Kuvia malawi-altaistanne

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
afrodite
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 22:34, 25.10.2011
Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Salo

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja afrodite »

Hedelmiinalla komea akvaario! :)
720l kiekkola.
tantrum
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 20:44, 06.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja tantrum »

Pari uuta lajia lisätty tuubiin.

Dimidiochromis Strigatus http://youtu.be/5MkFV71Bj8g
Placidochromis Electra "Likoma" http://youtu.be/cEpydKsWyeg
720 l Malawi + 300 l Tanganjika + 96 l Rio Meta + 96 l Malawi poikas-allas + 96 l Tanganjika poikasia + 120 l Malawi poikasia +25 l evakkola
jyrza
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 21:42, 25.05.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kokemäki

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja jyrza »

Tuommonen ois meikäläisen nykyinen. Pari pienempää vaihtu yhteen isompaan (200x60x60).
Eka itse tehty tausta. tekniikka piilossa molemmissa kulmissa taustan takana. Hedelmiinalta jouduin kopsaamaan tuon sinisen välikön. On meinaa komijan näkönen. :D

Kuva
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

jyrza kirjoitti: Hedelmiinalta jouduin kopsaamaan tuon sinisen välikön. On meinaa komijan näkönen. :D
Heh, kiva kuulla, että idea poiki uutta ideointia! :) Hyvännäköinen tankki jyrza!

Mun altaan viimesin kuva taitanee olla jotain tällasta:
Syyskuu 2013
Syyskuu 2013
20130929_183823.jpg (107.06 KiB) Katsottu 13588 kertaa
Lokakuu 2013, kivikasan siirto
Lokakuu 2013, kivikasan siirto
20131030_224551.jpg (97.33 KiB) Katsottu 13588 kertaa
Marraskuu 2013, valaisin vielä laittamatta uusiks ja otti sitten muuten taustakuva ja päätti mennä halki mun hienon fiksauksen kohdasta.. sukkikset käyttöön!
Marraskuu 2013, valaisin vielä laittamatta uusiks ja otti sitten muuten taustakuva ja päätti mennä halki mun hienon fiksauksen kohdasta.. sukkikset käyttöön!
20131102_210029.jpg (95.66 KiB) Katsottu 13588 kertaa
samaa kivikasaa marraskuussa 2013
samaa kivikasaa marraskuussa 2013
20131102_205654.jpg (150.21 KiB) Katsottu 13588 kertaa
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Taika-Jim
Senior Member
Senior Member
Viestit: 792
Liittynyt: 22:07, 09.08.2001

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

Hienon näköisiä altaita. Ehkäpä minäkin pääsen tuohon vaiheeseen josku.

Hedelmiina, minkälainen kalasto sinulla on altaassa?
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Taika-Jim kirjoitti:Hienon näköisiä altaita. Ehkäpä minäkin pääsen tuohon vaiheeseen josku.

Hedelmiina, minkälainen kalasto sinulla on altaassa?
Kyllä sä pääset Taika-Jim :)

Kalastoa löytyy tällä hetkellä 9 lajin verran kasvis-sekä sekasyöjiä:
Metriaclima estheraeja sinisenä ja oranssina
Melanochromis cyanorhabdos mainganoja
Labidochromis sp. mbamboja
Protomelas taeniolatus red empressejä
Pseudotropheus crabroja
Labeotropheus trewavasae chilumboja
Labidochromis caeruleuksia
Iodotropheus sprengeraeja
Pseudotropheus socolofeja
ja
joulukuun lopussa haen joukkoon vielä
Pundamilia nyerereitä

Että onhan näitä ja poikasia tulee tasaseen tahtiin eri lajeilta (tai no, vielä löytyy lajeja, jotka ei ole tehneet ekaakaan poikuetta, kun ovat vielä kovin nuoria ja pieniä.. tulevaisuudessa toivottavasti kyllä :))
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Emppux
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 21:33, 02.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: SALO

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Emppux »

Akvastabil Mark II 530L
Liitteet
Akvastabil Mark II 530L
Akvastabil Mark II 530L
AKVA2.jpg (147.61 KiB) Katsottu 13543 kertaa
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Heska »

