Kuvia akvaarioistanne 5

Valokuvausta koskeva keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Lukittu
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Iso allas mahtuu vähän kehnosti kuvaan, mutta kuhan jotenkin :mrgreen:

Kuva
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
Anskukalafriikki
Member
Member
Viestit: 296
Liittynyt: 14:57, 08.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: No mikäs se olikaan? Ainiin, Kotka.

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Anskukalafriikki »

Voi vitsi!Mä rakastin noita sukarapukuvia kuten tota "sukarapu puhdistaa emäntänsä kynnen aluset". FUN!!!!
nimeni: Ansku .K= koripallon pompottelia a= aavistuksen verran sählääjä L= Liukas luikku myös jäällä luistellessa A= Apina, papina pölötteliä. Friikki, eläimiin, urheiluun,musiikkiin ja sähläykseen. = Ansku K.a.l.a.friikki.
Vesihiisi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1012
Liittynyt: 21:32, 27.01.2006
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

Tuo KanaYksipantterin 235 on kyllä tyylikäs :-)
- Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin -
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Thomas-hki:llä on niin hienot kasvit. 8O mun akvaarioiden yllä on joku japonica-kirous. Riippumatta siitä, mihin ne tungen, valoon tai varjoon, 20, 25 tai 23 asteeseen, kovaan tai pehmeään veteen, ne sulavat aina hitaasti pois. Nytkin enää tyngät jäljellä. Miten sulla kukoistaa tuolla lailla? :D

Mitä sitä keksisi japonicojen tilalle... Mulla oli joskus hienoa kasvia ihan ekassa akvaariossa. Tossa kypsytyskuvassa vissiin näkyy jonkin verran. siis noi tuuheat kannon vieressä olevat pöheiköt, toi toinen pukkasi jossain vaiheessa myös pari pidempää, noin 20cm lehteä. Kasvoivat silti pääasiassa isoina, matalina pöheikköinä. Ja menestyivät mulla, kunnes sinirapu äkkäsi niiden maistuvan hyvälle. :mrgreen:
aqwa wanha.png
aqwa wanha.png (988.94 KiB) Katsottu 4052 kertaa
Tunnistaako joku mitä toi vois olla? noi pitkät lehdet oikealla on vallisneriaa, ei sitä pikku pöheikköä.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Voisko olla kääpiömiekkakasvi?
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

Kuvahausta löytyi tolla sanalla kasvia, jonka lehdet olivat alusta kapeat varret ja päässä semmoinen ''mela'', sekä toista kasvia joka näyttää tolta mun kasvilta, mun kasvin lehdet on kuin vallisnerialla, tasapaksut alusta loppuun.
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:39, 23.04.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

Pari kuvaa yksi kasveista lidossa ja muutama 2 päivää käynnissä olleesta riosta vesi ei ole vielä ihan kirkas ja toinen sisäsuodatin saa häädön kunhan ulkosuodatin ehtii olla hetken käynnissä.

Kuva
Kuva
Kuva
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:39, 23.04.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

Voisiko se kasvi olla kapeakeiholehti ? Toinen mahdollinen sirosuokki mutta toi mela jos sen oikein ymmärsin voisi viitata ekaan.
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
ebgigolo
Starting Member
Starting Member
Viestit: 12
Liittynyt: 21:03, 11.02.2010
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja ebgigolo »

Tälläkertaa tämmöstä. Pikkuusen on homma vielä kesken.

Kuva
eeroq
Senior Member
Senior Member
Viestit: 602
Liittynyt: 14:44, 09.05.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja eeroq »

Ildar kirjoitti:Iso allas mahtuu vähän kehnosti kuvaan, mutta kuhan jotenkin :mrgreen:

Ei kuvalainauksia! -ylläpito

Tykkään kovasti! :)
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

ebgigolo: Aivan valmis! Todella kaunis! Tuollaisessa silmä lepää!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
suomunaama
Senior Member
Senior Member
Viestit: 585
Liittynyt: 17:45, 29.05.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja suomunaama »

fortuna70 kirjoitti:Voisiko se kasvi olla kapeakeiholehti ? Toinen mahdollinen sirosuokki mutta toi mela jos sen oikein ymmärsin voisi viitata ekaan.
Kapeakeiholehdellä tulleet tulokset eivät ole kovin näköisiä, lehdet ovat melamaisia. Mutta sirosuokki sen sijaan näyttää just siltä.
fortuna70
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 09:39, 23.04.2010
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland,TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja fortuna70 »

Viikon käynnissä ollut Rio jossa muutama pleco, kultapääparvi, hohtokiilakyljet , huntupyrtöiset partikset , jokunen rapu ja omppuvauva ja toinen 300l monnisten allas jossa kuvan perusteella ei uskoisi olevan kaloja lainkaan tarkkaa määrää en tiedä itsekkään 60-100kpl välillä.

