Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Amandar
Junior Member
Junior Member
Viestit: 191
Liittynyt: 00:33, 28.02.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Amandar »

Kaikki mikä voi mennä pieleen menee pieleen. Onko uuden akvan pystyttäminen todella näin vaikeaa?

Ongelmalistaa:

1. Epoksiliima loppuu kaksi kertaa kesken akvan pengerryksiä tehdessä.
2. Epoksiliima valuu jostakin ihme raosta sanomalehtivuorauksista huolimatta suoraan akvan etulasiin. Mattopuukolla varovainen irroitus onneksi tehoaa.
3. Kissa aiheuttaa hepulikohtauksellaan akvaarion etulasiin noin 15cm naarmun.
4. Akvaariokauppias tilaa minulle 10kg hiekkapussien sijaan 8kg pusseja. Hiekka loppuu kesken.
5. Soittokierros kertoo, että koko Kuopion alueella ei ole mustaa akvaariohiekkaa missään kaupassa. Tilaan netistä kalliilla toimituskuluilla.
6. Juuri aloin äsken asentamaan valoja ja huomaan, että Aquaristikshop on lähettänyt minulle 3x1047mm loisteputken sijasta 3x 1200mm loisteputkea.

Huoh. Mä en jaksa.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Ravintolan akvaariota on nähtävästi ruokittu hetkellisesti hiukan reippaalla kädellä, ilmeisesti useampi ihminen on kipannut toisistaan tietämättä sapuskaa kaloille. Olen nyt tilannetta pelastaakseni tehnyt parina päivänä peräkkäin vedenvaihdot ja varmaan vielä ainakin yhden. Nitriitti oli tosin vain 0,2 eli ei hengenvaarallista vielä. Nitraatti on ollut normaalisti 10-15 mg/l, ongelman huomatessani jossain 40:ssä. Vesi oli myös kurjan näköistä, mutta kalat eivät näyttäneet kärsiviltä (vielä).
Kiksu kirjoitti:Barbien uusi koti tuotiin toissailtana. Eilen pesin hiekat, täytin akvaarion vedellä ja laitoin sinne kannot ja ison kasan kasveja. Lopuksi kalat perään. Sellainen aika rento akvaarion perustaminen. :D
Perustaminen oli sen vuoksi rento ja nopea, että olin aloittanut valmisteluhommat jo viikkoja aikaisemmin. Hyvin suunniteltuhan on puoliksi tehty. :) Nyt olen parin päivän välein mitannut nitriittiä ja normaalista ruokinnasta huolimatta se ei ole hetkahtanut mihinkään. Muutaman päivän kuluttua ohjelmassa normaali vedenvaihto. Jatkossa vedenvaihto kerran viikossa entisten kahden sijaan, koska vettä on tuplasti entiseen verrattuna. Vain kultakaloilla säilyy vedenvaihtovälinä keskimäärin kolme päivää. Monnisille riittänee varsin hyvin 1/3 vedenvaihto viikossa, on sentään kymmenisen litraa vettä yhtä pientä kalaa kohti. Monnisten entinen akvaario jäi tyhjilleen vara-akvaarioksi.
Kultakalat
Darw
Junior Member
Junior Member
Viestit: 98
Liittynyt: 23:12, 30.05.2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Darw »

Huokauksia aiheuttava tilanne. 128L altaassa on noin 50 hohtomiljoonakalaukkoa, yksi kohta sukukypsyyden saavuttava naaras, kantoja melkein enemmän kuin veden alle mahtuu ja loppu vesitila täynnä vallisneriaa. Yritä siinä nyt sitten saada tuo yksi metsästettyä sieltä pois...
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Tää täti saa kohta itkupotkuraivarin ja heittää kohta kaikki ikkunasta pihalle...(tarkottaa akvaarioita,kaloja,sisutustarpeita ym..)

