Kalojen valtakunnat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
ParusMajor
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja ParusMajor »

Hienolta näyttää! Seurailen inspiroituneena projektejasi.
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
jennali
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jennali »

Ai niin! 8O Minun piti laittaa tänne tosi hauskoja kuvia yhdestä sukaravusta jo viikonloppuna, mutta sitten se unohtui! :roll: :D Intianvesitähdestä oli lähtenyt tuollainen risainen lehti kellumaan ja katselin kauempaa sohvalta sitä, kun se häiritsi ja sitten rupesin katsomaan tarkemmin, kun lehti liikkui välillä kummasti... No sehän oli sukarapu, joka lehden kyydissä seilasi pitkin akvaarion pintaa vaikka miten päin! 8O :D ..Ja hauskinta siinä oli, kun se vain suki ihan rauhassa sitä lehteä, eikä välittänyt mitään siitä, vaikka välillä oli pää alaspäin ja suodattimen puhaltaessa meno oli aika-ajoin aikas vinhaakin! :mrgreen: Sekin huvitti, kun sukaravulla ei näyttänyt olevan siitä kiire minnekkään.. Taisi siis olla joku lomapurjehdus kyseessä! :mrgreen:

Sain tuosta niin mehevät naurut ja ajattelin heti, että nyt on näpsättävä pikaisesti kuvaa ja laitettava tänne päiväkirjaan, muidenkin iloksi! :)
Liitteet
sukarapu seikkailee 1.jpg
sukarapu seikkailee 1.jpg (57.49 KiB) Katsottu 3598 kertaa
sukarapu seikkailee 2.jpg
sukarapu seikkailee 2.jpg (140.69 KiB) Katsottu 3598 kertaa
sukarapu seikkailee 3.jpg
sukarapu seikkailee 3.jpg (139.34 KiB) Katsottu 3598 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

ParusMajor kirjoitti:Hienolta näyttää! Seurailen inspiroituneena projektejasi.
Kiitos, kiitos! :) Ja tervetuloa mukaan seurailemaan! :) Mukavaa, että joku inspiroituukin näistä minun projekteista.. Suoranainen ihme! 8O :mrgreen:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Se mikään ihme ole ;)

Muuten. Miltä toi sun hiekkapussin etumus näyttää? Ihan sillä vaan, kun näytti aika samalle kuin mitä mulla on toisessa nelikymppisessä :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Se mikään ihme ole ;)

Muuten. Miltä toi sun hiekkapussin etumus näyttää? Ihan sillä vaan, kun näytti aika samalle kuin mitä mulla on toisessa nelikymppisessä :mrgreen:
No on se! :D
Piti käydä ihan katsomassa ja nappasin sitten kuvan edestäkin! :D En yhtään nimittäin enää muistanu, miltä tuo etumus tuossa hiekkasäkissä näyttikään! :mrgreen:

Jos sulla tätä on, niin oliko kuinka likaista..? Minun tuurilla tietenkin tuntitolkulla hiekan huuhtomista! :roll: :D Onkos sulla kuvaa tuosta 40 l jossa tätä hiekkaa ehkä olisi..? Olisi kiva käydä kyyläämässä, mille näyttää vedessä tuo! [;)]
Liitteet
hiekka.jpg
hiekka.jpg (91.39 KiB) Katsottu 3585 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ei se ollutkaan ihan samaa, mutta hyvin saman väristä/näköistä. Tosin toi mun hiekka on ihan älyttömän hienoa. Paljon hienompaa siis kuin tuo Weber, jota mulla on parissa altaassa. Tuosta hiekasta pitäisi olla kuvaa ainakin mun päikkyketjun alkupuolella, kun vaihdoin punaisen taiston kotiin soran tuohon hiekkaan :)
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=105&t=225581

Edit// Ainiin juu. Muistaakseni ei ollut mitenkään ihan järjetöntä pestävää silloin se hiekka. Ehkä.
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ei se ollutkaan ihan samaa, mutta hyvin saman väristä/näköistä. Tosin toi mun hiekka on ihan älyttömän hienoa. Paljon hienompaa siis kuin tuo Weber, jota mulla on parissa altaassa. Tuosta hiekasta pitäisi olla kuvaa ainakin mun päikkyketjun alkupuolella, kun vaihdoin punaisen taiston kotiin soran tuohon hiekkaan :)
http://aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=105&t=225581

Edit// Ainiin juu. Muistaakseni ei ollut mitenkään ihan järjetöntä pestävää silloin se hiekka. Ehkä.
Juu, tuokin hiekka on melkoisen hienoa.. Pöllyää varmaan kivasti, sitten kun täplämonniset sen kimppuun pääsee! :D Hassua, kun tässä säkissä ei lue sitä raekokoa.. :?

