Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comista?

Meri- ja murtoveden akvaariot, kalat, tekniikka ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Samvais
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:05, 02.07.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comista?

Viesti Kirjoittaja Samvais »

UPS paketti kävi ovellani, minun nimeni ja osoitteeni päällä paitsi että sukunimessä oli pari kirjainta väärin. En ole tilannut mitään ko. liikkeestä pitkään aikaan, mutta heillä on kyllä osoitetietoni. Eli teoriani on että joku muu on tilannut mutta ovat laittaneet paketin päälle minun yhteystietoni.

Hetken aikaa mietin että olisin ottanut paketin vastaan kun kaveri kovasti sitä mulle tyrkytti ja pelastanut elukat mutta enpä tiedä olisiko ollut lainpuolesta ihan ok koska tiedän ettei se ole minun. Paketti oli käynyt ovellani jo eilen joten alkaa olla viimeiset hetket pelastaa elukat. Ilmoitin tästä jo ko. firmaan mutta asianomistajan olisi syytä ottaa puhelin käteen about nyt ja soittaa sekä Mailordercoralsiin sekä suomen UPS:ään ja ohjata paketti jonnekin missä elukat pääsevät lämpöön ja puhtaaseen veteen. (Vaikka sitten takaisin minulle niin pelastan mitä pelastettavissa on ja sopii noutaa sitten Stadin Konalasta).
Dirtbag
Junior Member
Junior Member
Viestit: 53
Liittynyt: 19:36, 02.07.2012

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Dirtbag »

Tämä oli harmillinen juttu. En tehnyt tilausta, mutta kaverini teki ja minä olin yhtenä mukana kimpassa. Kokonaisarvo taisi olla 600£ kieppeillä.
Pakettia oli koitettu jakaa eilen ja uudestaan tänään, mutta väärään osoitteeseen. Sen olisi pitänyt tulla tänne jkl:n
Nyt paketti on käännytetty takaisin lähettäjälle joka oli kirjoittanut väärät osoitetiedot. Koko episodi olisi ollut vältettävissä jos UPS olisi soittanut tilaajalle ja sopinut toimituksesta, mutta en tiedä miksi näin ei enää menetellä. Ainakin ennen heiltä on aina sovittu kaikkien toimitusten aikataulut, jotta ei tule turhaa ajoa.

Viimeksi tilaus meni toimituksen osalta ihan nappiin, mutta minä sain väärän vuokon eikä se ollut edes halpa.

Ei ole tähän firmaan enää luottoa, kun ovat kämmänneet 2/2 kertaa. Ei voi suositella.
Samvais
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:05, 02.07.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Samvais »

Tämä meni tosiaan nyt sitten silleen vielä metsään että laitoin viestä ko. firmaan kun UPSin kaveri kävi täällä. Kaveri UK:sta otti minuun yhteyttä ja pyysi että voinko auttaa ettei korallit kuole koska tajusivat että eivät saa niitä Jyväskylään tänään. Sanoin että no jos sillä pelastetaan 25 korallia että laitan ne lämpenemään altaaseeni kunnes saatte setvittyä miten ne saadaan sinne minne pitääkin niin voinhan minä sen tehdä.

Kaverit olivat puhuneet UPS:n kanssa että poimin paketin klo 17-18 jälkeen Vantaan toimipisteestä (asun 10min matkan päässä ja olin muutenkin siellä päin asioilla). Kävin siellä mut olit just ilmeisesti soittanut sinne että et huoli sitä enää. Näinpä paketti oli laitettu lähtevien kasaan eikä sitä minulle enää annettu. Harmi sinänsä, 48h kuljetuksesta ne olisivat voineet vielä selvitä, mutta vlopun yli UK:hon... not a chance...

UK:n kaverit yrittävät vielä neuvotella UPS:n kanssa mutta koska eivät voi saa puhua suoraan Vantaan toimipisteen kanssa niin mitään ei voitu tehdä. Eikös oo hieno maa tää meidän Suomi... 25 korallia kuolee paketissa viereisessä huoneessa koska UPS:n kaverit eivät soittaneet kenellekkään vaikka yrittivät toimittaa koralleja 2 kertaa osoitteeseen missä ovessa lukee Kilpinen... pari kirjainta eroa nimessä. Ja sitten kaiken kukkuraksi eivät vaan anna mun pelastaa niitä vaikka lähettäjäkin niin pyytää koska "paketti on jo lähtevien pinossa". Sain just mailin UK:n kavereilta missä kiittivät avusta ja lupasivat huomenna hyökätä UPS:n kimppuun täydellä voimalla. Muuta ei varmaan enää voi tehdä koska tässä on about 30min aikaa saada Vantaan toimipiste luovuttamaan paketti...

