Neontetroja montako?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
mire
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Neontetroja montako?

Viesti Kirjoittaja mire »

Mulla on tuossa 160l akvaario,ja ajattelin sinne ison parven neontetroja,mutta kuinka monta uskallan ottaa sinne? ei ole vielä muuta.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS

Re: Neontetroja montako?

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Riippuu vähän tuleeko muita keskiveden- ja/tai tetrakaloja...
mutta mahtuis varmaan 25-30 kpl
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
mire
Junior Member
Junior Member

ei vielä mitään hajua mitä muita tuonne laittaisi :)
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Ainakin tuon 30 uskaltaa laittaa. Mitä enemmän, sitä paremmin viihtyvät. Meillä kutevat jatkuvasti, kun kasvatin parven kokoa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

En halua masentaa neontetrojen hankkijasuunnittelijaa noiden neontetrojen suhteen, mutta monella on ollut ongelmia noiden neontetrojen ja kardinaalitetrojenkin kanssa. Erityisesti se matomainen koteloituva loinen, johon ei ole lääkettä.

Itseltänikin neontetrat/kardinaalitetrat eivät ole kovin kestävää fisulajia:(. Ehkä ovat vain epäsopivissa olosohteissa, mutta itse aion pysyä tästä kalalajista erossa jatkossa, jos ja kun parvi harvenee riittävästi.

Tällä palstallakin ollut monenmoista ongelmaa lajin kanssa. Ainakin karanteenaisin tai olisin varovainen kun hankkisin jengin niitä.

Mutta joku voi toki onnistua ja nätti kalalaji se on. Ja isona parvena oikein näyttävä. :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Punakala
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Punakala »

Minulla on neotetroja 180-litraisessa +20, tarkasta määrästä en ole ihan varma. Alun perin niitä on ollut 25, mutta yksi on löytynyt kuolleena ja toisen olen joutunut lopettamaan. Suurena parvena tosi näyttävä ja muutenkin erittäin kiva tetra, rohkea, reipas ja toimelias. Kauniskin kuin koru. Itse vaihdan nepparit hehkutetroihin ihan altaan muiden asukkaiden lämpötilatarpeiden vuoksi. Nykyinen 25-26 astetta alkaa olla neppareille vähän liian lämmin, harmi kylläkin.

Mitään sairasteluja tai kammottavia silmämatoja ei täällä ole onneksi ollut.
180 l Etelä-Amerikka, 160 l rapula, 128 l Aasia
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Punakala kirjoitti:Minulla on neotetroja 180-litraisessa +20, tarkasta määrästä en ole ihan varma. Alun perin niitä on ollut 25, mutta yksi on löytynyt kuolleena ja toisen olen joutunut lopettamaan. Suurena parvena tosi näyttävä ja muutenkin erittäin kiva tetra, rohkea, reipas ja toimelias. Kauniskin kuin koru. Itse vaihdan nepparit hehkutetroihin ihan altaan muiden asukkaiden lämpötilatarpeiden vuoksi. Nykyinen 25-26 astetta alkaa olla neppareille vähän liian lämmin, harmi kylläkin.

Mitään sairasteluja tai kammottavia silmämatoja ei täällä ole onneksi ollut.
Itse olen joutunut haavimaan ja deletoimaan jonkinmoisen määrän. Jostain syystä akvan muut kalat eivät oireile, joten jokin spesifi loinen lienee asialla. Ehkä neontetratauti yms....Muistelen, että neontetratauti voisi tarttua myös lehtikaloihin, mutta onneksi lehtikalani ovat terveitä ja eri altaassakin. Mutta muut tetralajit ehkä olisivat vaaravyöhykkeessä, jos olisi...

Joo, lämmöt minulla noille yläkanttiin 26 astetta ja ylikin toisinaan.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
mire
Junior Member
Junior Member

mitkä olis nätti kalaparvi tuon kokoiseen neontetrojen seuraan?
Anskukalafriikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Itse tunnen henkilön jolla on neontetroja ja miljoonakaloja. Minusta se vasta on näyttävää :)
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Neontetrat ovat pehmeän veden perään, useimmat miljoonakalakannat kovan tai ainakin keskikovan veden kaloja. Eden kk. pehmeän veden miljoonakalat eivät käsittääkseni viihdy neontetran kanssa samoissa vesissä.
Anskukalafriikki
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

nooh... eipä sitten muuta tule mieleen. Jos miljoonakala on kasvatettu pehmeässävedessä niin sitten se kuulema käy 8O mutta onhan niitä muitakin kauniita kaloja :)
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori

Viesti Kirjoittaja Maji »

Mitenkäs olisi esimerkiksi mustaneontetra? Voisi olla hauskan näköinen, antaisi vähän kontrastia noille neontetroile :)
SannKemp
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SannKemp »

Mulle sanottiin ku n. 100 litraiseen suunnittelin neon parvea että voi laittaa jopa 40 kpl! Joten kyllä 160 litraseen uskaltaa laittaa ainakin 50 kpl tuolla edellisellä logiikalla..
kalat, flatti-poika sekä 2 käppänä tyttöä, joista toinen muistuttaa suuresti minipossua..
pisarat2
Senior Member
Senior Member

Suuri parvi pieniä kaloja: uskaltaisin luvata jopa isompaa parvea kuin 50 kpl / 180 l. Mutta olisihan tuo jo näyttävä.
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Miljoonakaloista vois sen verran mainita, etä neontetrojen tai kardinaalien seuraanhan kävisi se hohtomiljoonakala, jota voi hyvin pitää happamassa ja pehmeässä vedessä. ja ainakii Helsingin akvaario keskuksessa on ollu jossain vaiheessa myynnissä Moskovan sinisiä miljoonakaloja
jotka vissiin kanssa menee pehmeässä/happamassa vedessä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”