*Nii, oonhan mä nähny ton punaisen taistiksen kodin! :) En vaan osannu heti yhistää tuota hiekkaa.. Aika saman sävyistä tosiaan näyttää olevan! :)
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ei se altaassa ollessaan ihan hirveästi pölise, vaikka miten möyrii. Pöyhin tuon oman aina vedenvaihdon yhteydessä. Lisäksi sitä möyhii ihan järjetön määrä kierteisiä. Hyvänä on pysynyt eikä ole tukkeutunut. Kasvitkin vaikuttavat pitävän siitä, vaikka onkin tosi hienoa :)
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ei se altaassa ollessaan ihan hirveästi pölise, vaikka miten möyrii. Pöyhin tuon oman aina vedenvaihdon yhteydessä. Lisäksi sitä möyhii ihan järjetön määrä kierteisiä. Hyvänä on pysynyt eikä ole tukkeutunut. Kasvitkin vaikuttavat pitävän siitä, vaikka onkin tosi hienoa :)
No minä just pähkäilin tuota kasvien istutusta! :) Pysyykö tuossa hiekassa kasvit hyvin, jos siis istuttaa latvapistokkaista..? Se tipartitan istutus jännittää eniten, niin ja noiden pikkusuokkien.. 8O Ne voi olla vaikea istuttaa tuohon hienoon hiekkaan! 8O ..Istutan tripartitan nimittäin pätkistä sitten tuonne.. En kehtaa ostaa pottia, kun seuralastakin löytyy! :)

Mulle tuli tuonne seuralaan muistaakseni monnisten tai sitten puna-aaveiden mukana, ihan väkisin, yksi toooosi pieni kierteinen! :D Se on vieläkin tuolla seuralassa ja on tietenkin jo aikuiskokoinen ja sinne on ilmestynyt muutama pikkuinenkin! :) Ajattelin ne sitten kerätä taiston akvaan möyrimään! :) Ihmettelen vieläkin, miten se ensimmäinen kierteinen, selvisi silloin veden vaihdoista ja pohjasiivouksista, kun unohdin sen olemassa olon ja lapposin tietenkin normaaliin tapaan varomatta, vain kaloja väistellen! 8O :roll:
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

jennali kirjoitti:No minä just pähkäilin tuota kasvien istutusta! :) Pysyykö tuossa hiekassa kasvit hyvin, jos siis istuttaa latvapistokkaista..? Se tipartitan istutus jännittää eniten, niin ja noiden pikkusuokkien.. 8O Ne voi olla vaikea istuttaa tuohon hienoon hiekkaan! 8O ..Istutan tripartitan nimittäin pätkistä sitten tuonne.. En kehtaa ostaa pottia, kun seuralastakin löytyy! :)
Kyllä mulla ainakin intianvesitähdikin pistokkaat pysyvät tuolla hiekassa vallan mainiosti. Ja kaikki muukin kyllä :)
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:No minä just pähkäilin tuota kasvien istutusta! :) Pysyykö tuossa hiekassa kasvit hyvin, jos siis istuttaa latvapistokkaista..? Se tipartitan istutus jännittää eniten, niin ja noiden pikkusuokkien.. 8O Ne voi olla vaikea istuttaa tuohon hienoon hiekkaan! 8O ..Istutan tripartitan nimittäin pätkistä sitten tuonne.. En kehtaa ostaa pottia, kun seuralastakin löytyy! :)
Kyllä mulla ainakin intianvesitähdikin pistokkaat pysyvät tuolla hiekassa vallan mainiosti. Ja kaikki muukin kyllä :)
Huh, sepä hyvä! :D Jospa se mun tripartitakin siellä pohjassa "viihtyisi", mielummin kuin pinnalla! :roll: :D
jennali
Senior Member
Senior Member