Joku joskus sanoi että Suomi on maa "missä kaikki toimii mutta mitään ei voida järjestää", eipä ollut ihan väärässä tuo jannu.
Rapide1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 22:15, 24.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lohja

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Rapide1 »

No voi persaus... Rapide olisi saanut sen paketin sieltä pihalle!
Mun ystävä on sen lafkan Account Executive, kysäsin tuosta hetki sitten FB:ssä häneltä, ja sanoi minulle, että mee sinne vaan ja hän soittaa perään että paketti framille ja sassiin!
Jälkiviisautta, tiedän... Se ketään lohduta :(
Monkey
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 15:23, 10.10.2012
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Monkey »

Ei olisi tainnut enää tuokaan pelastaa niitä koralleja. Oli nimittäin tiistai-aamuna yhdeksän aikaan paketti ekan kerran kirjattu UPS:n järjestelmään UK:ssa, eli tuo 48 h mennyt umpeen jo tänä aamuna. Kylläpä tästä melkoinen soppa syntyi :( . Mekin huomattiin tämä viesti täällä AW:ssä vasta nyt illalla, eipä tässä nyt jossittelut enää auta. Meille oli myös tulossa muutama koralli tuossa lähetyksessä.
800L+ala-allas
sAmigo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:37, 09.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja sAmigo »

Kiitos Samvaisille hyvästä muuvista ja yrityksestä pelastaa lähetyksen korallit. Minä olin siis tilauksen tekijänä mutta valitettavasti en lukenut tänään foorumia. Olin toki järkytyksen ja hämmennyksen pyörteessä, kun sain kuulla ja havaita itse, ettei UPS soita tulevista lähetyksistä ennakkoon tai edes oven takaa, kun kukaan ei avaa. Olisivat edes soittaneet sieltä väärän oven takaa (minun puhelinnumeroni oli paketissa oikein), niin olisi voitu selvitä pienillä vahingoilla.

Nyt luulisi, että rahat tulee takaisin suht kivuttomasti mutta ei se tietenkään säästä siltä harmilta, että 25 frägiä kuolee pusseihin kaiken tämän turailun keskellä. Juuri nyt ei kiinnosta asiaa sen enempää spekuloida, kun reilun vuorokauden on ollut aika maksistresseissä asian vuoksi ja vaikka asiaan saatiin vihdoin selvyys, niin pettymyshän siitä kouraan jäi. Ymmärrän kyllä inhimillisen virheen mutta tuo UPS:n kankeus onkin sitten jotain muuta.
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
McW
Starting Member
Starting Member
Viestit: 31
Liittynyt: 05:07, 13.08.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja McW »

toisaalta ei siinä enää pelkkä lämpö olisi auttanut, kun fragit on ollut matkalla jo kolmatta päivää. Happi niiltä lienee ennemmin lopussa(?)
elha
Starting Member
Starting Member
Viestit: 15
Liittynyt: 07:19, 20.09.2007
Paikkakunta: Oulu

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja elha »

Hei!
Kerran meillä oli sama sotku Whitecorals kanssa, Upsin toimitus viivästyi vuorokaudeksi. Kun soitimme Ups aspalle, he sanoivat, että puhukaa Whitecoralsin kanssa... Whitecorals suostu korvamaan vain puolet (ei rahana, vaan lähetti uudet korallit) ja Upsille meni uudestaan 69 euroa.
:cry:
sAmigo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:37, 09.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja sAmigo »

Nythän tässä ei pitäisi olla mitään epäselvää täyden hyvityksen suhteen, koska lähettäjä oli laittanut paketin menemään väärällä osoitteella.
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
sAmigo
Junior Member
Junior Member
Viestit: 213
Liittynyt: 20:37, 09.11.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja sAmigo »

Myyjäpuolelta tuli mailia:

"Hi , yes i have heard all about this , very unfortunate error and with the poor cooperation of UPS after your instruction was ridiculous on their part. We send coral on 48 hour deliveries all the time and receive imports over that time scale and the animals are perfectly fine as long as they are packed properly , which these ones were so at the point of your instruction to return them to me they would have been fine. I am struggling to understand why you would instruct UPS to return them to me late on a Thursday with the weekend around the corner when they were only 3 hours away from you and could have been redirected to you next day ?
I would expect the corals to arrive with me next Tuesday due to the Holiday Monday in England next week and therefore survival will be nil, UPS have raised a concern as to why they would not let them be collected with my authorisation , i will be speaking with the when they return on Tuesday to try and sort this sorry mess out. I will be in touch the let you know the outcome and to come to some sort of satisfactory arrangement for all concerned."