Mä olen yrittänyt saada homman pelittämään ja antanut kaiken energian kalojen,kissojen ja koirien hyvinvoinnin edistämiseksi ja miten mut palkitaan?
No sillä et yks sekopää Helmiripsihybridi teilaa mun superrakkaita ja sulosia Pandamonnisia eli 15 kpl:sta on jäljellä 8.
No nyt mä sit joudun ottamaan naapurilta 160-180 litrasen akvaarion LISÄÄ ja jonka AINOA asukki on se urpo monni..

Joo...mä tiedän kyllä moraalisaarnat voi jättää samantien väliin. Oma vika kun en ole selvitelly millanen on ripsimonnin luonne ja plaa plaa...hyvää hyvyyttäni otin 2 rescue tapausta ja vielä eri aikaan ja aluksi ne oli eri altaissa kunnes vähensin kolmesta pienestä yhteen isoon jossa ne on nyt 8 kuukautta eläneet ilman mitään ongelmaa.Ja nyt sit yhtäkkiä ei riitä 7 piilopaikkaa ja 2 metriä altaan pituutta... :roll:

Ja mun NIMENOMAAN piti vähentää lemmikkien määrää...(ampukaa mut aamunkoitteesa, jooko)..olen voimaton,en halua kalaa tappaakaan vaan sen takia, että toinen on sattunut syntymään vääränlaiseksi (ei ole kalan vika)..ja kun ne on muuten mainioita, kurkkii jostain kolosta niin että iso silmä ja pitkät viikset vaan vilkkuu.. :mrgreen:

Eli onko nyt siis ihan oikeesti niin että mä en pysty sen kanssa laittamaan niinkun mitään uivaa samaan maljakkoon?Vai tarkottaks se vaan pohjakaloja?Platyt ja mustamollit on kyllä saaneet olla, niitä ei ole löytyny kuolleena vielä ensimmäistäkään.
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Darw kirjoitti:Huokauksia aiheuttava tilanne. 128L altaassa on noin 50 hohtomiljoonakalaukkoa, yksi kohta sukukypsyyden saavuttava naaras, kantoja melkein enemmän kuin veden alle mahtuu ja loppu vesitila täynnä vallisneriaa. Yritä siinä nyt sitten saada tuo yksi metsästettyä sieltä pois...
:mrgreen: Kiva homma! ...varmaan kannattaa lykätä haavi altaaseen ja odottaa niin kauan että tuo naaras on hollilla. Nostaa haavi rauhassa ylös kalan kera ja napata muut matkaan tarttuneet kalat pienemmällä haavilla pois joukosta.

Mä täällä ihmettelen onko mun nitraattitesti viallinen kun nitraattia ei tunnu kertyvän. Hö.
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Melanie »

kerttu kirjoitti: Mä täällä ihmettelen onko mun nitraattitesti viallinen kun nitraattia ei tunnu kertyvän. Hö.
Minulla kesti uudessa altaassa melkeinpä kolme kuukautta ennen kun nousi siihen 10 tuo nitraatti. :|
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Melanie kirjoitti:
kerttu kirjoitti: Mä täällä ihmettelen onko mun nitraattitesti viallinen kun nitraattia ei tunnu kertyvän. Hö.
Minulla kesti uudessa altaassa melkeinpä kolme kuukautta ennen kun nousi siihen 10 tuo nitraatti. :|
Juu, mullakin alkuvaiheessa olis kestänyt ja lopulta sitä ei kyllä ehtinyt kertyä kun oli vähän vettä aina vaihdettava... Kaloina vaan oli pitkään kaksi piikkisilmää, ei sitä nitraattia niistä paljoa kerrykään.