HIHIIII, täällä ollaan nyt ihan intopinkeenä, kun pääsin noutamaan taistonakvaarioon tulevan valaisimen matkahuollosta!! :mrgreen: Ainut "vika" mikä siinä nyt sitten on, on se, että se onkin 70 cm, eikä se 60 cm, mitä ilmoituksessa luki.. Mutta se ei haittaa yhtään, kun valaisin testauksen jälkeen toimi ilman ongelmaa ja kun olen ehkä vähän aatellut tulevaisuuttakin, että jos sitä vaikka vahingossa sattuisi vastaan tulemaan vähän isompi, parempi kuntoinen, käytetty akvaario, tuon nykyisen tilalle..... :mrgreen: Mutta tosiaan sitten vasta joskus, haluan nimittäin taiston saavan pitää tuon kotinaan niin pitkään kuin se suinkin vaan jaksaa meitä katsella! :D ( ..Taistis on muuten alkanut näyttää mukavasti toipumisen merkkejä, tuosta evärutosta!! :) Toivotaan että se toipuisi kokonaan, ilman takapakkeja! :) )

Ajattelin muuten tuota akvan vaihtoa isompaan noiden täplämonnistenkin takia, kun luin tässä taannoin, että pitäisi olla vähintään se 70 litrainen, mieluiten 100 litrainen purkki! :roll: Ihan ärsyttää, kun silloin luin netistä jonkun harrastajan sivuilta noille monnisille olevan 60 litrainen akva se minimi.. :roll: Ja enpä kyseenalaistanut asiaa sen kummemmin ja tässä sitä nyt ollaan miettimässä isompaa akvaa, kun en halua monnisistakaan luopua! :roll: :D no saisin sitten ainakin hommattua täyden, pienen parven sitten niitäkin! :)
Liitteet
Tässäpä se nyt on, se valaisin taistolle!! :D
Tässäpä se nyt on, se valaisin taistolle!! :D
akvaariovalaisin.jpg (57.26 KiB) Katsottu 3341 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Vastaan sulle nyt tähän niihin sun hiekan väripohdintoihin tuolta muualta. En osaa tummanruskeasta/mustasta/tummasta hiekasta sanoa, mutta eikös tuo Weber ole ainakin Biltemaa tummempaa? Raekokokin on varmasti tarpeeksi hieno. Mulla on tuo Weberin karkeampi malli ja se kyllä passeli myös monnisille. Tuosta löytyy kyllä sitten myös se hienompikin versio. Ainakin muistaakseni. Tosin varsinaisesti tummaa ei ole kyllä tuokaan.
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Vastaan sulle nyt tähän niihin sun hiekan väripohdintoihin tuolta muualta. En osaa tummanruskeasta/mustasta/tummasta hiekasta sanoa, mutta eikös tuo Weber ole ainakin Biltemaa tummempaa? Raekokokin on varmasti tarpeeksi hieno. Mulla on tuo Weberin karkeampi malli ja se kyllä passeli myös monnisille. Tuosta löytyy kyllä sitten myös se hienompikin versio. Ainakin muistaakseni. Tosin varsinaisesti tummaa ei ole kyllä tuokaan.
Joo, tuo on ihan passelia nyt mitä sain ja tosiaan tarpeeksi hienoakin! :) Se "caviar" hiekka näytti siinä mainoskuvassa ainakin vähän kumman väriseltä ja aikas tummalta.. :| Tuo luonnon värinen on tosi hyvä, ei liian tumma, eikä liian vaalea.. Eli näillä mennään! :)
jennali
Senior Member
Senior Member