Sen verran täytyy korjata/selventää, että sillä hetkellä, kun minuun oltiin yhteydessä puhelimitse ja oikeasti selvitettiin (btw, kolmen asiakaspalvelukontaktin jälkeen), että MIKÄ sekaannus oli sattunut ja MISSÄ paketti sijaitsi, olivat korallit olleet matkalla aika tarkalleen 48 h. Tiesin silloin myös, että saisin ne aikaisintaan seuraavana päivän iltapäivänä enkä sen vuoksi asettanut oikeastaan minkäänlaisia toiveita hengissä tulevista koralleista. Noh, ehkä jotkut kaikista sitkeimmät olisivat voineet selvitä mutta suoraan sanottuna ei viehättänyt ajatus alkaa reklamoimaan ja valokuvaamaan suurinta osaa tikuista, kun ei olisi edes ollut varmaa, että miten hengissä tulleet sen stressin jälkeen piristyisivät. Noh, ne olivat silloin 3 h:n ajomatkan päässä minusta, mutta venyneen työpäivän sekä joukkuelajiharrastuksen vuoksi minulle ei ollut mitenkään mahdollista hakea lähetystä samana iltana.

Tuli vaan tuosta myyjän vastauksen sävystä fiilis, että ei ne hyvitykset ehkä niin laulaen sieltä tulekaan.
540 l (150x60x60), käynnistetty 1.4.2013
Dirtbag
Junior Member
Junior Member
Viestit: 53
Liittynyt: 19:36, 02.07.2012

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Dirtbag »

Kun ongelma on lähtöisin lähettäjän mokasta, niin pitää vain ihmetellä tuota asiakasta syyttävää sävyä.
Se että päätit olla ottamatta vastaan lähetystä on käsittääkseni oikeutettua ja varmasti myös järkevin teko siinä tilanteessa. Asiakkaan ei voida olettaa tietävän millä aikataululla paketti palautuu ja milloin lähettäjän maassa on juhlapyhät. Paketti on lähetetty "over night" -lähetyksenä joten se olisi saattanut Vantaalta jopa lähteä samana iltana UPS:n koneella takaisinkin ja olla perillä seuraavana päivänä.

Toki myyjää kyrsii kun hän todennäköisesti joutuu maksamaan myös palautuksesta ja korallit ovat mennyttä, mutta niin ne todennäköisesti olisivat olleet 76h kuljetuksen jälkeenkin ja hyvitys kuolleista tai erittäin heikkokuntoisista koralleista olisi varmaankin ollut lahjakortti verkkokauppaan. Kauheasti tälläisen kämmäilyn jälkeen ei ainakaan itseäni innostaisi :roll:

Yrittäjä ottaa tietoisen riskin kun lähettää elävää ja se on hänen vain nieltävä.
RoopeB
Akvaariokuvaaja 2005
Akvaariokuvaaja 2005
Viestit: 708
Liittynyt: 21:54, 21.07.2002
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja RoopeB »

sAmigo kirjoitti:Tuli vaan tuosta myyjän vastauksen sävystä fiilis, että ei ne hyvitykset ehkä niin laulaen sieltä tulekaan.
Kannattaa myyjäpuolle painottaa, että olit maksanut kyydit perille asti tilausta tehdessäsi, etkä aio ottaa itsellesi mitään vastuuta tapahtuneista asioista, myyjän tai UPSin sekoilusta. Kaupan teon hetkellähän sinä ostit myös toimituksen tiettyyn paikkaan, et toisaalle. Näin ollen myyjä ei voi vaatia sinua hakemaan tavaraa muualta, kuin sovitusta paikasta. Sinähän et periaatteessa ole tehnyt sopimusta edes UPSin kanssa, vaan lähettäjä, eli tässä tapauksessa nettikauppa. Sinä maksoit toimituksen verkkokauppaan, et UPSille. Näin ollen kaikki vastuu, myös UPSin sössintä taitanee kuulua myyjän vastuun alaisuuteen.

