Kirjoitin asiasta toisellekin foorumille ja sain tälläisiä vastauksia:
"Partamonnit ovat kovia lisääntymään. Luultavasti kudusta tulee poikasia, mutta siihen asti että poikaset kuoriutuvat isäpartsikka vahtii niitä kovin ja vielä muutaman päivän sen jälkeenkin. Omat partamonniukot eivät ainakaan koskaan kuolleet nälkään, vaikka eivät vahtimistouhuissaan mitään syöneetkään. Ei kannata laittaa sinne kannon alle tablettia jos haluaa poikasia, sillä se homehtuu sinne nopeasti ja pilaa vedenlaatua. Voit ostaa sinne kardinaaleja, sillä poikaset ovat suht. isokokoisia lähtiessään pesästä eivätkä omat pienet tetrani ole niitä syöneet."
"Eiköhän hankalin osuus partamonnien kanssa oo se poikasten myyminen.. Ei nuo munat kuitenkaan yhteen kertaan jää.
Jos et myy noita, niin vuoden päästä sulla on se 50 partamonnia tuolla."
Ja vastasin näin:
"Apua...En tosiaan tajunnut mahdollisuutta, että nuo alkavat lisääntymään ja partamonni kalana on ollut mulle ihan vieras laji. Akvaarion mukana nuo tuli ja vaikka en erityisemmin pidä juuri tämän tyyppisistä monneista, niin päätin pitää ne.
Jaahas, eli ovat sitten kovia lisääntymään..Täytyypä soittaa sille keneltä ostin tuon akvan, että onko sinä aikana kun ne ovat olleet heillä, tullut poikasia. Minkä ikäisenä poikaset ovat sukukypsiä? Onko nuo oranssit pallerot siis kutua, mätiä jonka naaras on laskenut, koiras hedelmöittänyt ja nyt ovat tuollaisia. Mistä tietää, että ne on hedelmöittyneet? Miksi noita palloja virallisesti sanotaan? Näkeekö sukupuolta kalasta jotenkin? Faunatar ja Akvaarioliike Kurki, mistä olen ostanut tarvikkeita, eivät varmaaan ota vastaan poikasia?
Kuinka paljon poikasia yleensä syntyy ja miten niitä ruokitaan? Pohjalla vai ottavatko poikaset hiutaleruokaa, jos painan sen veden alla niin, että se leijuu pohjalle?
Onko muuta huomion arvoista? Katselen nyt nämä poikaset (jos sieltä nyt sitten jotain tulee) ja sitten jos kutevat uudelleen, niin tällöin myyn/annan toisen pois.
Kiitos jos joku jaksaa vastata mun kysymystulvaan

"
Täältä saan varmasti enemmän tietoa, kuin tuolta toiselta palstalta, niin jatkan asiasta täällä