Kuvia monneistanne

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 366
Liittynyt: 11:14, 31.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Maji »

http://www.google.fi/search?q=super+red ... 40&bih=707

Onko noi poikaset oikeesti super redejä? Ku minusta ne on tosi vaaleita kun tohon googlen kuvahaun tuloksiin vertaan- liekö vanhemmissa mitä geenejä, onko hypännyt jonkin mummin blondimmat geenit kehiin?
Nuissa sinun kuvissahan kuitenkin noi vanhemmat on aika punaisia :)

Miten toi partisten väritys muuten periytyy? Onko se aina tietty, vai sekoittuuko ne? Siis jos esimerkiksi albiino ja super red lisii, tuleeko poikasista punaisia tai vaaleita, vai vaaleanorannseja? Vai voiko niistä tulla maatiaisenkin värisiä, eivätkös nämä kaikki ole vain värimuunnoksia, ei omia lajejaan?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Maji kirjoitti:http://www.google.fi/search?q=super+red ... 40&bih=707

Onko noi poikaset oikeesti super redejä? Ku minusta ne on tosi vaaleita kun tohon googlen kuvahaun tuloksiin vertaan- liekö vanhemmissa mitä geenejä, onko hypännyt jonkin mummin blondimmat geenit kehiin?
Nuissa sinun kuvissahan kuitenkin noi vanhemmat on aika punaisia :)

Miten toi partisten väritys muuten periytyy? Onko se aina tietty, vai sekoittuuko ne? Siis jos esimerkiksi albiino ja super red lisii, tuleeko poikasista punaisia tai vaaleita, vai vaaleanorannseja? Vai voiko niistä tulla maatiaisenkin värisiä, eivätkös nämä kaikki ole vain värimuunnoksia, ei omia lajejaan?
Kysymys on melko blondimainen.

Kuviin saa modattua värit juuri sellaiseksi kuin haluaa, vaikka siniseksi, jos tarve vaatii kaupan kannalta. Akvaarion valaistus myös vaikuttaa kuten mainitsin ja onko foto olettu salamalla vai ei. Alin kuva myös melko red. Poikaset melko samaa väriä kuin aikuisetkin, kuten mainittu.

Kannattaa googlettaa se värityksen periytyminenkin:).
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Aer0
Junior Member
Junior Member
Viestit: 61
Liittynyt: 15:04, 06.11.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Aer0 »

Jos kala ei nyt ihan täysin ole super red, tai electric blue, niin kannattaako sitten niitä edes myydä harrastelijalta toiselle sillä nimellä? Partaimumonni erikoisella värityksellä tuottais varmasti paremmin tuottoa kuin keskustelua lajin oikeasta myyntinimestä. :) Sit jos oikeasti joka eläinkaupassakin on jo ylituotantoa partiksista, niin miksi niitä pitäisi sitten tehtailla tietoisesti kotonaan eri värityksellä, kun kyseessähän ei ole edes parvikala... Mutta toivottavasti tuosta värit paranee, koko suurenee ja kaloista tulee kunnon monneja.
Maji
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 366
Liittynyt: 11:14, 31.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Heinola

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Maji »

Anteeksi blondimainen kysymykseni.
Vastausta en silti ihan vielä ymmärtänyt:
Oletko siis modannut kuvan kalanpoikasta vaaleammaksi? Onko tuo nyt super red vai "melko red" ja mikä se sellainen laji on, en muista ennen kuulleeni?


Mietin vaan, kun täällä on paljon tietoa noista partamonneista, ja näköjään ihan kasvattajiakin paikalla, niin siksi kysyin :) Minulla on tosiaan ihan alussa tämä akvaarioharrastus, en voi kaikkea tietää, ja googlellakin nuo tulokset välillä on mitä on, ehkä en vain osaa googlettaa oikeilla sanoilla, englanniksi genetiikasta ja värien periytymisestä lukeminen voi olla minulle vähän haastavaa.
Puljaaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 205
Liittynyt: 19:34, 10.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hki

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Puljaaja »

Fisutar10 kirjoitti:Ohessa Super red -partis isä ja äit sekä pentueesta osa. Poikaset melkoisen redejä :mrgreen: . Pari kuvaa otettu salamalla, osa ilman salamaa tai lisäsalamalla. Salamalla otetussa värit voimistuvat hiven, mutta akvaarion valaistuskin merkitsee paljon. Joka tapauksessa melkoisen red. Uusi satsi tulossa ja isäpappa vahtii ärhäkkänä munarypästä. :P