Hauskan näköinen allas, mitä puuta tuo vasemmalla oleva valkoinen juurakko on?
Noi savipötkylät ja ruukku varmaan mieluisia piilopaikkoja vaikka luonnosta niitä tuskin löytynee, noi voisi olla hyviä kivien alla luolia tukemassa minulla on noita keraamisia muutamia varastossa.
Mistä olet löytänyt noita laavakiviä joissa luolat, vai oletko itse porannut reiät?
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
andrzej
Starting Member
Starting Member
Viestit: 17
Liittynyt: 15:07, 03.03.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Keitele
Viesti:

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja andrzej »

some changes
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Tässä kuvaa, meidän kypsymässä olevasta altaasta, ei siis vielä asukkaita siellä. Tämä on rakennettu meidän pihakivistä ja laavakivistä, ja tausta on edellisen omistajan itse tekemä (minusta äly hieno, en varmaan osaisi itse). Muutamia laavakiviä ajattelin vielä takaseinälle, kunhan saadaan biopowerin suodatin paikalleen. Laittelen vaikka kuvaa, kun on valmis. Seuraavaan malawilaan, haluan vaaleita reikäkiviä... :) Tämä harrastus alkoi viikko sitten ja nyt on jo homma revennyt käsistä. :) Itsellä toki on ollut nuorempana muutamiakin seura-akvaarioita, mutta näihin mä rakastuin.
Liitteet
Malawaario2.jpg
Malawaario2.jpg (178.76 KiB) Katsottu 13197 kertaa
malawaario1.jpg
malawaario1.jpg (105.62 KiB) Katsottu 13197 kertaa
"mitä, missä, milloin, koska?"
Wastel
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 22:08, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Wastel »

Heipä hei kaikille. :) Olen vanha akvaarioharrastaja, mutta uusi malawiharrastaja.

Tässä kuva vielä alkutekijöissään olevasta 180-litraisesta malawipytystä. Kunhan postipaketti saapuu, valaistus vaihtuu siniseksi, Juwelin suodatin vaihtuu Eheimiin (tuo puhaltaa niin tehottomasti, että toisessa päädyssä vesi hädin tuskin kiertää) ja sopimuksensa irtisanonut ilmapumppukin vaihtuu toimivaan. Lisäksi aion vähintäänkin vaihtaa taustan mustaan. Ehkäpä innostun kokeilemaan omatekoista 3D-taustaa, kun tällä foorumilla on siihen niin hyviä ohjeita.

Kalastona on tällä hetkellä keskenkasvuisina 4 kpl aulonocara jacobfreibergi ja 4 kpl aulonocara rubescens. Kaksi cyrtocara mooriita ovat väliaikaisessa evakossa minulla ja tulevat saamaan kokoisilleen sopivan altaan.

Piakkoin on edessä muutto isompaan asuntoon, ja sinne on toiveissa hankkia osapuilleen 500-litrainen malawila.
Liitteet
malawi.jpg
malawi.jpg (112.31 KiB) Katsottu 13152 kertaa
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Tervetuloa joukkoon ja hyvän valinnan olet tehnyt kun päätit siirtyä malawien pariin.
Itsellä hakusessa muutama aikuinen cyrtocara moorii niin ei nuo kaksi sattuisi myynnissä olemaan? Tai voin antaa vaihdossa myös kaksi samaisen lajin poikasta, kasvavat meinaa niin hitaasti kyseinen laji että menee vielä tovi ennen kuin noita poikasia voisin omaan altaaseen laittaa?
Muistathan että aulonocarat risteytyvät keskenään eli jos alkavat lisääntyä niin poikaset voivat olla myös risteytyksiä. :-)
Wastel
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 22:08, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Wastel »

Poonah09 kirjoitti:Tervetuloa joukkoon ja hyvän valinnan olet tehnyt kun päätit siirtyä malawien pariin.
Itsellä hakusessa muutama aikuinen cyrtocara moorii niin ei nuo kaksi sattuisi myynnissä olemaan? Tai voin antaa vaihdossa myös kaksi samaisen lajin poikasta, kasvavat meinaa niin hitaasti kyseinen laji että menee vielä tovi ennen kuin noita poikasia voisin omaan altaaseen laittaa?
Muistathan että aulonocarat risteytyvät keskenään eli jos alkavat lisääntyä niin poikaset voivat olla myös risteytyksiä. :-)
Kiitos!

