Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
miljoonakala84
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6732
Liittynyt: 20:55, 29.01.2007
Paikkakunta: Kerimäki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja miljoonakala84 »

Kohta puoleen supistuu akvaario harrastus 3 akvaariosta 1.
1.9.2013 olis tarkotus muuttaa ensimmäiseen vuokrakämppään 36 neliön yksiöön ja ajattelin sinne viedä 128l akvaarioni ainoastaan
ja ehkä jos 40L akvaariosta tekisi terraarion, niin senkii saisi varmaan ängettyä johonkii nurkkaan.
84L akvaario menee myyntiin tavaroineen.
Aamuaurinko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 54
Liittynyt: 21:08, 28.02.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Aamuaurinko »

Päivän huono uutinen on kun vihdoinkin tuo melalehti alkoi työntämään kukkavartta niin joku hemmetin kala on pistänyt sen poikki, nyt ottaa päähän.
Olen kasvattanut tota puskaa sen pari vuotta alkaen pienestä juuri paakusta jonka meinasin heittää menemään ja nyt toi on halkaisijaltaan sen 30 cm. En ole löytänyt lajia mistään netistä mutta saattaisi olla leveälehtinen ruskomelalehti joka oli lähinnä tropican sivuilla tosin kuvat on piirrettyjä.
Lehdet on noin 10cm pituiset ja n.5cm levyiset ja jonkun verran ryppyiset.
Päivän hyvä uutinen on että vihdoinkin sain ton 40l akvaarion pystyyn ja täytän sen kokonaan tänään ja tekniikan sisälle ja kypsyttelemään. En tosi ole vielä saanut päätettyä että minkälaisen kalan sinne pistän, ajatuksena oli että taistelukala ehkä ja pikkumonnisia pohjalle.
Tarkoitus on joskus laittaa tilalle 63l akvaario.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Jahka saan neontetrat ja kardinaalit pois alta kotiutuu tänne käärmekala. Äitiä hirvitti että se hyppää ulos akvasta ja ryömii niiden huoneeseen... :) Pitää pitää kansilasit päällä pari ekaa viikkoa normaalia paremmin.
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Hyh! Mikä ihmeen käärmekala?
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Anskukalafriikki kirjoitti:Hyh! Mikä ihmeen käärmekala?
Googlen kuvahaku selittänee ulkonäön paremmin kuin minä itse. (Oma selitys kuuluu: Pitkä, vihertävänruskea matomainen kala joka elää akvaarion pohjalla.) :D
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Huhhuh, toukokuun alussa oon näköjään viimeksi kirjoittanut tänne! Löysin siis kevään akvaariohuutokaupasta hyvän ystävän ja hänen seurassaan on siitä lähtien tullut vietettyä lähes kaikki vapaa-aika, yhdessä eläimiämme hoidellen. Kahden asunnon väliä olen suhannut työpaikan lisäksi (löysin uuden työn nopeasti kun edellinen päättyi keväällä). Osa-aikaisen päätyöni lisäksi hommasin samalta alalta iltatyön, jonka aloitan parin viikon päästä. Ravintolan akvaarion hoidon olen joutunut ihan vastikään jättämään ajanpuutteen vuoksi.

Kalani ovat voineet oikein hyvin ja barbien akvaarioon ilmestyi kesällä muutama poikanen, joista sain kaksi siirrettyä monnisten akvaarioon kasvamaan. Isompi poikanen on jo nelisenttinen, kasvanut huimaa vauhtia. Sain ystävältäni kaksi sulkaripsimonnia, jotka entisessä akvaariossaan terrorisoivat toisiaan ja muita kaloja, mutta barbien akvaariossa käyttäytyvät aivan mallikkaasti. Sain myös pienen mutta reippaan nuoren tulikirjoahvenen barbien seuraksi kasvamaan. Haarniskamonnit asuttavat nyt yksinään 100-litraista "vara-akvaariotani" ja siirtynevät jossain vaiheessa ystäväni 600-litraiseen. Kultakalat elelevät tyytyväisinä omassa altaassaan.

Eläimet, joiden kanssa tällä hetkellä touhuilen, ovat yhteensä 7 akvaariota, 3 kissaa, 2 kania, kotiloita, 4 käärmettä ja neljää lajia lintuja. On ollut niin mukava kesä säiden puolesta ja muutenkin ja kaikenlaista aktiviteettia on löytynyt, mutta onpa kiva lukea välillä akvaariojuttujakin!
Kultakalat
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Örkin 2v-synttärit vietetty :mrgreen: . Paljon kesäkurpitsaa sekä hillitysti punkeroa ja Brandy XO:ta kahvien kera :D . Aamulla lähti myös yksi albiinopartisherra uuteen hyvään kotiin, joten vietimme eilen samalla partiksen läksiäisiä :P .