Napsauttamalla kuvat näkyvät kokonaan.
Olinpas innoissani myynti-ilmoituksestasi, olisi superpunaisia tarjolla ja vieläpä samassa kaupungissa, kunnes avasin tän laittamasi linkin kuviin. Ja videoon. Ilmoituksesi on virheellinen ja kannattaisi korjata, nuo eivät ole super red -värimuotoa vaan jotain sekoitelmia. Mitä lie perimästä löytyykään. Suosittelen ottamaan paremmin selvää asioista ennenkuin tollasella hinnalla rupee myymään kaloja jotka eivät ole mitä ilmoituksessa väitetään. Olis ihan kiva jos ei kaikenmaailman harrastelijat alkais sotkee omia epämääräisiä keitoksiaan näistä partisten värimuodoista. Toiset tekee todella suurta hommaa saadakseen pidettyä puhtaita värejä ni on aika haitarista et sit myydän jotain sekundaa priimana. Ladaa mersuna ja tietty mersun hinnalla..
No myöhäistä se on itkeä kun maito on jo maassa. Harmittaa tosi paljon, että puhtaita superpunaisia ei tällä menolla saa pian enää ikinä mistään. Yhä enempi on näitä sekasikiöitä markkinoilla vaan.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ainakin olen ostanut nämä super redeinä suoraan akvaarioliikkeestä - Faunattaresta. Hintalapussa luki 39.90 €/kpl., joten hinta ei siihen nähde ole kovin korkea.

Moni pyytää jo perusalbiinopartiksista 15€/kpl., joten sinäänsä ei mitään hirveätä kiskontaa. Myöskin valaistus ja kuvan laatu vaikuttaa väreihin, joten livenä sen näkee.

Itse en 100% varmuudella ole sotkenut mitään muuta partiskantaa, vaan ovat ainakin myyjän mukaan super redejä. Osa vastuusta lienee ammattiliikkeelläkin.

Ja yhtä epäammattimista on haukkua sekasikiöksi jotain, jota ei ole livenä nähnyt. Täällä mennee mikä vain kaupaksi, jos vain ilmaiseksi antaa.

Poikaset ovat lähes emojensa värisiä, mutta saattaahan väri muuttua iän myötä. Tämä on uusi värimuoto ja varmasti värin pysyvyyden suhteen voi olla ongelmia sekä puhtaan värimuodon määrittelyssä ylipäätään.


Ostaja voi hyvin tulla katsomaan fisuja ennen ostopäätöstä ja nähdä väritkin. Livenä sen näkee. Ja partiksia on joka lähtöön värimuotojen suhteen ja moni kokeilee monelaisia risteymiä. Albiinojakin risteytetään maatiaisten kanssa eikä sitä kukaan pidä suurena syntinä. Sama laji on kysymyksessä.

Mutta nämä eivät ole mitään omia kokeiluja, vaan suoraan kaupan fisujen (ostettu nimellä super red) jälkeläisiä. Jos eivät sitä ole, voi sitten syyttää Faunatarta, kun ammattilaisia ovat ja olen maksanut niistä super red - hinnan (lähes 40 euroa kappale).

Ja aivan vapaasti voi mennä ostoksille ammattiliikkeeseen ja maksaa hiven enempi kuin harrastajalta. Tosin sieltä nämä emotkin on ostettu. Näin ei tarvitse törmätä sekasikiöihin, kun itse valkkaa mitä ostaa. Jos sekään ei onnistu, kantsii tilailla suoraan Saksasta.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

[quote="Puljaaja"Ja videoon. [/quote]
Videossa on pääosassa esittävä partis vatsapuolelta, joka ei kerro värityksestä paljon mitään. Tarkoitus oli näyttää, että partis on pullea eikä kuoppavatsainen ja liikehdintä reipasta. Useimpien monnien väri vatsapuolelta on vaalea. Myös monen näytön värit ovat harvemmin absoluuttisia livevärien kanssa. Erityisesti esim. halppisläppäri tai - näyttö, jonka väriskaala voi olla hyvin suppea.

Ainut keino varmistaa väri tarkasti on nähdä luonnossa ja eri valaistuksissa. Mutta päättyköön tämä minun fisuista jankkaaminen:).