Hmm.. Niin, unohtui tuossa valaisin jutussa kertoa, että "joku" innostui niin tuosta valaisimen tulosta, että saattoi mennä vahingossa tilaamaan sen putken ja ehkä sen pienen moorajuurakonkin....! :roll: :D No kun ajattelin, että pakko saada käyttöön jo tuo valaisin, kun tuo nykyinen on vain se 11 w koulupöydänlamppu... Ja kun jäi rahaakin mukavasti muihinkin hankintoihin, kun löysin tuon valaisimen käytettynä, tosi edukkaasti... :roll: :D ..Ja seli, seli...! :mrgreen:
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

jennali kirjoitti:Hmm.. Niin, unohtui tuossa valaisin jutussa kertoa, että "joku" innostui niin tuosta valaisimen tulosta, että saattoi mennä vahingossa tilaamaan sen putken ja ehkä sen pienen moorajuurakonkin....! :roll: :D No kun ajattelin, että pakko saada käyttöön jo tuo valaisin, kun tuo nykyinen on vain se 11 w koulupöydänlamppu... Ja kun jäi rahaakin mukavasti muihinkin hankintoihin, kun löysin tuon valaisimen käytettynä, tosi edukkaasti... :roll: :D ..Ja seli, seli...! :mrgreen:
Kuinka ollakaan.. :roll: Kukaan muu huomannut miten helppo omille hankinnoille on keksiä syitä. :mrgreen:

Meidän taistoakvaarioista osa on kesäisin auringonvalolla. Levänkasvua toki tulee, mutta sellainen terällä varustettu kepillinen levä''skraappa'' on tehokas huitaista ne pois.
Ahvenia ja monneja.
jennali
Senior Member
Senior Member

Riippasaarni kirjoitti:
jennali kirjoitti:Hmm.. Niin, unohtui tuossa valaisin jutussa kertoa, että "joku" innostui niin tuosta valaisimen tulosta, että saattoi mennä vahingossa tilaamaan sen putken ja ehkä sen pienen moorajuurakonkin....! :roll: :D No kun ajattelin, että pakko saada käyttöön jo tuo valaisin, kun tuo nykyinen on vain se 11 w koulupöydänlamppu... Ja kun jäi rahaakin mukavasti muihinkin hankintoihin, kun löysin tuon valaisimen käytettynä, tosi edukkaasti... :roll: :D ..Ja seli, seli...! :mrgreen:
Kuinka ollakaan.. :roll: Kukaan muu huomannut miten helppo omille hankinnoille on keksiä syitä. :mrgreen:

Meidän taistoakvaarioista osa on kesäisin auringonvalolla. Levänkasvua toki tulee, mutta sellainen terällä varustettu kepillinen levä''skraappa'' on tehokas huitaista ne pois.

No niinpä! :D Eikä tule läheskään niin huono omatunto rahan tärvyystä ja siitä, ettei laita esim järkevästi säästöön, kun keksii jonkun "todella hyvän" syyn! :mrgreen:

Onkos sulla muuten millainen valo siinä taiston akvaariossa..? Mä haluan oikeet kasvit tuonne taistolle, niin ajattelin, että pakko se on silloin kunnon valaisin ja putki ostaa ( huomaatko, taas seli,seliä..! :mrgreen: ).

Kyllähän se aurinko sitä levää varmasti innostaa vähän, mutta kyllä olen huomannut, että sitä tulee melko herkästi muutenkin, niin siitä on turhaa kenenkään sen enempää stressailla! :)
jennali
Senior Member
Senior Member

No niin! :D ..Tälläinen on se taistolle tuleva kanto! :) Joo, se ei ole sellainen "kikkura käkkyrä" kuin suunnitelmakuvassa :roll: , mutta näyttää niin hienolta, kuin pikkuiselta puulta, että se kelpasi ihan sen takia :mrgreen: (..ja sain muuten tuosta juurakon muodosta PALJON uusia ideoita tuonne taiston altaaseen.. Saas nähdä, pitääkö kohta päivittää tuo suunnitelmakuvakin uudella..!! :mrgreen: )! Siitä tulee varmaan hauskan näköinen, kun siihen virittää sitä suunnittelemaani sammalta kasvamaan!! :) Vähän meinasin noita ohuimpia oksia (tai siis juuria..) leikellä pois, ettei taistolla sitten "helmat" jäisi vahingossakaan kiinni.. Katson sitten vielä lähemmin, että tarvitseeko muuten harvennella ja muokata, kunhan tämän käsiini saan! :)
Kuva