Tuolla toisessa altaassa on viisi platya plus pieniä poikasia vähintään saman verran, neljä mustamollia ja partamonni. Kai se tuokin sitten on aika kevyt kalasto melko runsaaseen kasvistoon nähden.
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Melanie »

En siis ollut kolme kuukautta vaihtamatta vettä. [;)] Minua ihmetytti tämä lähinnä siksi että on kultakaloja tuossa isossa altaassa, ja pari reippaasti sotkevaa partamonnia.
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Melanie »

En siis ollut kolme kuukautta vaihtamatta vettä. [;)] Minua ihmetytti tämä lähinnä siksi että on kultakaloja tuossa isossa altaassa, ja pari reippaasti sotkevaa partamonnia.
ihis81
Member
Member
Viestit: 431
Liittynyt: 21:13, 28.12.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Rauma

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja ihis81 »

Olipa näky tänään kun yksi kärsänuoliainen ryhtyi kilpauinnille sinineontetrojen kanssa.

Sinineonit veti etulasia edestakaisin parvessa, kunnes yksi vanha veteraanikärsä(=isoin kärsänuoliainen) alkoi uimaan parven perässä aivan kuin olisi luullut kuuluvansa parveen.

Meni tetrojen parven perässä 4-5 kertaa akvaarion päästäpäähän kuin huudellen perään "me too me too". kunnes varmaan ajatteli "En mäkään leiki teijän kanssa sitten" ja jäi möllöttelemään pohjalle ja meni omiensa luo.

Ihme juttu miten näistä kaloistakin löytyy hauskoja piirteitä kun niitä seurailee.
Olen aina ajatellut että kalat on kaloja, ei ne tee muutakuin ovat akvaariokaloja.
Mutta onhan niissä luonteenpiirteitä näkyvissä enemmän kuin osasin kuvitellakkaan.

Tämä persoonallisuus juttu tuli jo esille Uunon myötä (käärmekala) tämä oli alunperin jo symppis.
Välillä tullaan lasin taakse oikein kiehnäämään kun menen katsomaan akvaarion eteen.

Eikä varmasti tule vain kerjäämään ruokaa, koska tekee sitä myös kylläisenä.
"Tehän olette kuin kaksi marjaa; paskanmarja ja rusina"
[
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Murhaaja. Monta tuntia olen jahdannut rapusia isossa akvaariossa kun a) huomasin (no tottakai! :roll: ) että kultikset niitä syö ja b) piti laittaa lääkettä kaloille joka ei sovellu rapusille. No siellähän pieni joukko nyt reippaan oloisina kävelee ympäri. Missä nämä olivat kun heitä etsin?! nyt saavat kyllä jäädä tuonne kun lääkkeet kaadoin sisälle jo eilen.

Rattoisasti meni myös viime yö ulkosuodattimen putkia putsaillessa. [}:)] Olin jo varma että vanha eheim vetelee viimeisiä kun ei minkäänlaista potkua enään ollut huolellisesta putsauksesta huolimatta. No eilen ostin sit vihdoinkin sellaisen hienon harjasetin ja kävin putket läpi. Ja kas. Nyt tuolla virtaa vaikka kuinka kovaa! Jee! :D Oli muuten uskomaton määrä moskaa!!
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Operaatio platyt ja mollit liikkeeseen myyntiin taas tehty. Saldo; 30 platyä ja 20 mollia lähti liikkeeseen, kun olisi kämpässä tilaa laittaisin pystyyn "välikoon" kalojen altaan. Nytkin olisi varmaan 50 mollin poikasta tarttunut haaviin, platyjäkin 20-30 kelpo poikasta, mutta liian pieniä vielä liikkeeseen myyntiin vietäväksi ja heillä itsellään ei ole ylimääräisiä altaita missä kasvattaa poikasia isommaksi, ymmärrettävää tietenkin, ovat kuluerä niin kauan kunnes ovat myyntikoossa. Muutaman platyn ja mollin otin vaihdossa, loput olivatkin sitten omia kasvattejani viime kerralta, mitkä olivat vielä jäljellä myynnissä. Lisäksi kolme purkkia ruokaa ja rahaa, eli olen tyytyväinen vaihtokauppoihin :D
Nyt pitää hakea varmaan jostain kauempaa uutta verta molempiin lajeihin, kun alkaa paikkakunnan platyt ja mollit olla omia kasvatteja melkeimpä. Ja vielä kun ratkaisisi ongelman noiden mollin poikasten kasvatuksen suhteen, mahtuvat kyllä asumaan vanhempiensakin altaassa, mutta olisi kätevämpi saada erilleen kasvamaan, on ollut nimittäin tosi kestävä ja tuottoisa kanta tämä nykyinen :?
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja kerttu »