Risteytymismahdollisuudesta kuulin vasta vähän aikaa sitten, kun nuo olivat jo iloisesti sekaisin pytyssä. Taidan erottaa aulonocarat eri akvaarioihin, kun saan sen toisen akvan hankittua. :)

Valitettavasti olen niin kiintynyt näihin cyrtocara mooriihin, että ne lähtevät minulta vain kalojen taivasvesille. ;)
Ceela
Junior Member
Junior Member
Viestit: 242
Liittynyt: 20:05, 27.02.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Ceela »

Tässä uusinta päivitys altaasta, eli nyt siellä polskii jo kalatkin, ja lisää tulossa.

Oon miettinyt tota valaistusta. Haluisin ehkä tavallaan vähän tummemman tosta, jotta kalat erottuis kunnolla. Mut no ehkä toi on toistaiseksi ihan ok.
Liitteet
Allas1.JPG
Allas1.JPG (115.04 KiB) Katsottu 13071 kertaa
"mitä, missä, milloin, koska?"
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Tässä mun pari päivityskuvaa, kännylaadulla taasen, kun en muuta omista...
Siirsin taustanpaikkaa päätyyn ja vielä yksi suodatin pitäs keksiä, mihin piilotan sekä yksi vihreä letku, joka jää rumasti.. taustapaperikin on liian pieni nykyiseen "kallioväliin" mutta ens kuus yritettävä taas tsempata allasta kuntoon :)
päivitystä, maaliskuu2014 Malawit
päivitystä, maaliskuu2014 Malawit
20140317_001441.jpg (68.7 KiB) Katsottu 13062 kertaa
malawit 708l
malawit 708l
20140317_001530.jpg (111.47 KiB) Katsottu 13062 kertaa
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
tantrum
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 20:44, 06.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja tantrum »

Ei hassumman näkönen purkki Hedelmiinalla ollenkaan. Pitäs itteki yrittää keksiä jotain 3D taustan poikasta piilottamaan tekniikkaa.
720 l Malawi + 300 l Tanganjika + 96 l Rio Meta + 96 l Malawi poikas-allas + 96 l Tanganjika poikasia + 120 l Malawi poikasia +25 l evakkola
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

tantrum kirjoitti:Ei hassumman näkönen purkki Hedelmiinalla ollenkaan. Pitäs itteki yrittää keksiä jotain 3D taustan poikasta piilottamaan tekniikkaa.
kiitokset :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Poonah09
Junior Member
Junior Member
Viestit: 105
Liittynyt: 12:18, 16.04.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Poonah09 »

Noniin, nyt kun minäkin osaan laittaa tänne kuvia niin tässä meidän pönttö ja pöntöt sen sisällä :)

Kuva

Kuva
pliin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 07:38, 28.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja pliin »

Hienoja altaita täällä!

Oma siis kypsymässä ja nyt olen pohtinut tuota taustaa. Noi kolmiulotteiset on tosi hienoja, mutta ajattelin nyt alkuun laittaa ihan perustaustan, mutta millaisen? Altaassa on vaalea hiekka ja valkoisia reikäkiviä, joten mikä tuolla näyttäisi parhaalta? Sinistä ajattelin jossain kohtaa, mutta toisaalta mustakin houkuttaisi. Musta olisi siitä hyvä, että ulkosuodattimen putket on mustat eikä siksi erottuisi niin helposti...
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

pliin kirjoitti:Hienoja altaita täällä!

Oma siis kypsymässä ja nyt olen pohtinut tuota taustaa. Noi kolmiulotteiset on tosi hienoja, mutta ajattelin nyt alkuun laittaa ihan perustaustan, mutta millaisen? Altaassa on vaalea hiekka ja valkoisia reikäkiviä, joten mikä tuolla näyttäisi parhaalta? Sinistä ajattelin jossain kohtaa, mutta toisaalta mustakin houkuttaisi. Musta olisi siitä hyvä, että ulkosuodattimen putket on mustat eikä siksi erottuisi niin helposti...

Täältähän sä hienosti näät, mitä taustoja löytyy keneltäkin ja miltä näyttää omaan silmään :) Itse oon tuosta sinisestä tykänny malaweilla kera 3D taustakuvan, mutta löytyy altaista täältä mun kämpästä pelkkää sinistä, mustaa sekä valkosta ja oikeestaan kaikki kivoja - mikä miellyttää omaa silmää niin se paras :)
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

Hedelmiina kirjoitti:
pliin kirjoitti:Hienoja altaita täällä!

