akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Hieno homma, että teillä muilla kävi parhain päin. Mulla oli todellakin tilaustuote, jota ei kuitenkaan saa ollenkaan ku on niin vaikea toimitettava ja puuttuu siis sieltä mistä on lähtenyt eli iso mangrove juurakko.

Olin laittanut nii palauteboxiin viestiä kuin myös tuohon sähköpostiosoitteeseen sekä tosiaan niin soittanut kuin tekstaillutkin. Nyt sain vastaukset kaupan peruuttamisesta molempien kautta. Valittelivat, kuin eivät olleet lukeneet palautteita. Toki mun meili oli molemmissa kun en enää hätäpäissäni tiennyt minne laittaa, kun mistään ei kuulunut mitään :(

mutta siis nyt näin. Uskallus tilata mulla nyt silti hakee, jos ei tulekaan taas kaupoista mitään. Nyt tarvitsen niitä isoja mangroveja enkä tiedä mistä niitä saisin kun kaikkialla ne maksaa satasia :(
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

nii ja se mangrove- juurakko on tilaustuote, jonka tuloaikaa ei pystytä vahvistaa...
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hedelmiina kirjoitti:Hieno homma, että teillä muilla kävi parhain päin. Mulla oli todellakin tilaustuote, jota ei kuitenkaan saa ollenkaan ku on niin vaikea toimitettava ja puuttuu siis sieltä mistä on lähtenyt eli iso mangrove juurakko.

Olin laittanut nii palauteboxiin viestiä kuin myös tuohon sähköpostiosoitteeseen sekä tosiaan niin soittanut kuin tekstaillutkin. Nyt sain vastaukset kaupan peruuttamisesta molempien kautta. Valittelivat, kuin eivät olleet lukeneet palautteita. Toki mun meili oli molemmissa kun en enää hätäpäissäni tiennyt minne laittaa, kun mistään ei kuulunut mitään :(

mutta siis nyt näin. Uskallus tilata mulla nyt silti hakee, jos ei tulekaan taas kaupoista mitään. Nyt tarvitsen niitä isoja mangroveja enkä tiedä mistä niitä saisin kun kaikkialla ne maksaa satasia :(
Ehkä hieman skarppaavat näiden sähköpostien kanssa. Luultavasti monen sattuman summa sinulla :( Itse nousin juuri tuotteet ja homma ok. Toivottavasti löydät mangrovet. Itse olen tilannut verkkokaupasta jopa magroveita. Akvaarioon.fi-M-kootkin ihan yes ja positiivinen ylläri. Zooplussan magrovet kyllä hieman ruipeloita ja mielikuvitukseton look, mutta meneehän nekin:). Magrovet toki hyvä nähdä kun ostaa. Itiksen Faunataressakin oli ihan kivoja magroveja. Aikoinaan LemmikkiExpressissä ostin kilotavarana melko muhkeita magroveja. Toivottavasti löytyy sopivat ja tosiaan saahan niitä harrastajiltakin, mutta oma juttunsa, jos levää sun muuta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Caveeq
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 11:23, 04.12.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Caveeq »

Olisin tässä vaiheessa ollut yllättynyt jos kaikki olisi mennyt niin kuin pitää..

"Tuotetta Hailea 2T5HO-1200 hopea ei voida toimittaa, sillä se on loppu varastosta, Verkkokaupan saldossa on ollut virhe.
Hailea 2T5HO-1200 on saatavilla mustana, mutta hopeista versiota ei ole tulossa lisää lähiaikoina.
Valaisin voidaan toimittaa mustana tai tilaus voidaan peruuttaa. "

Peruutukseen lähti! Ja selveni kyllä kummasti, että täältä ei tule toiste enää tilattua. Yleensä kun jotain tilailen, niin tavarat tulee aika tarpeeseen, mut täällä kun ei toimitusaikoihin tai mihinkään voi luottaa, niin ihann mieluusti maksan sen muutaman kympin enemmän firmaan, josta tuotteen tiedän saavani silloin kuin on luvattu.