Onneksi aamukunto erinomainen ja pari tuntia jumpattu sekä 1 h lenkki päälle aurinkoisessa säässä.... Puuh, sorvin ääreen huomista valmistelemaan 8O .
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Kiksu kirjoitti:Huhhuh, toukokuun alussa oon näköjään viimeksi kirjoittanut tänne! Löysin siis kevään akvaariohuutokaupasta hyvän ystävän ja hänen seurassaan on siitä lähtien tullut vietettyä lähes kaikki vapaa-aika, yhdessä eläimiämme hoidellen. Kahden asunnon väliä olen suhannut työpaikan lisäksi (löysin uuden työn nopeasti kun edellinen päättyi keväällä). Osa-aikaisen päätyöni lisäksi hommasin samalta alalta iltatyön, jonka aloitan parin viikon päästä. Ravintolan akvaarion hoidon olen joutunut ihan vastikään jättämään ajanpuutteen vuoksi.

Kalani ovat voineet oikein hyvin ja barbien akvaarioon ilmestyi kesällä muutama poikanen, joista sain kaksi siirrettyä monnisten akvaarioon kasvamaan. Isompi poikanen on jo nelisenttinen, kasvanut huimaa vauhtia. Sain ystävältäni kaksi sulkaripsimonnia, jotka entisessä akvaariossaan terrorisoivat toisiaan ja muita kaloja, mutta barbien akvaariossa käyttäytyvät aivan mallikkaasti. Sain myös pienen mutta reippaan nuoren tulikirjoahvenen barbien seuraksi kasvamaan. Haarniskamonnit asuttavat nyt yksinään 100-litraista "vara-akvaariotani" ja siirtynevät jossain vaiheessa ystäväni 600-litraiseen. Kultakalat elelevät tyytyväisinä omassa altaassaan.

Eläimet, joiden kanssa tällä hetkellä touhuilen, ovat yhteensä 7 akvaariota, 3 kissaa, 2 kania, kotiloita, 4 käärmettä ja neljää lajia lintuja. On ollut niin mukava kesä säiden puolesta ja muutenkin ja kaikenlaista aktiviteettia on löytynyt, mutta onpa kiva lukea välillä akvaariojuttujakin!
Lähinnä sitä, että miten joku voi hoitaa yksin tai kaksin mutta tuommoista eläintarhaa! Voi ihme... Sinulla taitaa olla isokin talo... Meillä ihan hirveeniso talo mutta ei meillä silti ole muuta eläimiä kuin akva ja koira plus kissa. Ja missä ne kanitkin on!? Eihän niitä sisälläkään voi pitää 3 kissan kanssa!!!! Sori :mrgreen: mutta HUI!!!!
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Kiksu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1301
Liittynyt: 21:38, 02.07.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Kiksu »

Asun ihan yksiössä ja siellä on 4 akvaariota ja kissat, kanit ja kotilot. Olen rakentanut kaneille ison häkin, jonne kissat eivät pääse. Ystävälläni on kaksio ja siellä kolme akvaariota, käärmeet ja linnut. Kyllähän niiden hoitoon jonkin verran aikaa menee ja täytyykin ajoittaa hommia niin ettei samalle päivälle osu ihan kaikki huoltohommat ruokintoja lukuunottamatta. Äsken ystäväni sanoi, että joku antaa hänelle lisää kaloja. Arvelin, että hän pilailee ja katsoessani häntä hänen virnistyksensä paljasti että olin oikeassa. Onneksi... :D
Kultakalat
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Organisaatiokykyähän se isomman eläinmäärän pitäminen ja hoitaminen lähinnä vaatii. Silloin kun ylimääräisiä ongelmia ei ilmene ja rutiinit ovat kunnossa, on homma usein jopa helppoa. Nimimerkillä hyvinhän se 36 jyrsijän lauma yhdessä huoneessa aikanaan toimi, kunnes lintupunkkiriesa ilmeni. Pienjyrsijöiden etu on kyllä akvaarioharrastukseen nähden se, että menevät hirveen paljon pienempään tilaan ja asumukset voi esimerkiksi pinota hippasen modattuun kirjahyllyyn jne. Oi aikoja. :mrgreen:

Joku voisi tulla avukseni kantamaan lättäaltaan varastoon. Mahtuis sitten kämppään kirjahylly ja sohvakin. Pikkualtaalle pitäis tehdä jotain (näyttää tylsältä) ja koko ison altaan perustamisesta johtuva sotku raahata pihalle huushollista.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Itse mietin, pitäikö ottaa altaita ollenkaan mukaan opiskelemaan. Tänään oli suodatin hajonnut yhdestä ja puhalsi vedet ulos akvasta. Huomasin alakerran katosta putoilevat vesipisarat ja ongelma korjattiin vaihtamalla suodatin, tota en mielelläni kokis kerrostalossa... :D Mutta altaiden jättäminen jonkun toisen vastuulle on kuin oman lapsen pois antaminen. (Ja tämän ikäinenhän siitä ymmärtääkin.) Ihmiset voivat muuttaa vaivalla haalimani kalaston, sisustuksen ja kasviston ihan kamalaksi. :< Kuulin pikkusiskon suunnitelmat, ostaa kuulemma altaan täyteen kultakaloja ja isopurje sekä noitamonnit ovat kuulemma niin rumia että joutavat mäkeen. Itse taas inhoan värikkäitä kaloja. :)
Ildar puhutko ton ison altaan kantamisesta? Jos, niin onko se niin kevyt että sinä ja joku avustaja voitte sen kantaa? Olen miettinyt itse kuinka paljon kantajia sellaisen kotiin tuomiseen tarvitaan. Minä en riitä mihinkään kun 250-litrainenkin oli talvella jäisellä tiellä siinä ja siinä.
Lättäallas on aika hieno termi, tulee mieleen kampela-allas. Kun on kaikki kiekkoaltaat tms. :D
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Ildar »

suomunaama kirjoitti: Ildar puhutko ton ison altaan kantamisesta? Jos, niin onko se niin kevyt että sinä ja joku avustaja voitte sen kantaa? Olen miettinyt itse kuinka paljon kantajia sellaisen kotiin tuomiseen tarvitaan. Minä en riitä mihinkään kun 250-litrainenkin oli talvella jäisellä tiellä siinä ja siinä.
Lättäallas on aika hieno termi, tulee mieleen kampela-allas. Kun on kaikki kiekkoaltaat tms. :D
Juu liikkuuhan tuo 280l lättäallas (jonka mitat ovat 100x80x35(k) ja siitä nimi) toki kahden hengen voimin (allas on myös 10- ja 12mm lasia eli vähän normimittaista kokoistaan painavampi), mutta se vaatii silti sen toisen henkilön avuksi. 660l allas tuotiin neljän hengen voimin sisään, lähinnä koska asun sen verran pienessä kämpässä että sompailua riitti sen saamiseksi paikoilleen. Olen itse ollu kantamassa tähän mennessä jokaista omaa allastani eikä siinä mitään, mutta aina ne tuppaavat vaatimaan vähän järjestelyä.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Josefina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 08:12, 12.08.2013

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Minulle taisi käydä ohrasesti. Pakko kaivaa tuolta varastosta toinen akvaario ja laittaa pystyyn. En pysty saamaan yhteen akvaarioon niitä kaloja, joita haluan, joten kaksi pitää laittaa. Uskallankohan koittaa sitä pikastarttia siihen toiseen? Olen niin kalkkis, että tämän ekan pytyn käynnistelin perinteisesti ja nyt näyttää siltä, että voin hakea ensimmäiset kalat sinne.

Pitääpä etsiä joku hyvä ketju pikastartista, että miten se oikein meneekään.
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Siis oikeesti, en ymmärrä! Mun akvaariossa on aika sumuista tai miten sen sanoa... Eilen ihan kirkasta vettä, tänään sameaa valkoista. Mikä syynä? Vesi arvoiss joku pahasti pielessä?
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Anskukalafriikki kirjoitti:Siis oikeesti, en ymmärrä! Mun akvaariossa on aika sumuista tai miten sen sanoa... Eilen ihan kirkasta vettä, tänään sameaa valkoista. Mikä syynä? Vesi arvoiss joku pahasti pielessä?
Kannattaa mitata arvot. Onko suodatin puhdas ja vettä vaihdettu säännöllisesti? Ootko lisännyt viime aikoina sinne jotain uutta?
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Vettä vaihdoin hiukan vähemmän. Suodattimen tosiaan tänään pesin uin ajattelin että siitä johtuisi. Siitä on nyt noin 7h aikaa ja vesi edelleen hämyisä. Uutta ei lisätty. Toivoisin että neontetrat tulisi joku nopeasti hakemaan kiun se kiinnostunut ei vaikuta enään kovin kiinnostunelta. Arvojen mittaus tuskin auttaa koska minulla ei mitään aineita ole. No mittaanpa nyt silti... arvoni ovat:
PH: 7.2
KH: 6
GH: 8
CL2 0.8- 1.5
NO310-25
no2 0
Olen kuitenkin sen verran kokenut harrastaja että arvoista huomaaettä jokin on pahasti pielessä ja suuksi epäilen cl2 ja no3. Mikä avuksi?
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Kloori ainakin häviäisi vedenparannusaineella, mutta jos ei ole niin en tiedä mikä avuksi.
Vle1ko
Junior Member
Junior Member
Viestit: 222
Liittynyt: 23:25, 27.07.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Vle1ko »