cassie_86 kirjoitti: Nyt pitää hakea varmaan jostain kauempaa uutta verta molempiin lajeihin, kun alkaa paikkakunnan platyt ja mollit olla omia kasvatteja melkeimpä. Ja vielä kun ratkaisisi ongelman noiden mollin poikasten kasvatuksen suhteen, mahtuvat kyllä asumaan vanhempiensakin altaassa, mutta olisi kätevämpi saada erilleen kasvamaan, on ollut nimittäin tosi kestävä ja tuottoisa kanta tämä nykyinen :?
Jos Mikkelin tienoilta joskus menet ohi, niin vaihdellaan parit platyt! Mulla ei tosin edelleenkään ole väestöräjähdys käynnissä, mutta poikasia tulee pikku hiljaa... Ja on täällä päin mustamollejakin :) .

Minä oottelen että noi mustamollit lisisivät. Siitä on yli kuukausi kun sain poikamollin joukkoon mustaan, eikä vieläkään pyöreitä masuja! Missähän on vika, vain kärsivällisyyden puutteessa vai jossain muussakin... Molleilla oli kyllä vissiin platyja pidempi kantoaikakin.
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Minusta tuntui alussa kanssa siltä ettei mollin poikasia ala millään tulla, sitten kun niitä alkoi tulemaan, niitä onkin ollut kaikki puskat täynnä [;)] Pitempään minusta kantavat kuin platyt, maha pystyssä on monta viikkoa, ennen kuin joku yö se on hävinnyt. Vaihdetaan vaan, jos sattuis reissua sinne päin tai sulle tänne päin :)
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Jänskä homma tänään ravintolan akvaariossa: huomasin sinne saavuttuani, että yksi iso kultakala oli täysin pystysuorassa asennossa, nenä taivasta kohti mutta ei pinnassa vaan paljon alempana. Oli ollut kuulemma jo monta tuntia niin, asiakkaatkin olivat huomauttaneet että yksi kala voi huonosti.

Heti minut huomattuaan kala kääntyi normaaliasentoon ja alkoi uida kuten muutkin enkä huomannut siinä enää mitään erikoista. Vitsailinkin, että sillä on ollut minua ikävä. :D Testasin varmuuden vuoksi veden, mutta siinä ei ollut huomauttamista. Huomenna menen joka tapauksessa siellä käymään niin näen mitä sille kuuluu.
Kultakalat
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Voi kiesus että mä saan hermoromahduksen... :roll:
Niin kivaa kun noita maljakoita onkin katella niin tämä 160l projekti vie multa hermot..ja sit mun pitäs vielä saada se toinen ripsimonni sinne ympättyy...just oikein rattoisa iltapäivä ja ilta tiedossa.. :cry:

Mä INHOON tota Eheimin Classic suodatinta ja etenkin kun se METELI joka siitä lähtee kiristää pinnaa...voi pirulauta.. :twisted:
Kohta laitan siihen tiiliskiven painoks ja lemppaan Lohjanjärveen ihan oikeesti..

Oon jo kokeillu vaikka mitä ja nyt on keinot loppu..ei oo enää ideoita..resonanssin vaimensi paksulla pyyhkeellä..ja just putsasin makaronit ja letkut...JA EI..aina vaan rämisee ja rutisee siihen malliin et ei tota kuuntele elävä Erkkikään.. [}:)]

600litraa odottaa vedenvaihtoa (lääkekuurin jälkeen) ja mä oon ton roskan kans tapellu nyt jo toista tuntia..itkupotkuraivari..sen lisäks poikasaltaan vesi ja suodatin kaipaa vaihtoa ja putsausta...I GIVE UP!
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Missy80
Member
Member
Viestit: 339
Liittynyt: 16:05, 04.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Missy80 »