Kuva
Kuva
Akvaariot 324l , 600l , 130l,120l ja poikasallas +/-20l
http://aijaa.com/v.php?i=006638765959.jpg, http://aijaa.com/v.php?i=006858937193.jpg Monnisten allas,
http://aijaa.com/003959769823 monnisten allas nyt, http://aijaa.com/0056310673604 600l
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member
Viestit: 821
Liittynyt: 17:09, 01.12.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: vantaa

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Tuli täytettyä uusi juwel rio 300 akvaario, ja koetin sitä nyt hiukan sisustaakkin. Hivenen hankalaa kun pohjalle pitää kurottaa olkapäätä myöten :D
IMG_4291.JPG
IMG_4291.JPG (131.91 KiB) Katsottu 3652 kertaa
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
afrodite
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 22:34, 25.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja afrodite »

Ildar: Hienon karua, tykkään kovin.
720l kiekkola.
Piia85
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 18:39, 16.11.2008
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karkkila

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Piia85 »

128-litrainen jossa asukkaina tällä hetkellä 9kpl lasikimalaismonneja. Ehdotuksia kalastoon ja sisustukseen otetaan ilomielin vastaan :)
Liitteet
pienm.jpg
pienm.jpg (122.48 KiB) Katsottu 3546 kertaa
moshrum
Starting Member
Starting Member
Viestit: 18
Liittynyt: 20:34, 25.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja moshrum »

Näillä kasveilla hieman yli viikon ollut toiminnassa. Aikaisemminkin ollut vastaavaa kasvillisuutta, mutta tällä kertaa pohjassa asustaa HC Cuban sijasta glossostigma elatinoides. Toistaiseksi tykkäänkin enemmän tästä kasvista, on väriltään paljon pirteämmän vihreä ja kasvaakin nopeammin :). Akvaario kuplii hiilidioksidilannoituksen myötä todella ahkerasti ja kalatkin (kuparitetra 15 x) innostuvat nousevista happikuplista. Muina asukkeina 2x leväsukarapua. Tarkoituksena enään hankkia sukarapuja ja pitää allas vähäkalaisena, yksinkertaisena kokonaisuutena.
Liitteet
akvaario 3.jpg
akvaario 3.jpg (107.32 KiB) Katsottu 3483 kertaa
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

Jospa minäkin uskaltautuisin ulostautua kauppapuolelta ja tulla tänne näkyvämmin huutelemaan. Eli terve vaan kaikille! :mrgreen:

Talosta löytyy kolme akvaariota, mutta tämä lienee se edustavin, koska toinen toipuu sinileväongelmasta ja kolmas on kerennyt kasvamaan umpeen (talon kasvipankki.. :) ). Litroja edustajasta löytyy n. 80, mutta piakkoin tilalle tulee rapia 200 litraa ja tämä jää kuivakäyttöön. Tarkoitus on kasata samanlainen hapan ryteikkö uuteen pyttyyn ja siirtää otukset sinne asumaan.
Liitteet
80ltr.jpg
80ltr.jpg (282.61 KiB) Katsottu 3422 kertaa
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Hazerow kirjoitti:Jospa minäkin uskaltautuisin ulostautua kauppapuolelta ja tulla tänne näkyvämmin huutelemaan. Eli terve vaan kaikille! :mrgreen:

Talosta löytyy kolme akvaariota, mutta tämä lienee se edustavin, koska toinen toipuu sinileväongelmasta ja kolmas on kerennyt kasvamaan umpeen (talon kasvipankki.. :) ). Litroja edustajasta löytyy n. 80, mutta piakkoin tilalle tulee rapia 200 litraa ja tämä jää kuivakäyttöön. Tarkoitus on kasata samanlainen hapan ryteikkö uuteen pyttyyn ja siirtää otukset sinne asumaan.
Sehän näyttää tutulta altaalta, mulla on ollu hyvin samantapainen vaikka nykyisin vähän eri kuosissa ja litroja parikymmentä enemmän. Onko tuolla muita kuin noita ruso/hohtokiilakylkiä? Mulla rusot on jo tippuneet pois kuvioista, useamman vuoden niitä tuolla oli mutta nyt pohdin otanko jotain toista parvikalaa vai vain jotain labyrintteja. Mun kuvitelmissa tuossa sunkin altaassa on piikkisilmiä pohjalla, koska mun allas oikeastaan on niitä varten alunperin perustettu ja niitä siellä tullee aina olemaan...
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

kerttu kirjoitti:
Hazerow kirjoitti:Jospa minäkin uskaltautuisin ulostautua kauppapuolelta ja tulla tänne näkyvämmin huutelemaan. Eli terve vaan kaikille! :mrgreen:

