Olisiko ehdotuksia erittäin rauhallisista keski ja pintaveden kaloista.
Minulla on 240 litran allas ja pääkalana on sinineontetra. Vesiarvojen pitäisi olla tämän mukaiset. Minua miellyttää kalat, jotka ovat paljon paikallaan ja touhailevat uimatta allasta ees taas. Omaan silmään esim kerritetrat ja lasitetrat ovat liian aktiivisia, vaikka näitäkin rauhallisiksi kuvataan.
Rauhallisia kaloja
Valvoja: Moderaattorit
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Rauhallisia kaloja
Mustatetra? Kannattaa vilkaista youtubesta käytöstä.Rapu82 kirjoitti:Olisiko ehdotuksia erittäin rauhallisista keski ja pintaveden kaloista.
Minulla on 240 litran allas ja pääkalana on sinineontetra. Vesiarvojen pitäisi olla tämän mukaiset. Minua miellyttää kalat, jotka ovat paljon paikallaan ja touhailevat uimatta allasta ees taas. Omaan silmään esim kerritetrat ja lasitetrat ovat liian aktiivisia, vaikka näitäkin rauhallisiksi kuvataan.
Ahvenia ja monneja.
Mites musta-aavetetra? Ovatko yhtä rauhallisia kuin mustatetrat? Musta-aaveterojen tubi riski on tiedossa.
-
- Senior Member
Ovat, mutta eivät juuri liiku pintavedessä, enemmänkin pohja-ja keskivedessä kuten myös puna-aavetetrat ja ruusutetrat.Rapu82 kirjoitti:Mites musta-aavetetra? Ovatko yhtä rauhallisia kuin mustatetrat? Musta-aaveterojen tubi riski on tiedossa.
Ahvenia ja monneja.
Kovasti olen alkanut kääntymään musta-aavetetrojen kannalle. Mutta vielä kyselen kokemuksia timanttitetroista. Miten näiden vilkkaus? Taitavat olla melko viuhtojia?
-
- Senior Member
Selkeästi sähäkämpiä kuin aaveet tai ruusut. Aikuiset koiraat ovat ainakin kutuaikaan melko ''tiikeribarbimaisia''.Rapu82 kirjoitti:Kovasti olen alkanut kääntymään musta-aavetetrojen kannalle. Mutta vielä kyselen kokemuksia timanttitetroista. Miten näiden vilkkaus? Taitavat olla melko viuhtojia?
Ahvenia ja monneja.