Itse häviän näistä maisemista, niin ammattilaiset saavat kunnon tietoa ja puhdasverisiä ilmaisia fisuja tankkeihinsa :P .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Puljaaja
Junior Member
Junior Member
Viestit: 205
Liittynyt: 19:34, 10.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hki

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Puljaaja »

Oho! Nyt tais mennä jollain iso herne venttiiliin. Ellei jopa melooni. ;)
Kun tarttee vihjailla halpisnäytöistäkin jo. :D

Et ilmeisesti, Fisutar10, itse tiedä mikä noissa kaloissasi paljastaa, etteivät ne ole puhtaita superpunaisia.
Ei noista vaan tuo värin epäpuhtaus taitais hävitä kuin kloorivalkaisulla ja sitä en missään nimessä suosittele. :D
Ja täsmennyksenä vielä, että kukaan ei ole mitään ilmaisia, puhdasverisiä kaloja vinkumassa. Niistä maksaa mielellään kunnon hinnan. Täällä näkyy olevan luetun ymmärryksessä petrattavaa.

Eikä nyt tartte heittäytyä marttyyriksi, jos joku vähän kritisoi. Hieman lapsellista. :D
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Itse olen täysin uusi harrastaja koko akvaario touhussa, mutta se mikä mun mielestä on lapsellista, niin se että väittää jotain sekundaksi edes näkemättä myyntitavaraa. Mä oon ainakin onnistunut ottamaan kaloistani kuvia joissa ne ei edes muistuta kaloja. Mutta mähän tosin olen keltanokka liikenteessä.
Ketä tässä yritetään yli rahastaa tai viilata linssiin kun jokainen voi päätöksensä tehdä nähdessään ostettavan tuotteen ja tehdä päätöksensä.
Onhan se kurjaa jos kaikenlaista sekundaa on liikkeellä, ja puhtaita lajeja vaikea saada mutta johonkihan sitä on luotettava tai olla luottamatta. Kun ei sitä asiantuntevaa palvelua tahdo saada edes erikoistuneista liikkeistä niin kuinka sitä voi luottaa ylipäänsä mihinkään?
Aikuisten oikeesti en kuvitellut törmääväni hiekkalaatikko meininkiin täällä, mutta tuli nähtyä tämäkin.
*muoks*
Mun mielestä siis palaute on hyvä asia oli se positiivistä tai negatiivistä, mutta se tulisi antaa rakentavasti.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Itsekkin kävin katsomassa googlesta noiden punaisten partamonnien kuvia, ja kyllähän sen nyt näkee jo että suuressa osassa on värejä korostettu koska osa kuvista on muutenkin ihan porkkanan värisiä, osassa enemmän kuin toisissa. Mietin että mahtaako myöskin stressi vaikuttaa väritykseen? Itselläni on pikimustia valkoisilla pisteillä varustettuja ukkopartamonneja, mikä lieneekään. Ja stressatessaan muuttuvat hetkessä mustaharmaa raidallisiksi, kuten vedenvaihtojen yhteydessä ja öisin ovat jopa melkein kauttaaltaan ruskeita kun taas normaalisti päivisin ovat täysin pikimustia.

Mulla oli joskus harrastuksen alkuaikoina kun monniset olivat vielä aika pieniä niin ainakin yhdellä kuoppamaha hetken, mitä silloin hauhistelinkin, mutta se katosi ennenkuin huomasinkaan. Enään ei ole mitään hajua mikä noista monnisista se oli kun ovat nyt täysikasvuisia.

Riiteleminen, suuttuminen, loukkaantuminen ja syyttely nyt ei ole tarpeellista. En tiedä kuinkamoni perustaa tietämyksensä punaisista partiksista pelkästään kuviin, eli kuinkamoni on livenä niitä nähnyt. Itse en ole, joten en tee mitään johtopäätöksiä. Väittelyhän on itsessään ainakin mun mielestä todella hieno ja vaativa taito jos sen hyvin hallitsee, ja tämä oli kaukana siitä.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Mutta hei, mä tarvitsisin vähän tunnistusapua. Sain tutulta 4 perhosnuoliaista enkä tiedä mitä lajia ne ovat. Omaan silmään näyttää selvästi että 3 ovat samaa lajia ja yksi eri.