Talosta löytyy kolme akvaariota, mutta tämä lienee se edustavin, koska toinen toipuu sinileväongelmasta ja kolmas on kerennyt kasvamaan umpeen (talon kasvipankki.. :) ). Litroja edustajasta löytyy n. 80, mutta piakkoin tilalle tulee rapia 200 litraa ja tämä jää kuivakäyttöön. Tarkoitus on kasata samanlainen hapan ryteikkö uuteen pyttyyn ja siirtää otukset sinne asumaan.
Sehän näyttää tutulta altaalta, mulla on ollu hyvin samantapainen vaikka nykyisin vähän eri kuosissa ja litroja parikymmentä enemmän. Onko tuolla muita kuin noita ruso/hohtokiilakylkiä? Mulla rusot on jo tippuneet pois kuvioista, useamman vuoden niitä tuolla oli mutta nyt pohdin otanko jotain toista parvikalaa vai vain jotain labyrintteja. Mun kuvitelmissa tuossa sunkin altaassa on piikkisilmiä pohjalla, koska mun allas oikeastaan on niitä varten alunperin perustettu ja niitä siellä tullee aina olemaan...
Kiva, että jollakulla on sama maku kuin minulla. :mrgreen:
Rusojen lisäksi siellä asustaa Parosphromenuksia (P. filamentosuksina ostettu, mutta ei uskalla lajia vielä lyödä lukkoon) ja korurihmakala. Piikkisilmiä mietin pitkään ja hartaasti, niin veikeitä ovat, mutta ollessani höperönä labyrinttikaloihin, päädyin paroihin. Niiden kanssa ei viitsikkään ottaa enempää vipeltäjiä, joten piikkisilmät saavat jäädä.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Hazerow kirjoitti: Kiva, että jollakulla on sama maku kuin minulla. :mrgreen:
Rusojen lisäksi siellä asustaa Parosphromenuksia (P. filamentosuksina ostettu, mutta ei uskalla lajia vielä lyödä lukkoon) ja korurihmakala. Piikkisilmiä mietin pitkään ja hartaasti, niin veikeitä ovat, mutta ollessani höperönä labyrinttikaloihin, päädyin paroihin. Niiden kanssa ei viitsikkään ottaa enempää vipeltäjiä, joten piikkisilmät saavat jäädä.
No jotain tuon suuntaista mulla on yhtenä vaihtoehtona! Eli mitä tahansa parosphromenuksia! Tosin yhtenä vaihtoehtona on ottaa vaan hillitön määrä erilaisia piikkisilmiä lisää, ne kun on jotenkin todettu menestyviksi tuolla.

Ja tulipa ladattua ees joku kuva koneelle altaasta nyt. Niitä labyrintteja odotellessa...
Kuva
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

kerttu kirjoitti: ...

Ja tulipa ladattua ees joku kuva koneelle altaasta nyt. Niitä labyrintteja odotellessa...
Ihana tuommone tumma "lätäkön pohja". Mää tykkään!

Parosphromenuksia ei mulla ole ollut vielä kovinkaan pitkään, mutta ainakin voin sanoa, että ovat tutustumisen arvoisia. Varsin ihastuttavia otuksia, vaikka tuppaavatkin olemaan nirsoja syömäreitä. :D
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kerttu
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1270
Liittynyt: 20:05, 13.04.2003
Paikkakunta: Otava

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja kerttu »

Hazerow kirjoitti: Ihana tuommone tumma "lätäkön pohja". Mää tykkään!

Parosphromenuksia ei mulla ole ollut vielä kovinkaan pitkään, mutta ainakin voin sanoa, että ovat tutustumisen arvoisia. Varsin ihastuttavia otuksia, vaikka tuppaavatkin olemaan nirsoja syömäreitä. :D


Kiitos! Piikkisilmät vaikuttaa tykkäävän noista hämärämmistä mestoista ja tammenlehdistä, joiden määrä kyllä vaihtelee aika paljon tilanteen mukaan. Mitkään kasvitkaan mulla ei vaadi erityisen paljoa valoa, joten turveuutetta voi lirauttaa fiiliksen vuoksi ihan reilusti :D .
007
Senior Member
Senior Member
Viestit: 677
Liittynyt: 10:53, 19.10.2011
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja 007 »

Tuossa kuva 350 litraisesta tällä hetkellä.
Kuva
Akvat: 350l, 50l + erilaiset karvatassut:)
Blogini
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kuvia akvaarioistanne 5

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

007 kirjoitti:Tuossa kuva 350 litraisesta tällä hetkellä.
Ei kuvalainauksia! -ylläpito
Hieno kasvillisuuskin:). Onko hiilarilevitys? Monta valoyksikköä/putkea?
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Lukittu

Palaa sivulle “Valokuvaus”