Rauhallisia kaloja

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Rapu82
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Rauhallisia kaloja

Viesti Kirjoittaja Rapu82 »

Olisiko ehdotuksia erittäin rauhallisista keski ja pintaveden kaloista.
Minulla on 240 litran allas ja pääkalana on sinineontetra. Vesiarvojen pitäisi olla tämän mukaiset. Minua miellyttää kalat, jotka ovat paljon paikallaan ja touhailevat uimatta allasta ees taas. Omaan silmään esim kerritetrat ja lasitetrat ovat liian aktiivisia, vaikka näitäkin rauhallisiksi kuvataan.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Re: Rauhallisia kaloja

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Rapu82 kirjoitti:Olisiko ehdotuksia erittäin rauhallisista keski ja pintaveden kaloista.
Minulla on 240 litran allas ja pääkalana on sinineontetra. Vesiarvojen pitäisi olla tämän mukaiset. Minua miellyttää kalat, jotka ovat paljon paikallaan ja touhailevat uimatta allasta ees taas. Omaan silmään esim kerritetrat ja lasitetrat ovat liian aktiivisia, vaikka näitäkin rauhallisiksi kuvataan.
Mustatetra? Kannattaa vilkaista youtubesta käytöstä.
Ahvenia ja monneja.
Rapu82
Starting Member
Starting Member

Mites musta-aavetetra? Ovatko yhtä rauhallisia kuin mustatetrat? Musta-aaveterojen tubi riski on tiedossa.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Rapu82 kirjoitti:Mites musta-aavetetra? Ovatko yhtä rauhallisia kuin mustatetrat? Musta-aaveterojen tubi riski on tiedossa.
Ovat, mutta eivät juuri liiku pintavedessä, enemmänkin pohja-ja keskivedessä kuten myös puna-aavetetrat ja ruusutetrat.
Ahvenia ja monneja.
Rapu82
Starting Member
Starting Member

Kovasti olen alkanut kääntymään musta-aavetetrojen kannalle. Mutta vielä kyselen kokemuksia timanttitetroista. Miten näiden vilkkaus? Taitavat olla melko viuhtojia?
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Rapu82 kirjoitti:Kovasti olen alkanut kääntymään musta-aavetetrojen kannalle. Mutta vielä kyselen kokemuksia timanttitetroista. Miten näiden vilkkaus? Taitavat olla melko viuhtojia?
Selkeästi sähäkämpiä kuin aaveet tai ruusut. Aikuiset koiraat ovat ainakin kutuaikaan melko ''tiikeribarbimaisia''.
Ahvenia ja monneja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”