Eilen vaihdettu vedet joka purkista, vesiarvot testailtu, suodattimet puhdistettu ja kasveja karsittu ja yhden huonossa kunnossa olevan neontetran jouduin lopettamaan. Jospa nyt ois aikaa taas itellekin tässä välissä vähän huilia ja vaihteeks antaa enempi aikaa koirillekin. Sen jälkeen siis kun oon saunan siivonnut jotenkuten ihan omaan tarkoitukseensa. Ärsyttää edes katsoa sinne. Kiveä, hiekkaa, letkuja, ämpäreitä jne... pitäis ne jaksaa siirtää lauteiden alle ja sit imuroida ja ehkä pestäkin koko sauna.
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Huoh...voiton puolella...Classic on nyt jotenkuten suht hiljanen ja ja ison akvan tyhjennys/täyttö menossa...ripsari sai vielä hetken hengähdysaikaa koska toisen altaan veden pitää kirkastua ja kunnolla...sen lisäksi sinne tarvii jonkinlaisen piilopaikan... :mrgreen:

Enää nuo sisäsuodattimet isosta ja sit ollaan jo 80%:sesti valmiita. Poikasallas joka on suht helppo ja nopee pienen kokonsa ansiosta niin se olis sit siinä..asunnon siivoukset jää sitten jonnekkin taas ensi viikolle.
Tai ens viikonloppuun... :frown:
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Kiksu kirjoitti:Jänskä homma tänään ravintolan akvaariossa: huomasin sinne saavuttuani, että yksi iso kultakala oli täysin pystysuorassa asennossa, nenä taivasta kohti mutta ei pinnassa vaan paljon alempana. Oli ollut kuulemma jo monta tuntia niin, asiakkaatkin olivat huomauttaneet että yksi kala voi huonosti.

Heti minut huomattuaan kala kääntyi normaaliasentoon ja alkoi uida kuten muutkin enkä huomannut siinä enää mitään erikoista. Vitsailinkin, että sillä on ollut minua ikävä. :D Testasin varmuuden vuoksi veden, mutta siinä ei ollut huomauttamista. Huomenna menen joka tapauksessa siellä käymään niin näen mitä sille kuuluu.
Eilen illalla kävin tsekkaamassa kalan tilanteen. Näytti huonolta, huojutteli itseään pystyasennossa eikä kääntynyt ollenkaan normaaliasentoon. Olisin ollut jo valmis napsaisemaan niskat poikki, mutta omistaja pyysi että annetaan sille vielä vähän lisäaikaa. Aamulla töihin mennessä poikkesin katsomassa kalaa ja se ui siellä kuin ei mitään.

Se on ollut koko ajan iholtaan siisti, hengitys ja kidusten liike ovat normaalit, ei pöhötystä tai silmien pullotusta eli terveen näköinen asentoa lukuunottamatta. Pieni paasto niillä oli pari päivää sitten. Tänään tuli mieleen, olisiko se niellyt hiekkaa ja uintiasento olisi johtunut siitä, ja hiekan poistuttua kala uisi normaalisti. Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan tilannetta. :roll:
Kultakalat
MA7xGE
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2208
Liittynyt: 12:24, 27.02.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja MA7xGE »