ISO miinus tälle puljulle! Nyt jännätään kauanko kestää rahojen palautuksessa..
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

no voihan vinelo mikä tuuri sinullakin :( Mä odottelen myös niitä palautusrahoja parhaillaan..) Sain vinkkejä toisistaerkkokaupoista, joten katsastan niiltä.. Myös ulkomailta, josta kokemuksen mukaan on tullut tuotteet monesti nopeammin kuin Suomen sisällä.

Selkeästi tuo verkkokauppa toimii osaltaan jo hyvin tämänkin ketjun kirjottajien mukaan, mutta myös pieleen on mennyt. Ehkäpä sekin oppii ja homma alkaa mennä paremmin kaikin osa-akuein. :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Juu, en lähtisi lynkkaamaan mitään firmaan muutaman mokan takia:). Jos tässä alkaisi listata firmojen mokia, tulisi varmasti kirja. Tietysti, jos eivät hyvitä mitenkään tapausta tai tule vastaan, sitten olisi erittäin huono homma. Tietysti se risoo. Ja, jos ei ota opikseen...Itsekin läksin hakemaan sovitusta tuliterää autoa, jonka kaupat tehty ja sovittu nouto. Kyseisen firman kellari olikin maalattu eikä autoa voinut ajaa pois kun viikonlopun jälkeen. Arvatenkin risoi :mrgreen: . Puhumattakaan vanha autoni, joka meni vaihtoon, kulki yhden hengen kuormalla max 40 km/h, joten en viitsinyt ajella sillä enää kotiin vaan keksin jättää sen varmuudeksi jo XXX-firman pihaan :mrgreen: . Olen edelleen kyseisen firman asiakas, hyvät huollot ja palvelu [;)]
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Ihmettelija
Starting Member
Starting Member
Viestit: 33
Liittynyt: 23:53, 29.11.2012
Sukupuoli: Mies

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Ihmettelija »

Taitaa verokonsultaatio viedä herran kaiken ajan kun marraskuun lopussa tilatut tavarat ovat vieläkin tilauksessa ja sähköpostiinkaan ei viitsitä vastailla. Sehän on ollut tiedossa ettei tuolta mitään palvelua ole tarkoitus saada mutta muutamaa päivää vajaa 8 viikkoa odottelua on jo naurettavaa.
"Pitäköön tunkkinsa" vai miten se meni... :x
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Ei tuo pulju oikein toimi - mitään ei ole koskaan varastossa eikä ole tietoa koska saadaan :-)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Oivoi, justiinsa mietin yhtä juttua, joskos sieltä uskaltaisi taas kokeilla tilata... hmm..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Jelayne
Junior Member
Junior Member
Viestit: 125
Liittynyt: 17:43, 23.05.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Jelayne »

Itse olen onnistuneesti tilannut tuolta kaksi kertaa. Toisella kertaa hailean valaisin ja toisella ulkosuodatin. Molemmilla kerroilla tuotteet on tulleet postiin noin viikossa. Minulla vain hyvää sanottavaa :)
180 litrainen seurala
Maria L-A
Member
Member
Viestit: 257
Liittynyt: 21:33, 17.08.2005
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Maria L-A »

http://www.akvaterra.eu/verkkokauppa/
Toimintakonsepti perustuu olennaisesti kustannusten minimointiin. Toimintakonseptin takia Akvaterra.eu-verkkokaupan kohderyhmä on toistaiseksi rajattu harrastajiin, jotka haluavat hankkia harrastusvälineensä mahdollisimman edullisesti, ja joilla ei ole huomattavaa kiirettä saada tuotteita.
Ja kun klikkaa tuolta Yritysinfo-kohdasta, löytää vielä tämän:
Toimitusaikojen yms. viiveiden aiheuttamien tyytymättömyystapausten ja väärinkäsitysten johdosta on korostettava, että TOISTAISEKSI Akvaterra.eu-verkkokauppa on kohdennettu rajalliselle asiakaskunnalle, eli asiakkaille jotka haluavat minimoida TUOTTEIDEN hankintakulut. Ts. Akvaterra.eu myy ainoastaan TUOTTEITA, EI PALVELUA. Koska palvelua ei ole, se ei myöskään sisälly tuotteiden hintaan, mikä vaikuttaa keskeisesti erittäin edulliseen hintatasoon.

