1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Samimh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 00:17, 04.01.2014
Sukupuoli: Mies

1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Samimh »

Moi!
Harkitsen uutta akvaariota ja olen miettinyt että onko nuo Puutorin Akvaarion JOKI akvaariot mistään kotoisin?
Olen tätä katsonut
http://www.puutorinakvaario.fi/index.ht ... at_show=10
Tarvitsisin vastauksia pikaisesti ja olen erittäin kiitollinen jos joku viitsisi auttaa! :)
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

En suosittele puutorin altaita missään tilanteessa. Itelläni ollu yks sellanen ja ihan päin mäntyä oli koottu.

Vuoto- ja rikkoutumistarinoita voi ympäri nettiä lukea vaikka millä mitalla. Jokohan muuten vakuutusyhtiöt maksaa korvauksia ko.firman akvaarioista aiheutuneista vahingoista? Pitkään oli et omaan piikkiin meni.
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Mulla niitä jokunen on ollut tässä lähivuosien sisällä enkä niistä mitään sellaista virhettä löytänyt mikä vaikuttaisi altaan kestoon. Mittatilauksena teetetyn altaan mitat ja muut toiveet kannattaa laittaa kirjallisesti ja piirros mukaan, koska siinä on käynyt väärinymmärrystä. Hyvittivät kuitenkin reklaamaation tuosta. Myös tarjoukset muuten on hyvä hoitaa s-postitse jos hinta sattuu muuttumaan matkalla ilman, että työhön tulee muutoksia. Kokolasialtaiden kanssa tekivät aika leveät sisäsaumat, mutta itseäni ne eivät haitanneet. Lasit olivat oikein koottu, lasit olivat suorat leikkuupinnaltaan ja hionta sen mukainen mitä sillä hinnalla voi olettaa. Toimitus heillä on aina ollut nopeaa.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Micke »

Tähän alkuu lisään lopuksi vielä että jos olet valmis sijoittamaan jokusen euron enemmän niin kysäiseppä noita JuTa akvaariota porista.
http://www.porinakvaariokeskus.fi/

Itse olen siinä käsityksessä että puutorin altaat ei ole niitä läheskääs huonoimpia mutta ei myöskään aivan parhaimpia.
Teemu Salonen kirjoitti: Jokohan muuten vakuutusyhtiöt maksaa korvauksia ko.firman akvaarioista aiheutuneista vahingoista? Pitkään oli et omaan piikkiin meni.
Puhutko nyt ihan totta Teemu! . . . onko todellakin niin ettei vakuutusyhtiöt ole korvannut ko. valmistajan akvaarioista aiheutuneita vahinkoja?
Haluaisian saada tuohon nyt sitten ihan faktaa?? Ja varmaa haluaa saada puutorin porukkain jos tään lukee?!?

Olen kyllä kuullu hajoamisista yms. mutta mutta ...
aina kun allas hajoaa niin kuka sitä nyt sanoo ääneen että viimekuussa kompastuin kännissä päin allasta ja löin pääni lasiin...onneksi ei lasi hajonnut.... joo mutta sauma repes ja veet laatteelle kuukauden päästä. Voi perhana varmaan valmistus vika.
Onko joku kuullut että täällä tai jossain olisi joku kysynyt että mitä tehdä kun mun ukko kaatu päin akvaariota....???....

Varsin usein syynä altaan hajoamisiin saumoista on se että allas on kuljetettu sen jälkeen kun se on ollut jokusen vuotta käytössä. Kuljetuksessa tapahtuvat nostot, tärahtelyt, iskut ja väännöt ovat myrkkyä vanhalla akvaariolle.
Olen kerran vaasa-pori pikatiellä nähnyt eskortin katolla noin 2m pitkän altaan ja takaan että sen altaa olisin jättänyt pois omasta kämpästä vaikka olisin ilman sen saanut oli se sitten uus tai käytetty.

Itse olen siinä käsityksessä että puutorin altaat ei ole niitä pahimpia mutta ei myöskää parhaimpia.

Porilaisena kun mulla on etuoikeutena saada nähdä usein noita mestareiden itsensä tekemiä altaita. Siis Jussin (JuTa) ja Ahvon (Kalax) joka tosin on jo lopettanu allastuksen.
Tällä hetkellä suomessa myynnissä olevista altaista taitaa parhaat nikkaroida "PorinJussi" ei halavimmat hinnaltaan mutta hinta-laatusuhteeltaa varmastikkin parhaat!


========================
1056 litraa on joku tilavuus ja netto tilavuus 890 litraa mitä on siis tuo katoava 166Litraa.

