240l kalastoa
Valvoja: Moderaattorit
240l kalastoa
Olen pitkään miettinyt 240 l akvaarion ostamista, tänä vuonna kesällä olis tarkoitus ostaa se.
Kalastoa olen jo suunnitellut ja haluaisin kysyä teidän mielipiteitänne, onko kalasto ok?
15 x kirsikkatetra
2 x lehtikala
12x ubiinitetra
1 x haarniskamonni
7 x jaguaarimonninen
1 x taistelukala
1 x partamonni
/ ja mahdollisesti 2 x sokkelopleko
Tuntuu et tuossa on jo liikaakin kaloja, pitäiskö jotain karsia pois?
Kalastoa olen jo suunnitellut ja haluaisin kysyä teidän mielipiteitänne, onko kalasto ok?
15 x kirsikkatetra
2 x lehtikala
12x ubiinitetra
1 x haarniskamonni
7 x jaguaarimonninen
1 x taistelukala
1 x partamonni
Yhden akvaarion omistaja.
Re: 240l kalastoa
Ei tuosta mitään tarvitse karsia pois, muuta kuin rubiinitetrat, koska lehtikset syö ne varmasti.Xabi_ kirjoitti:Olen pitkään miettinyt 240 l akvaarion ostamista, tänä vuonna kesällä olis tarkoitus ostaa se.
15 x kirsikkatetra
2 x lehtikala
12x ubiinitetra
1 x haarniskamonni
7 x jaguaarimonninen
1 x taistelukala
1 x partamonni

Ehdottaisin vielä haarniskalle kaveria ja monnisten parven kasvattaisin 10 yksilöön.
Eikä noita tarvitse kerralla ostaa, lisäilet sitten pikkuhiljaa kaloja ja katsot oman silmän mukaan mahtuuko.

Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
Mistä meinasit kirsikkatetroja löytää? Pikkukirsikkatetraa löytyy kylläkin, mutta tuo isompi versio on ollut tautista (näin olen kuullut kauppiailta), eivätkä sen vuoksi tilaa kyseistä kalaa.
Okei. Mietin, että jos ostaisin lehtikalat viimeisinä tuohon ja pieninä, rubiinitetrat on mulla jo nyt ennestään ja ne on täysikasvuisia.007 kirjoitti:Ei tuosta mitään tarvitse karsia pois, muuta kuin rubiinitetrat, koska lehtikset syö ne varmasti.Xabi_ kirjoitti:Olen pitkään miettinyt 240 l akvaarion ostamista, tänä vuonna kesällä olis tarkoitus ostaa se.
15 x kirsikkatetra
2 x lehtikala
12x ubiinitetra
1 x haarniskamonni
7 x jaguaarimonninen
1 x taistelukala
1 x partamonni
Tuntuu et tuossa on jo liikaakin kaloja, pitäiskö jotain karsia pois?![]()
Ehdottaisin vielä haarniskalle kaveria ja monnisten parven kasvattaisin 10 yksilöön.
Eikä noita tarvitse kerralla ostaa, lisäilet sitten pikkuhiljaa kaloja ja katsot oman silmän mukaan mahtuuko.
Aijaa, en oo tämmösestä kuullutkaan.Koss kirjoitti:Mistä meinasit kirsikkatetroja löytää? Pikkukirsikkatetraa löytyy kylläkin, mutta tuo isompi versio on ollut tautista (näin olen kuullut kauppiailta), eivätkä sen vuoksi tilaa kyseistä kalaa.

Viimeksi muokannut Xabi_, 17:39, 03.02.2013. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muutan siis kirsikkatetrat timanttitetroiksi.
Akvaarion mukana tulee se juwel bioflow 600l/tunnissa kierrättävä suodatin, mutta tuohon ei riitä 240l akvaan, varsinkaan kun kalastossa on esim haarniskamonni ja mahdollisesti plekoja jotka tykkää virtauksesta. En tajua ulkosuodattimista mitään, joten ostan varmaan tuon bioflowin lisäksi eheim powerline 2048 600l/tunnissa kierrättävän.
Yhteensä siis vettä kiertäisi 1200l/h. Onko ok jos suodattimen laittaa akvaarion toiseen päätyyn ja toisen toiseen päätyyn?
Akvaarion mukana tulee se juwel bioflow 600l/tunnissa kierrättävä suodatin, mutta tuohon ei riitä 240l akvaan, varsinkaan kun kalastossa on esim haarniskamonni ja mahdollisesti plekoja jotka tykkää virtauksesta. En tajua ulkosuodattimista mitään, joten ostan varmaan tuon bioflowin lisäksi eheim powerline 2048 600l/tunnissa kierrättävän.
Yhteensä siis vettä kiertäisi 1200l/h. Onko ok jos suodattimen laittaa akvaarion toiseen päätyyn ja toisen toiseen päätyyn?
On ok. Jos virtausta tuntuu olevan liikaa, tai se on liian pistemäinen, voi tuohon Powerlineen liittää suihkuputken.Xabi_ kirjoitti:Onko ok jos suodattimen laittaa akvaarion toiseen päätyyn ja toisen toiseen päätyyn?
Helsingin akvaarokeskuksen sivuilla lukee että juwel bioflow 1000l/h suodatin tulee 240 litasen mukana, mutta sitten siellä nettikaupassa lukee että bioflow 600l/h? Kumpaa nyt uskoa, muistaakseni ennen mukana on tullut 1000l/h?
Pärjääkö haarniskamonni yksinäään vai onko se lajitoverin seura välttämätön? Syökö haarniska täysikasvuisena pikkukaloja?
Pärjääkö haarniskamonni yksinäään vai onko se lajitoverin seura välttämätön? Syökö haarniska täysikasvuisena pikkukaloja?
Yksinäisiä haarniskamonneja nähneenä täytyy sanoa, että laji toveri olis kiva olla. Ei se haarniskamonni mulla ainakaan ole syöny yli sentin mittaisia kaloja.Xabi_ kirjoitti:

Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Blogini
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
...itse miettisin myös tuota taistelukalaa ja sen soveltuvuutta. Erityisesti lehtikalat toisina reviiritietoisina voi aiheuttaa kahnauksia
200L seurala pikkuisille kaloille: ottoja, piikkisilmiä, kardinaalitetroja, betta coccina taistelijoita