Tässä sopparissa sinä täytit osuutesi maksamalla tuotteen ja kuljetuksen. Myyjäpuoli ei puolestaan kyennyt toimittamaan tavaraa sovitulla tavalla; täyttämään omaa puoltaan sopimuksesta. Sinulla tulisi olla oikeus täyteen korvaukseen, joko rahallisesti tai uutena lähetyksenä, ilman minkäänlaisia lisäkuluja.

Älä anna periksi tai tyydy vähempään, mikä sinulle kuluttaja-asiakkaana kuuluu. Toivottavasti homma saa hyvän päätöksen kaikesta huolimatta.
" Ich habe mich an mich gewöhnt ", Karl Lagerfeld
Samvais
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:05, 02.07.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Samvais »

Eiköhän tuo pitäisi saada kaikki UPS:in laskuun. UPS meinaten tyri senkin että niiden piti soittaa mulle... UK:n kaverit välittivät heille mun numeron ja sopivat että UPS soittaa heti kun paketti on palautunut Vantaan toimipisteeseen että voin poimia sen sieltä. Eipä tullut puhelua... soittelin lopulta sitten itsekin UPS:lle ennenkuin yritin käydä hakemassa pakettia ja kyselin jokohan se on palautunut varastolle ja neiti selitti puhelimessa että "joo-o, kyllä täällä on soittopyyntö mutta ei hän nyt oikeastaan osaa selittää miksi ei ole soitettu...". Jos olisi tullut tuokin puhelu niin olisin ollut varastolla ennenkuin soititte sinne että ette ota sitä vastaan.

Mut eipä mitään, ei tuo ollut minulle iso homma yrittää pelastaa niitä ja valitettavasti ei onnistunut, ärsyttää vaan kun oikeastaan minkään tämän ei olisi tarvinnut tapahtua jos kommunikaatio pelaisi. Olisi pitänyt ottaa paketti samantien vastaan kun se mun ovella kävi. Toivottavasti asiat nyt kuitenkin järjestyy ja UPS korvaa tuon UK:n kavereille ja te saatte täydet korvaukset tietenkin myös, meinaten loppuviimeksi ei ole myöskään hyvä juttu että kauppiaat alkavat vetää johtopäätöksiä että Suomi on liian kaukana ja siellä on liian vähän harrastajia joten sinne ei kannata lähetellä mitään.

PS. sAmigo, meidän pitää vähän varoa noissa tilauksissa jatkossa, meidän nimissä on hyvin vähän eroa, varsinkin ulkomaalaisten silmin, ja ainakin tämän UK:n lafkan kaverit ovat erittäin lukihäiriöisiä.
Rapide1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 991
Liittynyt: 22:15, 24.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lohja

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Rapide1 »

Vai on se UPS:n vika, että paketissa oli väärä osoite?!
Samvais
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 16:05, 02.07.2003
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Samvais »

Ei, en sitä tarkoittanut. Kauppias tietty tuossa nyt sen varsinaisen mokan teki, mutta UPS aika tehokkaasti esti kaikki korjausyritykset tai kontrollin siitä että toimitus on menossa sinne minne pitääkin (puhelu vastaanottajalle). Mut sanotaan nyt näin että UPS:lla todennäköisesti on parhaat vakuutukset korvauksiin :) Tietysti ensin harrastajan, joka tässä on se asiakas pitää saada rahat takaisin, mutta hieman myös toivon että kauppias saa jotain korvauksia UPS:lta. Ei varmaan täysiä korvauksia kun kerran itse källäsi, mutta ei nyt tosiaan ihan mallisuoritus ollut UPS:n puoleltakaan.
Aurum
Junior Member
Junior Member
Viestit: 132
Liittynyt: 19:11, 24.01.2013
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akuutti:Odotteleeko kukaan tilausta Mailordercorals.comi

Viesti Kirjoittaja Aurum »

Itse olen tilaillut tuotteita eripuolilta Eurooppaa viimeisen neljän vuoden aikan useita kertoja, ja UPS on ne kotiin toimittanut. Aina ovat soittaneet tai lähettäneet tekstarin, että olenko paikalla/milloin voi tuoda (ja aina tulleet ilmoitetussa aikataulussa). Ainoa kerta kun ovat mokanneet oli valitettavasti juuri korallitilauksen yhteydessä.
Itse kattelin mailodercorals.comin sivuja reilu viikko takaperin, ja mietin tilauksen tekemistä, mutta tän tarinan luettuani en varmasti tilaa.
Kasviallas 126l & Riutta 630l
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Meri- ja murtovesi”