LASKENTAA: 2260 x 570 x 810mm => ~1044 Litraa Millä luvuilla tulee 1056L
Jos lasit kaikki 12mm ja veden pinta 20mm yläreunasta niin sisätilavuus on ~930 Litraa
Vesimäärä ~ 745 Litraa (tästä vileä vähennetään kasvit + kalat + kannot + muut koristeet)
Hiekkaa ~ 140 litraa
Tyhjää tilaa akvaarion yläosassa 22mm => ~40 litraa
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Useampi heidän allas omilla mitoilla on ollut. Pari nytkin käytössä. Mitään vikaa ei ole ollut missään. Suorat lasit, oikein kasattu, kunnon silikonit.. Rahalla saa sitten enempi reunahiontoja sun muita, mutta ei noissa mitään vikaa.

Omilla mitoilla ja spekseillä suosittelen tilaamaan aina kaikki altaassa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja veksi »

Mulla on juuri sama 1050L joki-akva kaapistolla. Ikää 5-6 vuotta. Mitään vikaa en ole havainnut. Tyytyväisiä ollaan. Iso allas on vaakitettava hyvin, on se sitten kenen tekemä tahansa. Jos siihen jää ropellia tai taipumaa, niin silikonit joutuvat koville.
Platva
Member
Member
Viestit: 258
Liittynyt: 17:01, 02.10.2013

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Platva »

En Turun seudulla asu, mutta senkin akvaarioliikkeet on tuttavan luona kyläillessä tullut kierretyksi. Puutorin Akvaariossa riitti pikainen pistäytyminen. Totesimme ulos tultuamme, että tuollaisesta paikasta ja tuollaiselta äijältä emme tarvitse yhtään mitään. Harmi, että kuulemma moni ei-turkulainen sekoittaa akvaarioliikkeiden nimet. Puutorin Akvaario sijaitsee syrjässä Orikedon teollisuusalueella ja keskustassa Puutorin lähellä Tuureporinkadulla taas seudun ainoa akvaarioliike (siis vain akvaariotavaraa) Uusi Akvaario, joka myös on mitä kunnollisin liike ja josta saa mitä asiantuntevinta ja ystävällisintä palvelua.
thank
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1528
Liittynyt: 16:30, 12.01.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kemijärvi, Lappi

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja thank »

Onko Turussa useampia valmistajia, jotka valmistaa akvaarioita mittatilaustyönä? Mulle tuli jokunen vuosi sitten alunperin mittatilaustyönä teetetty 2 metrinen kehysallas, joka oli alkanut vuotamaan ja sen sitten laitettiin kuntoon ex-siippani kanssa. Huomattiin siinä sitten, että päätylasit oli leikattu salmiakiksi. Tämä allas kyllä saatiin vettäpitäväksi vielä.
Micke
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1899
Liittynyt: 09:47, 26.05.2004
Akvaarioseurat: PAK:n sihteeri, TAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Pori

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Micke »

No mitäs ketjun aloittaja tuumii nyt kun kommentteja on tullut puolesta ja vastaan?

Teemulta olen odottanut nasevaa vastausta kysymykseeni!
Onko todellakin ollut noin kun viestissäsi mainitsit?
Laadukasta kalanruokaa ja akvaarionesteitä myytävänä EDULLISESTI
Ota yhteyttä YV tai SP:llä. Micke.PAK(at)gmail.com
Samimh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 00:17, 04.01.2014
Sukupuoli: Mies

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Samimh »

Micke
jotenkin alkanut ko. akvaario epäilyttämään kun niin moni on sitä vastaan. On se kuitenkin aika suuri vesimassa jos yhtäkkiä akvaario hajoaa. :D
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

Vakuutukset on hyvä olla aina kunnossa, oli kämpässä sitten mikä vesilaite tai akvaario kyseessä. Pesukone, tiskikone, vesisänky tai 200-300 litrankin akvaario. Jos kaikki nämä saavat rauhassa vuotaa vedet lattialle, on tuho samanlainen kuin tonnisenkin altaan kanssa. Tuho on toki laajudessaan suurempi, mutta kuivatus ja purkutyön sekä vakuutusyhtiöselvityksen siinä joutuu kuitenkin tekemään. Yhtä suuri riski sillä 100-litrasellakin on alkaa vuotamaan kuin 1000-litrasella jos sattuu osumaan oikein huono tuuri.
Samimh
Starting Member
Starting Member
Viestit: 19
Liittynyt: 00:17, 04.01.2014
Sukupuoli: Mies

Re: 1056L akvaario (Vastauksia pikaisesti)

Viesti Kirjoittaja Samimh »

Kalakaverit
Oot kyllä ihan oikeessa! :D
Kyllä se jonkun verran ketuttaa kun akvaario alkaa vuotamaan, akvaarion koosta riippumatta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”