Kuvat kamalia, ja alkaa melkein itkettää kun noita katsoo XD
IMG_4195.JPG
IMG_4195.JPG (112.1 KiB) Katsottu 5948 kertaa
IMG_4208.JPG
IMG_4208.JPG (121.26 KiB) Katsottu 5948 kertaa
IMG_4237.JPG
IMG_4237.JPG (64.79 KiB) Katsottu 5948 kertaa
Eli tälläsiä 3kpl
IMG_4224.JPG
IMG_4224.JPG (108.41 KiB) Katsottu 5948 kertaa
ja tämä yksi.

Hieman on mielestäni ruumiinrakenteissa eroja näillä 2 lajilla (jos siis ovat eri lajia) Alimman kuvan nuoliaisella on korkeampi ja jyrkempi kuono/naama kuin muilla 3:lla. Olisi kiva tietää tarkka lajimääritys että osaan tulevaisuudessa hankkia samoja lajeja, koska noista huomaa että nuo 3 samanlaista viihtyvät ainakin ruoka-aikaan yhdessä, kuntaas tuo yksi on ja syö yleensä muista erillään.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Sulosia otuksia nuo perhosnuoliaiset, pitännee itsekkin harkita sitten joskus isompaan akvaan noita.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Fisutar10 kirjoitti:Ainakin olen ostanut nämä super redeinä suoraan akvaarioliikkeestä - Faunattaresta. Hintalapussa luki 39.90 €/kpl., joten hinta ei siihen nähde ole kovin korkea.
Mulla on pariskunta näitä Faunattaren superredejä myös. Poikasissa on ruskeita pilkkuja vartalon takaosassa, joten eivät ole yhtä puhtaan
" punaisia, oransseja " kuin vanhempansa. Liikkeessä kysyttiin poikasista, että tuliko suhteessa enempi punaisia vai ruskeita, eli siis selvästi annettiin ymmärtää, että voi puskea myös ruskeapilkkuista - ruskeaa poikasta. Nämä ovatko siis jotain muuta kuin "oikeita super-redejä"?
No nämäkin poikaset tulevat myyntiin hieman edullisemmin, älyttömän kauniita joka tapauksessa. Hyvä kun tämä asia tuli tällä puheeksi, eli ei myydä priimana. Voin laittaa kuvan illemmalla.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Kuva
Hän on alkanut liikuskelemaan myös päiväsaikaan esillä!
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

päivänvarjo kirjoitti:Mutta hei, mä tarvitsisin vähän tunnistusapua. Sain tutulta 4 perhosnuoliaista enkä tiedä mitä lajia ne ovat. Omaan silmään näyttää selvästi että 3 ovat samaa lajia ja yksi eri.
Ensimmäisissä kuvissa näyttäisi olevan Sewellia sp. `spotted` (pilkkuperhosnuoliainen) ja viimeisessä kuvassa eri sukuinen imunuoliainen. Joku Gastromyzon scitulus tai Gastromyzon ctenocephalus tai Gastromyzon punctulatus. Nämä on vaikea erottaa toisistaan. Tunnusmerkkejä on esim. selkäevän ja pyrstön värityksessä.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Kalakaverit kirjoitti:
päivänvarjo kirjoitti:Mutta hei, mä tarvitsisin vähän tunnistusapua. Sain tutulta 4 perhosnuoliaista enkä tiedä mitä lajia ne ovat. Omaan silmään näyttää selvästi että 3 ovat samaa lajia ja yksi eri.
Ensimmäisissä kuvissa näyttäisi olevan Sewellia sp. `spotted` (pilkkuperhosnuoliainen) ja viimeisessä kuvassa eri sukuinen imunuoliainen. Joku Gastromyzon scitulus tai Gastromyzon ctenocephalus tai Gastromyzon punctulatus. Nämä on vaikea erottaa toisistaan. Tunnusmerkkejä on esim. selkäevän ja pyrstön värityksessä.
juu spottedeita ovat, ja näyttäisi siltä että viimeinen kuva on Gastromyzon ctenocephalus. Pitkään piti kyllä sitä setviä, kun yksinäinen kala on aika arka niin evien tarkastelu osoittautui hyvin haasteelliseksi. Eli tuolla on neonsinistä selkäevien ruotojen välissä, ja pyrstössä on ruotojen väleissä pitkiä neonsinisiä juovia, kun taas scituluksella taas ei ole selkäevissä paljoa, jos yhtään sinistä, ja pyrstössä on samanlaisia juovia kuin edellisellä, mutta ovat katkonaisia.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Raasu »