Toimintakonseptista (Akvaterra.eu:lla ei ole vakitusita henkilökuntaa) seuraa varastotuotteidenkin lähettämisessä n. viikon toimitusaika, ja lisäksi viiveitä yhteydenottoihin vastaamisessa yms. eli ns. PALVELU, niiltä osin kuin se ei ole täysin automatisoitua, on heikkolaatuista. Hidas yhteydenottoihin vastaaminen, ajoittainen puhelimeen vastaamattomuus, paketin hidas toimitus yms. hitaus on ärsyttävää, mutta se on toimintakonseptin rakenteellinen heikkous. Toisaalta, palvelu, riippumatta sen tasosta, ei siis sisälly tuotteiden hintaan. (Ennen verkkokaupparakenteeseen siirtymistä vuosina 2008-03/2012 toimitusajat yms. olivat yhtä hitaita, mutta silloin asia ei jostain syystä aiheuttanut vastaavaa kalabaliikkia)

Akvaterra.eu-verkkokauppa on siten toistaiseksi edelleen kohdennettu tilaajille, jotka haluavat saada harrastusvälineensä mahdollisimman edullisesti, ja joilla ei ole huomattavaa kiirettä saada tuotteita. Eli niille, jotka eivät TARVITSE palvelua, eivätkä halua maksaa tarpeettomasta palvelusta.

Mikäli tuotteet tarvitaan erittäin nopeasti, ne voidaan ostaa perinteisistä kaupoista tai muista nettikaupoista, joista pääsääntöisesti saa parempaa ja nopeampaa PALVELUA. Tuotteet ovat silloin usein selvästi kalliimpia, mikä siis johtuu pääsääntöisesti nimenomaan kauppaan sisältyvästä PALVELUSTA. Hankintapaikka on vapaasti valittavissa, joten Akvaterra.eu:n kanssa asioidessa pyydetään huomioimaan toimintakonseptin heikkoudet.
Se on sitä hyvää bisnestä, vai miten se meni :mrgreen:
shays
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 581
Liittynyt: 20:34, 06.07.2005
Sukupuoli: Nainen

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja shays »

^ No johan on erikoista tekstiä yritykseltä.. :D Kai se noinkin käy.
ÄmHoo

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja ÄmHoo »

On kyllä varsin syvältä tuo liike. Tilasin sieltä keraamisen lämpölampun (lisälämmöksi taimikasvatukseen). Paketti tuli perille alle viikossa, eli hyvin se. Tavara vain oli väärä. Nyt olen toista viikkoa yrittänyt saada vastausta, milloin ja miten aikovat toimttaa sen oikean, tilaamani tuotteen.

Mielestäni oikean tuotteen saaminen ei ole palvelua (jota heiltä ei siis saa), vaan sopimuksen täyttämistä.

En enää IKINÄ, IKINÄ hanki tuolta mitään, ja kehotan harkintaan muitakin.

M.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Heska »

Itse olen kerran tilannut tuolta, tavarat tuli nopeasti ja olivat sitä mitä piti ja hintakin oli ok. Ei valittamista.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Pari kertaa olen tuolta tilannut. Nopeasti tuli oikeat tuotteet. Ei valittamista.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Sinäänsä ok. Kun tilaa tuotteita, jotka ovat varmasti varastossa. Näiden tilaustuotteiden kanssa (joita ei heti varastossa) on tullut ongelmia. Joskus ollut sähköpostin kanssa teknisiä ongelmia tai saada kiinni asiakaspalvelijaa/myyjää. Itse olen aina noutanut tavarat suoraan, kun varasto on tässä lähellä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: akvaterra.eu... onko joku käyttänyt?

Viesti Kirjoittaja Heska »

On tossa yrittäjä ainakin rehellinen kun kertoo ettei ole vakituisia työntekijöitä ja pyöritetään kun aikaa on joten palvelu voi olla siitä johtuen hidasta mutta hinnat pyritään kuitenkin pitämään halpoina. Kun on liikkeitä joissa vakituinen henkilökunta ja huono palvelu ja kalliit hinnat :mrgreen:
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”