Mulla on kaksi streamia altaassa (Hydor koralia nano 1600l/h ja Tunze turbelle nano 6045 n. 3500l/h) ja mietin voisiko näistä toisen sammuttaa yöksi? Olisiko kalojen kannalta parempi jos yöllä on rauhallisempi virtaus? Streamien lisäksi tulee uppopumpun virtaus(900l/h) suodatusosiosta takaisin altaaseen. Tähän asti streamit ovat olleet päällä vuorokauden ympäri (ainoastaan ruokinnan ajaksi sammutettu).
Akvaarion tilavuus on 130l.
Streamit päällä yöllä
Valvoja: Moderaattorit
-
Aurum
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Mies
Streamit päällä yöllä
Kasviallas 126l & Riutta 630l
-
Aqualung
- Katalysaattori

Re: Streamit päällä yöllä
Kyllä öisinkin vesi liikkuu. Myrskyääkin jopa. Muuten hyvä, mutta tuossa äkkiä konkretisoituu se uhka kun joku fisu menee yöpuulle streamiin ja aamulla ei tarvitse ainakaan lisää ruokaa laittaa altaaseen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
-
Sam Salonen
- Imperaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, TAS, TAY
- Viesti:
En noilla tehoilla itse ainakaan näe syytä sammutella mitään yöksi. Täällä 63 litraisessa pörrää 6045 50% teholla (~2000l/h) ja Tunze 6055 30-60% tehoilla (1650-3300l/h).Aurum kirjoitti:Mulla on kaksi streamia altaassa (Hydor koralia nano 1600l/h ja Tunze turbelle nano 6045 n. 3500l/h) ja mietin voisiko näistä toisen sammuttaa yöksi? Olisiko kalojen kannalta parempi jos yöllä on rauhallisempi virtaus? Streamien lisäksi tulee uppopumpun virtaus(900l/h) suodatusosiosta takaisin altaaseen. Tähän asti streamit ovat olleet päällä vuorokauden ympäri (ainoastaan ruokinnan ajaksi sammutettu).
Akvaarion tilavuus on 130l.
Yöksi (kun valot sammuu) tuo 6055 tiputtaa itsensä 30% teholle - senkin ominaisuuden voisi jättää pois käytöstä.
Guess what?! I got a fever, and the only prescription... is more cowbell!
-
SKMake
- Junior Member

Mulla pyörii samalla teholla päivinöin. Joskus kysyin tuota itsekkin ja olin hieman (vain) huolissani miten ne kalat siellä pyörteissä öisin... Eräs Nainen sanoi minulle, että "osaahan ne kalat uida". Aivan loistava vastaus 
Fluval Sea 20L