Uretaanilakka vai hartsi?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Uretaanilakka vai hartsi?
Olen tekmässä 3D taustaa ja se pitäisi päällystää jollain turvallisella aineella. Olen saanut sellaisen käsityksen, että esim veneissä käytettävä uretaanilakka käy hyvin akvaarioon. Nykyäänhän ei saa enää käyttää myrkyllisiä aineita veneenrakentamisessa. Olen myös muuten ottanut selvää uretaanin myrkyllisyydestä, ja sen pitäisi kuivuttuaan olla täysin myrkytön. Kyselen mielipiteitä koska lakka olisi paljon edullisempi vaihtoehto.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Re: Uretaanilakka vai hartsi?
Nyt en osaa vastata tuohon lakan soveltuvuuteen kun olen itse käyttänyt epoksihartsia, jonka kanssa lärääminen kyllä aika työlästä maskin kanssa ja kun tarttuu joka paikkaan. Tilannut olen sitä Tampereelta 24e puoltoista litraa. Tein yhden kaksmetrisen 3D taustan ja meni kolmesta litrast ehkäs 2 ja puol siihen kun kaks kertaa epoksoin. Ja tuohon malawin kiviin ja "puoltaustaan" vajaa puoltoista litraa. Jos ei pysty Tampereelta itse hakemaan niin postimaksun kanssahan tuli hintaa neljä kymppiä. En pitänyt itse ihan järkky kalliina...
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Etsiskelin tuossa jokuaika sitten tietoa tuosta uretaanilakasta, ja eksyin jonnekkin herppi.netin keskusteluun.
En muista ihan kaikkea mutta sen lueskelun perusteella päädyin kuitenkin epoksoimaan. eikä se nyt niin kauhean hankalaa kyllä ole ollut.
En muista ihan kaikkea mutta sen lueskelun perusteella päädyin kuitenkin epoksoimaan. eikä se nyt niin kauhean hankalaa kyllä ole ollut.
Karvaisen zoon ympäröimänä paluu vesilootien maailmaan piitkän tauon jälkeen.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Juu, epoksi on kyllä ihan tuttu aine ammatin kautta. Päädyin kuitenkin kokeilemaan lakkaa. Kivitausta on nyt altaassa. Tarkkailen tilannetta. Jos jollain tulee oireita, niin tausta pois ja iso vedenvaihto.
I'm just one lost soul swimming in a fish bowl...