Oma siis kypsymässä ja nyt olen pohtinut tuota taustaa. Noi kolmiulotteiset on tosi hienoja, mutta ajattelin nyt alkuun laittaa ihan perustaustan, mutta millaisen? Altaassa on vaalea hiekka ja valkoisia reikäkiviä, joten mikä tuolla näyttäisi parhaalta? Sinistä ajattelin jossain kohtaa, mutta toisaalta mustakin houkuttaisi. Musta olisi siitä hyvä, että ulkosuodattimen putket on mustat eikä siksi erottuisi niin helposti...

Täältähän sä hienosti näät, mitä taustoja löytyy keneltäkin ja miltä näyttää omaan silmään :) Itse oon tuosta sinisestä tykänny malaweilla kera 3D taustakuvan, mutta löytyy altaista täältä mun kämpästä pelkkää sinistä, mustaa sekä valkosta ja oikeestaan kaikki kivoja - mikä miellyttää omaa silmää niin se paras :)
Tuossa Wastelin pikkupurkissa näyttää kivalta myös mun silmään nuo kivet taustalla..
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Heska »

Ihmettelin että mikähän tosta yhdestä poikasesta oikein tulee niin sattumalta törmäsin samanlaiseen netissä ja selvisi että on Labeotropheus Fuelleborni Katale OB. Kun poikaset ostettu L. Fuelleborneina ja muut sinisiä joissa keltaista 8O
Liitteet
Labeotropheus Fuelleborni Katale OB
Labeotropheus Fuelleborni Katale OB
image.jpg (43.35 KiB) Katsottu 12734 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
tantrum
Junior Member
Junior Member
Viestit: 124
Liittynyt: 20:44, 06.04.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja tantrum »

Heska kirjoitti:Ihmettelin että mikähän tosta yhdestä poikasesta oikein tulee niin sattumalta törmäsin samanlaiseen netissä ja selvisi että on Labeotropheus Fuelleborni Katale OB. Kun poikaset ostettu L. Fuelleborneina ja muut sinisiä joissa keltaista 8O
Kaikissa Labeotropheus suvun lajeissa esiintyy piilevänä OB muotoa, aikoinaan itselläni OB kantaa olevat Fuellebornit saivät muutaman sinisen poikasen.
720 l Malawi + 300 l Tanganjika + 96 l Rio Meta + 96 l Malawi poikas-allas + 96 l Tanganjika poikasia + 120 l Malawi poikasia +25 l evakkola
Hedelmiina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1291
Liittynyt: 09:55, 18.04.2012
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lohja

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Hedelmiina »

..eipäs tämä ole paljonkaan muuttunut tässä viime kerran jälkeen, uusi sisustus on koko ajan päässä, mutta se odottaa vielä kesän tuloa ja retkiä kallioille ;) Mutta tässä parit kuvat nykymeiningistä :) (edit.ohoh, olinkin laittanu viimeks altaan kuvan maaliskuussa vasta.... soriii...)
708 l malawia
708 l malawia
20140510_225907.jpg (128.9 KiB) Katsottu 12594 kertaa
kännyotos P.crabroäijästä, joka on muuten komea livenä! vielä kun saisi kunnon kameralla siitä kuvan....
kännyotos P.crabroäijästä, joka on muuten komea livenä! vielä kun saisi kunnon kameralla siitä kuvan....
20140507_203503.jpg (105.99 KiB) Katsottu 12594 kertaa
kunnon kamerakuva Labeotropheus trewavasae chilumba nuorukaisesta :)
kunnon kamerakuva Labeotropheus trewavasae chilumba nuorukaisesta :)
chilumbanuorempi2014.jpg (56.85 KiB) Katsottu 12594 kertaa
kunnon kameralla Protomelas taeniolatus red empress-ukko, altaan kingi :)
kunnon kameralla Protomelas taeniolatus red empress-ukko, altaan kingi :)
empressukkoo2014.jpg (54.95 KiB) Katsottu 12594 kertaa
Labidochromis sp.mbambaukko (näiltä odotan lisää poikasia kuin kuuta nousevaa :D)
Labidochromis sp.mbambaukko (näiltä odotan lisää poikasia kuin kuuta nousevaa :D)
mbambaukko2014.jpg (61.96 KiB) Katsottu 12594 kertaa
Harrastus vähän katkolla, 30l ja 400l.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Kuvia malawi-altaistanne

Viesti Kirjoittaja Heska »

Komiat on Hedelmiinan allas ja kalat :P
Vanha kuva mun Mbamba uroksesta kurkkua syömässä.
Liitteet
Mbamba uros
Mbamba uros
image.jpg (44.55 KiB) Katsottu 12572 kertaa
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”