Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Pusis86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 22:26, 11.03.2014
Sukupuoli: Nainen

Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Pusis86 »

Joko täällä lie ollaan kyllästytty näihin mutta rohkeasti kysyn 8-)

Tulossa näillä näkymin 740litran allas. Lamput menee uusiksi, vinkkejä millainen lamppu ja mistä saisi pitkiä? Kasveja tulee reilusti, joten tehoa saisi olla..

Sitten kalastoon, mulla ollut aina pieniä altaita joten nyt isoon ei yhtäkkiä olekaan ideoita.
Ajatuksissa olisi,ettei liian täyteen tulisi vaikka litroja onkin.
Haluaisin parven, mikä uisi suht parvessa. Onko sellaisia?

Lehtikaloja mietin mutta olisiko muita ideoita pääkaloiksi?

Pohjalle joku laji, hiekka hienoa.

Kiitos pohdinnoista, vinkeistä jos joku jaksaa vastailla.
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Mitkäs on akvaarion mitat? :)
Mä olen wanna-be Aasia-harrastaja, niin ehdotan parvea luonnonmuotoisia pusukaloja "pääkalaksi", eli niitä hienoja vihreitä kalasia. :)
Pusis86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 22:26, 11.03.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Pusis86 »

200x60x60 on mitat :)
yepp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 184
Liittynyt: 18:51, 30.10.2012
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja yepp »

Pusis86 kirjoitti:200x60x60 on mitat :)
Jos näin, niin tuo kyllä on 720litranen ;)
40+140+530 litraa
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Anniquu_ kirjoitti:Mitkäs on akvaarion mitat? :)
Mä olen wanna-be Aasia-harrastaja, niin ehdotan parvea luonnonmuotoisia pusukaloja "pääkalaksi", eli niitä hienoja vihreitä kalasia. :)
Eikös loistokiipiä pari olisi pääkalaksi silloin myös yksi ehdokas. Voitaisiinkohan saada jotakin lisäkriteereitä mitä pää tai parvikalalta toivotaan?
Pusis86
Starting Member
Starting Member
Viestit: 7
Liittynyt: 22:26, 11.03.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Pusis86 »

Hakusessa pehmeän veden kaloja. Helpohkoja ja kuitenkin näyttäviä. Pääkalaksi olen itse nyt pyöritellyt lehtikalaryhmää ja ahvenpariskuntaa. Mutta vielä en ole syttynyt tähän ajatukseen täysin.

Allas tulee maanantaina ja sitten ehkä konkretisoituu koko kun ennen ollut aina pieniä altaita..

Parvikala on vielä täysin auki. Ainut toive,että uusi parvessa etes jotenkin.. Partamonnia olen ajatellut siivoojaksi, mutta olisko tälle muuta vaihtoehtoa? Varmaan tuon kokoisessa altaassa tulis olla useampi putsari.

Värimaailma saisi olla värikäs, sinistä, punaista, mustaa..vaaleaa..

Ja lamput tosiaan menee uusiksi, vinkkejä mistä löytyy pitkiä valaisimia parhaaseen hintaan?
nepis76
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2122
Liittynyt: 20:22, 19.09.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja nepis76 »

Moikka!

Partamonnin tilalle mä laittaisin tuon kokoiseen parven leväbarbeja. Ovat tehokkaampia ja näyttävämpiä (mun mielestä) kuin partamonnit, eivätkä leväbarbit kansoita hetkessä koko akvaariota täyteen.

Muuhun pohdintaan en ota kantaa.
Tupu ja 128 litraa sekametelisoppaa seuraarion muodossa
http://www.karvakasat.net
Bluefrog
Member
Member
Viestit: 461
Liittynyt: 15:50, 01.12.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Bluefrog »

Pusis86 kirjoitti:Hakusessa pehmeän veden kaloja. Helpohkoja ja kuitenkin näyttäviä. Pääkalaksi olen itse nyt pyöritellyt lehtikalaryhmää ja ahvenpariskuntaa. Mutta vielä en ole syttynyt tähän ajatukseen täysin.

Allas tulee maanantaina ja sitten ehkä konkretisoituu koko kun ennen ollut aina pieniä altaita..

Parvikala on vielä täysin auki. Ainut toive,että uusi parvessa etes jotenkin.. Partamonnia olen ajatellut siivoojaksi, mutta olisko tälle muuta vaihtoehtoa? Varmaan tuon kokoisessa altaassa tulis olla useampi putsari.

Värimaailma saisi olla värikäs, sinistä, punaista, mustaa..vaaleaa..

Ja lamput tosiaan menee uusiksi, vinkkejä mistä löytyy pitkiä valaisimia parhaaseen hintaan?
Löysin kalan josta en paljoa tiedä: juovaseisoja tetra..taatusti näyttävä ja kun youtuben videoita katselee näyttää pysyvän kauniisti parvessa.
Hoidon vaikeudesta en tiedä, enkä saatavuudesta, mutta näyttävyys ja parvessa pysyminen osuu kohdilleen. 8O
Ildar
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 639
Liittynyt: 22:31, 06.12.2010
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja Ildar »

Käteviä ja symppiksiä leväsyöppöjä ovat myös nokkamonnit, joita saa tuon mittaiseen altaaseen hommata jo aika monta.
Lehtikalat elelevät sen verran paljon altaan yläosassa, että pohja-/keskiveteen sopii helposti toinen ahvenlaji. Parvikalaa valitessa pitää sitten vaan ottaa huomioon, että ahvenet ovat petoja ja niiden suusta voi mennä alas aivan kaikki mikä vain mahtuu. Tetroista kongontetra on sen kokoinen ja näyttävä tapaus, että tulee helposti valituksi tällaiseen altaaseen.

Mitä tulee monneihin, niin mahtuuhan tuonne myös jos jonkinnäköistä plekoa jos ne kiinnostavat. Myös värimaailmaa saa halutessaan sillä vaihtoehdolla laajennettua komeasti.
650 + 275 litraa vettä ja aika monta osaomistuskarvakorvaa
matti75
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 20:10, 10.11.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Kalastopohdintaa, 740l pönikkään.

Viesti Kirjoittaja matti75 »

Juovaseisojakalat ja kasvit ei sovi yhteen. Tai sopii hetken, kunnes kasvit loppuvat. Sen verta vihersyöppöjä ovat nuo kalat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”