Osaankohan laittaa enää kuvaa tulemaan :D
Tässä siis haarniskamonni n. kuukausi sitten, kun muutti mun luokse. Osaako kukaan sanoa tästä kuvasta, kumpaa sukupuolta voisi olla? Poikaa olen epäillyt, mutta varma en ole ollenkaan :)
Liitteet
1679.jpg
1679.jpg (219.63 KiB) Katsottu 5750 kertaa
470 litranen kalasoppa
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Onko masun alla sukuaukon kohdalla sellainen pikku toukan näköinen "pippeli". Se on varma uroksen merkki, kuten myöskin oranssit paksuuntumat rintaevien ekassa ruodossa.
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
Raasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 243
Liittynyt: 19:24, 02.04.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Raasu »

^Kiitos, kyllä tuo tosiaan on siis poika :)
Eilen hain toisen haarniskamonnin kaveriksi tälle ekalle, että jos vähän tuosta rohkaistuisi. Uusi taitaapi olla tyttö, mutta on vielä niin kamalan pieni, että on hankala katsoa. Poitsu piristyi kyllä huomattavasti ja oli koko eilisen illan näkyvillä ja tänään aamullakin on liikkunut paljon enemmän kuin yleensä.
470 litranen kalasoppa
cassie_86
Senior Member
Senior Member
Viestit: 547
Liittynyt: 13:57, 28.05.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja cassie_86 »

Haarniskat on tosiaan parvikaloja. Minulla on 1 uros ja 4 naarasta ja aina liikkuvat peräkanaa parvessa ja nukkuvat sikinsokin jopa päällekkäin :)
Altaat:165l seura-akvaario, 120l platyjä ja molleja (aina poikasia myynnissä),317l: 1x L201,2xL66,L015,L340,5xhaarniska,kongot ja lehtispari, 80l monnisten kasvattamona. Saksanpaimenkoira, malinois ja am.bulli ja tietenkin aviomies.
7Pete
Member
Member
Viestit: 316
Liittynyt: 19:50, 07.02.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja 7Pete »

Siinä muutama ankea kännykkäräpsy.

Kuva
L090 ja L200.

Kuva
L128

Kuva
Goldyt. L014 ja L081.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Ei tää vissiin ollut Harley Davidson, mut sinne päin :mrgreen:
Liitteet
Discus 026.JPG
Discus 026.JPG (69.13 KiB) Katsottu 5576 kertaa
Discus 023.JPG
Discus 023.JPG (60.77 KiB) Katsottu 5576 kertaa
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
tommikala
Junior Member
Junior Member
Viestit: 66
Liittynyt: 22:23, 06.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja tommikala »

Kongonripsimonni (Synodontis congica), pitää hiekan kaivelusta yhtä paljon kuin amerikan serkkunsa:
LP2A3181small.JPG
LP2A3181small.JPG (178.24 KiB) Katsottu 5550 kertaa
LP2A3273small.JPG
LP2A3273small.JPG (218 KiB) Katsottu 5550 kertaa
LP2A3227small.JPG
LP2A3227small.JPG (200.35 KiB) Katsottu 5550 kertaa
LP2A3234small.JPG
LP2A3234small.JPG (223.59 KiB) Katsottu 5550 kertaa
nötter
Member
Member
Viestit: 301
Liittynyt: 14:05, 11.09.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sipoo

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja nötter »

tommikala kirjoitti:Kongonripsimonni (Synodontis congica), pitää hiekan kaivelusta yhtä paljon kuin amerikan serkkunsa:

Minä olen kyllä vähän kateellinen näistä :mrgreen: Hienoja ripsareita.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia monneistanne

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Albiinopartikset kurpitsalla. Örkki-herra on joukon johtaja ja kiltti kuin mikä: pienet urokset sekä pentulisenssin omaavat saavat napostella kurpitsan jämät :mrgreen: . Kurpitsoita on 4, jotta kaverukset mahtuvat ateriapaikalle ja voivat välillä vaihdella seisovaa pöytää ja käydä välillä levännapostelussa ja kannonjärsinnäss.

Ohessa pari videopätkää jengistä.

Örkki omalla kurpitsalla
https://www.youtube.com/watch?v=-sdatEMd_1s

Örkki ja pentu samalla kurpitsalla
https://www.youtube.com/watch?v=ntJdzCN8Qcs
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”