720l altaan suodatus

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
adaina
Member
Member

720l altaan suodatus

Viesti Kirjoittaja adaina »

Minulla on 720 litraisessa tällä hetkellä parvekelaatikkosuodatin, laatikon tilavuus 84x16cm, pumpun teho on... 600l/h ?! (miten luulin, että se oli 1000l/h, taisi olla se toinen pumppu jonka myin edellisen altaan mukana...). Lisäksi siinä on Hailea HL-BT1000 ja Fluval 4+ suodattimet kierrättämässä vettä. Altaassa on aika kevyt kalasto joten suodattimet ovat tuntuneet riittäviltä tähän asti, mutta nyt kun kalat ovat kasvaneet ja lisääntyneet, alkaa olla turhan tiuhaan putsaustarvetta noissa.
Katselin noita ulkosuodattimia ja kiinnostuin Atmanin suodattimista, varsinkin Atman UF-3400 kuulostaisi omaan korvaani hyvältä, mutta tuota ei näy saavan mistään (olen katsellut ulkomaisia kauppoja ja halvimmassakin tulisi niin kalliit lähetyskulut, että kiipeää melkein samoihin hintoihin Eheimien kanssa).
Minulla ei ole rahaa juuri nyt Eheimiin, eikä näy olevan edullisia käytettyjä myynnissä, jotenka mitä edullisempia vaihtoehtoja sitten olisi?

Onko Atman CF-1200 -ulkosuodattimella mitään toivoa olla lähellekkään riittävä suodattamaan allasta noiden edellä mainittujen lisäksi?

ps. seeprakirjoahvenia olisi n.kuukauden kuluttua saatavilla, blondeja ja normaaleja...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”