Super red partamonni

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rammari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 11:26, 08.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja rammari »

Ostin joku aika sitten Haaparannan eläinkaupasta Super red partamonneja kaksi kappaletta. Myyjä sanoi minulle että urokset ovat yleensä ruskeampia ja naaraat punaisempia. Eli uroksia ei ole vielä saatu jalostettua punaiseksi. Uskoin toki myyjää, joten akvaarioon tuli ruskeampi ja punaisempi partamonni. Mutta nyt kun olen lueskellut täältä aqua-webistä, olen mietiskellyt että oliko myyjä oikeassa? Kertokaapa minulle te viisaammat?
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Meillä ukko ja eukko ihan saman värisiä. Joskin näissäkin, tällä nimikkeellä kulkevissa partiksissa, on eroja.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Viisaudesta en tiedä, mutta minulla uros on kaikkein punaisin. Isompi naaras on kyljistä hiven ruskea, pienempi naaras ei niin punainen kuin uros,mutta punaisempi kuin naaras.

Itse en henk.kohtaisesti usko myyjän juttuun. MYös yksilöllisiä eroja on varmasti näissä redeissä. Itse erotan uroksen partakarvoista kuten peruspartiksen ja muodostakin jo poikasena voi jotain hiven arvailla.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
rammari
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 11:26, 08.04.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja rammari »

^ Miten sitten eroaa uros ja naaras muodossa poikasena, kun partakarvoja ei ole vielä tullut?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

^ Hieman arvailuksi menee, mutta naaraalla pyörempi pään profiili, kun katsoo ylhäältä päin. En sitä uskalla varmana määritelmänä pitää, mutta jos joku haluaa eri sukupuolia katson pään muodon mukaan erilaisen setin.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Super red partamonni

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

rammari kirjoitti:^ Miten sitten eroaa uros ja naaras muodossa poikasena, kun partakarvoja ei ole vielä tullut?
Ei mitenkään! Voin kertoa, että vaikka kuinka yritettiin valkata tyttöjä, (erään mukavan kasvattajan altaasta) ämpärissä vertailtiin, haavittiin lisää ja poisteltiin todennäköisyyden perusteella, niin isompina neljästä kaksi kuitenkin kasvatti parran!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”