi niitä harvoja väriyhdistelmiä mitä ei ole saatavilla...
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Mulla taas oli viimeyönä vastaremontoidussa aulassa sellainen mukava, about 500+ allas. Siellä oli jotain torahampaisia (2cm), punaisia, pitkäeväisiä kaloja joku 4 kpl. o-o
Samalla mulla oli omassa huoneessa joku 100-litrainen, missä oli pakuja (niilläkin 0,5cm hampaat) ja olin juuri tunkemassa sinne tusinan kultakalanpoikasia... Hetken katselin ja ajattelin, että ehkä tulee jotain ravintoketjuhösöä, joten aloin siirtämään pakuja niiden punaisten kaveriksi isompaan. :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Tässä ei itse asiassa ollut akvaaroita. Kuitenkin, olin paljain jaloin haavin ja siskon kanssa kävelemässä matalassa, sammaleisessa lammessa joka oli täynnä saaria. Vedessä ui kiekkokaloja ja sitten siellä oli yks oranssi kiekko jonka halusin. Jahtasin sitä ympari suota. Meidän talo oli keskellä sitä suota korkean mäen päällä ja sitten kun sain sen kiekon kiinni, en päässyt kotiin viemään sitä akvaan koska rinne oli liian jyrkkä. Sen kiekkokalan kaverit alkoi kasaantua siihen suon reunalle lammikkoon ja hyökkäs hyppäämällä yhtaikaa ilmaan, heräsin. :)
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Miksen mä näe koskaan ''jatko-osia'' unille? :frown: Tahdon nähdä, miten käy kun meidän talo vajos meren alle, mut lukittiin vaatehuoneeseeni ja tappelin sieltä hakkaamalla puukolla oven läpi. Olin jonkun merirosvonaisen likka ja siellä oli saman ikänen toisen ''klaanin'' tyttö joka lukitsi mut sinne koska se halusi tappaa mut ja kaikki maailman piraijat. Piraijat oli syöny siltä käden tai jotain. (Älä ikinä katso pirates of the caribbeania ja nausicaäta samana päivänä.) Piraijoiden oikeuksia urheana puolustin. Jes. Mun äiti joka oli joku punatukkainen nätti nainen tuli pelastamaan mut ja heitin mereen jotain jauhetta joka auttoi piraijoita selviämään. :D Sitten otin veneen ja olin lähdössä karkuun pelastamaan piraijoita, muistan että sielä pohjassa oli paljon sinirapuja jotka oli ihan mun oman pikkusen ravun näköisiä. Se toinen tyttö tuli ja pyysi päästä auttamaan. Päästin sen ja lähdimme matkaan. Pian kuitenkin tuli myrsky, ja me jouduimme pyörteeseen. Haluan tietää mitä sitten kävi. vai oliko se siinä ja kuolin? :)
Riveriana
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1645
Liittynyt: 10:46, 08.11.2010
Akvaarioseurat: HAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Akvaariopainajaiset ja muutkin akvaariounet

Viesti Kirjoittaja Riveriana »

Hippikala, olen nähnyt yhden oranssin taiston, jolla oli musta läikkä päässä ikäänkuin baskerina. Oli saapunut liikkeeseen samana päivänä kun siellä kävin ja varattu vartissa. Harmittaa vieläkin etten tajunnut ottaa siitä valokuvaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”