Kyseessä saattaisi olla myös bakteerisamennus?
Haulla näytti löytyvän useita ketjuja bakteerisamennuksesta.
Että sitten ei muuta kuin lukemaan.
Altaassa uiskennellut Serrasalmus rhombeus, Serrasalmus sanchezi, ja tällä hetkellä Serrasalmus manueli, sekä Pygocentrus nattererit.
http://www.opefe.com/ Paljon piraijainfoa
ninnuliini
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:31, 12.07.2011
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja ninnuliini »

Mietin, että kovan veden allas pitäis sisustaa uusiksi ku jotenki niin täyden näköistä. Malaweille laitettu ihka uusi ja isompi allas tilaukseen eli 3D-tausta mietintöjä....teenkö taas itse vaiko tilaanko. Tekniikka pitää tällä kertaa saada piilotettua sinne taakse.
CaptainJake
Junior Member
Junior Member
Viestit: 107
Liittynyt: 18:02, 27.06.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja CaptainJake »

Nyt ei ehkä menny niinku strömsössä, laitoin illalla akvaarion kypsymään. Ymppi on tommosessa sukkahousunlahkeessa olevaa multaa. Nyt on kyllä vesi ihan ruskeaa ja kaikki pinnat, kivet, hiekka ja juurakot ruskean mäsmän peittämiä. Noh, kaippa nuo saa lapolla imuroitua kuhan on allas kypsyny..
hippikala
Senior Member
Senior Member
Viestit: 793
Liittynyt: 08:22, 16.06.2011
Akvaarioseurat: JAS
Sukupuoli: N/A

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja hippikala »

Uudessa altaassa on käynnissä mielenkiintoinen ilmiö. Postitorvikotilo jäystää ferrotabsia suurella ruokahalulla. On ollut tabletin kimpussa jo muutaman tunnin. Minulle on kovasti vakuuteltu monelta taholta, että kasviravinteet eivät ole haitallisia kaloille, mutta tiedä nyt sitten onko tuota ferrotabsia tarkoitettu syötäväksi ihan näkkärin tapaan... 8O
Hohtomiljoonakalahybridit & sukaravut 54l
silveria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 23:33, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja silveria »

Nyt lähti viimeinenkin allas uudelle omistajalle. Outoa olla ilman akvaarioita, kissakin ihmettelee hiljaisuutta ilman suodattimen lorinaa :D Nyt sitten pääsee remontti kunnolla alkamaan ja akvaarion takana olleen seinän tapettien irrottamisurakka samoin.. Mutta ei tämä harrastus tähän lopu, vaikka jonkun aikaa taukoa pidänkin :)
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

aw:ssä on välillä rankkaa! Jotkut eivät ota apua vastaan vaikka sitä kysyykin ja alkaa sitten raivota ja kehuskella että: kyllä minä sen tiesin! Ja että ei se niin ole jne. Eivät lopeta ennenkuin saa haluamansa vastauksen. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Mutta jos itse tiedän vastauksen niin pakko vastata!! :mrgreen:
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Anskukalafriikki kirjoitti:aw:ssä on välillä rankkaa! Jotkut eivät ota apua vastaan vaikka sitä kysyykin ja alkaa sitten raivota ja kehuskella että: kyllä minä sen tiesin! Ja että ei se niin ole jne. Eivät lopeta ennenkuin saa haluamansa vastauksen. ÄRSYTTÄVÄÄ!!! Mutta jos itse tiedän vastauksen niin pakko vastata!! :mrgreen:
Tähän mahtais parhaiten auttaa MALTTI ja KÄRSIVÄLLISYYS. Sekä sen oman kirjoitustyylin ja asioiden esittämisen tarkastelu :roll:
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Josefina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 08:12, 12.08.2013

Re: Akvaarioharrastajan tämän hetkiset ajatukset 3

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Nyt iski epätoivo. Mistä Turun seudulla saa kaloja? Haluan taistelukaloja, mutta en mitään tavallista huntupyrstöä, muutaman piikkisilmän, ehkä makkarakalahaaremin, ehkä suklaarihmakaloja, jotain pikku gurameita, imunuoliaisia tai perhosnuoliaisia ja erilaisia seeprakaloja. Mitään ylläolevista en ole vielä löytänyt. Vai pitääkös tehdä tilaus esim Akvaariolinnaan ja lähtee sieltä sit hakemaan kahden akvaarion sisältö. Ja niit sukarapujakin pitäis löytää. Ei voi olla näin hankalaa. Kiva tuijottaa kahta tyhjää akvaariota.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”