Note to self:
Ensi kerralla kun olet odottamassa että kaverisi saa uusittua kuntotestinsä, ÄLÄ tuo pussillista sukarapuja mukanasi.
Tyttöjen liikunnanopettaja tulee kyselemään. 8-) :mrgreen:
!\/!. /\. /. x. ('';. €.
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Uups, tänään kävi se mitä olen pitkään pelännyt. Sisäsuodatinta putsatessa otto ui kotelon sisään herkuttelemaan enkä nähnyt mistään tuliko se pois ennen kuin laitoin suodattimen takaisin paikoilleen. Onneksi näin uimarin ja jäin kytikselle enkä laittanut heti suodatinta päälle. Kohtahan tuo toope näyttäytyi uimassa kotelon sisällä. Suodatin uudestaan irti ja fisu ymmärsi uida itse sieltä pois. Otot ovat itsetuhoisin kalalaji jonka tiedän. :roll: Suomut olisivat saattaneet mennä ikävästi jakaukselle kun fisu olisi ollut muutaman päivän suodattimen imussa. 8O
Tyhmä tuo suodattimen kotelon rakenne kun siellä on piilopaikkoja näkymättömissä. :(
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Onnimanni kirjoitti:Uups, tänään kävi se mitä olen pitkään pelännyt. Sisäsuodatinta putsatessa otto ui kotelon sisään herkuttelemaan enkä nähnyt mistään tuliko se pois ennen kuin laitoin suodattimen takaisin paikoilleen. Onneksi näin uimarin ja jäin kytikselle enkä laittanut heti suodatinta päälle. Kohtahan tuo toope näyttäytyi uimassa kotelon sisällä. Suodatin uudestaan irti ja fisu ymmärsi uida itse sieltä pois. Otot ovat itsetuhoisin kalalaji jonka tiedän. :roll: Suomut olisivat saattaneet mennä ikävästi jakaukselle kun fisu olisi ollut muutaman päivän suodattimen imussa. 8O
Tyhmä tuo suodattimen kotelon rakenne kun siellä on piilopaikkoja näkymättömissä. :(
Huh, onni onnettomuudessa. Itselleni kerran kävi katastrofi, joka ei päättynyt onnellisesti. Siitä viisastuneena jokaisen suodattimen suutin on katsottu niin, ettei kala sinne ihan helpolla ui, jos on pysähdyksissä. Vaihtelin vettä akvaariossa ja Hailea-suodatin oli pois päältä. Kun pistin sen päälle, näin nuoren partistytön jääneen jumiin ulostulosuuttimeen (tai itseasiassa suutinta ei ollut, vaan iso reikä, mistä vesi tuli). Sitä ei saanut pois helposti ja pää oli täysin murskana (1000 l/h tehoja):( . Karseaa katseltavaa ja moka oli minun. Laitoin heti pitkän kapean suuttimen siihen suodattimeen ja muissa malleissa tämä ei niin suuri riski.

Fluvalien telineet taas ovat joskus läheltä-pititilanteen aiheuttanut, kun suodatin irtoaa telineestä irti seinämästä. Suodattimen tausta taas herättää partisten mielenkiintoa. Pyrin tarkistamaan aina, ettei partis ole suodattimen ja telineen välissä pällistelemässä touhujani. Joskus omppu jäänyt sinne. Onneksi kuori on kova eikä aiheuttanut kun pienen kampeamisongelman :P .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Pienet ui leväherkun perässä joka paikkaan. Varmuuden vuoksi laskin vielä joka ottopyrstön ennen kuin laitoin suodattimen pörisemään. Onneksi niitä ei ole kovin montaa. :) Siis ottoja, suodattimia on vain yksi. :D
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Voi kun akvaarioharrastus onkin taas hauskaa ja rentouttavaa puuhastelua, kun pääsin eroon noista aroista ja säikyistä kiekoista!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Quu007
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 18:13, 10.06.2012
Akvaarioseurat: Ihan oma pikku akvaseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Quu007 »

Voi että kun oli hauskaa katsella taskulampun valossa kun Väinö (Isopurjepleco) popsi kurkkua ihan intopiukeena napaasna...akvassa on sen sortin puhuri tällä hetkellä että Pleco tykkää.Kun vielä saisi yhden tehokkaan sisäputsarin noiden kahden pienemmän tilalle niin tätsä olis erittäin onnellinen.. :mrgreen: ..vink vink..
600 litran maljakko + 3 seropikoiraa + 2 sisäkissaa + Pirun äkänen papukaija (Siniota-amatson) + aviomies
Uusin pätkä http://www.youtube.com/watch?v=6KdAQkcJ ... e=youtu.be
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”