Seuralan puolella kaivataan ilmeisesti pohjalannoitetta (..ja taikasauvaa naarmujen poistamiseen.. :roll: Ne on taas yhtäkkiä alkanut vaivaamaan minua kovasti..! :roll: :D ).. Osa kasveista näyttää hidastaneen kasvua ("ruubiinikin" selvästi kaipaa lisää rautaa (ferrotabs) alleen . Huomaa uusista lehdistä, ettei ole ihan niin punaiset kuin normaalisti.. :roll: ) ja intianvesitähdikki on ruennut reikiintymään ja roskaamaan.. :? Ensin epäilin noita roskakotiloita, mutta voi olla, että kun viimeksi istutin ne latvapistokkaista, enkä normaaliin tapaani lisännyt lannoitekuulan palasia, voi tuo reikiintyminen johtua myös siitä, ettei pohjassa ole tarpeeksi lannoitetta.. Tai sitten vain suuttui siitä, kun pitkästä aikaa istutin kaikki uusiksi noista pistokkaista.. :roll: No, voivat ne kotilotkin tosin olla asialla, niitä nimittäin on nyt ollut tuolla liikenteessä selvästi enemmän..! :| ( pitäisiköhän rueta todenteolla miettimään, että jos hankkisi petokotiloita muutaman..? Olisiko hyvä ratkaisu roskakotiloiden hävitykseen..?? )

Huomenna siis lannoitushommiin ensimmäisenä ja voisi siinä sivussa taas pyydystellä parit postitorvikotilotkin! :D Taidan samalla siistiä intianvesitähdikinkin, ehkä jopa uudelleen istuttaa se hyväkuntoisista latvoistaan ja katsoa suuttuuko se taas! :roll: :mrgreen:

Pikkusuokki ja se toinen ruohomainen kasvi siinä seassa ( :D ) on lähtenyt hurjasti leviämään taas! :) Viime vedenvaihdossa en niitä kitkenyt pois, kun ajattelin, että on sitten valmiina tuonne taiston purkkiin paljon hyviä alkuja! [;)] Myös hydrocolyte tripartita on mukavasti levinnyt lisää ja melalehdet ovat tehneet paljon uutta lehteä! :) Vanhemmat anubiaksetkin näkyvät tekevän lehteä ja maavartta, mukavan tasaisesti lisää ja niiden lehdillä ollut leväkin on alkanut hälvenemään! :)
Liitteet
ruohikko leviää!.jpg
ruohikko leviää!.jpg (173.19 KiB) Katsottu 3229 kertaa
seurala nyt.jpg
seurala nyt.jpg (160.11 KiB) Katsottu 3233 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member

Oooo, äsken tuli paketin saapumisilmoitus!! :mrgreen: Tänään täytyy se käydä iltapäivän aikana hakemassa.. Jee!! Pääsen tutkailemaan tuota kantoa nyt siis tarkemmin ja virittämään sen valaisimenkin paikoilleen! :D IIIhanaa saada tuota projektia jo edes pikkuisen käyntiin!! :)

Suunnittelin taas kaksi "tosi hienoa" pikasuunnitelmaa tuon taiston altaan sisustukseen! :D Itse enemmän tykkäisin tuosta juurakko nurkassa, juuret alaspäin -suunnitelmasta.. Siitä tulisi jotenkin metsäisen oloinen! :) Mikäs näistä suunnitelmista olisi teidän mielestä paras..?? :) Myös eka suunnitelma on laskuissa mukana! :D

Kasvit ovat melkolailla samat, mitä siinä edellisessäkin suunnitelmassa.. Kannon alle tulee tripartitaa kummassakin kuvassa, eteen sitä sirosuokkia... Anubiasta, sammalta ja vallisneriaa suunnitelmiin kuuluu myös.. Niin ja se toinen uusi kantokin tulee siis tuonne, taiston boxiin kanssa ja sen päälle ajattelin joko tuota jaavansaniaista (narrow) tai sitten anubiasta (niinkuin toisessa kuvassa on..)! :) Tausta pysyy samana "kivimuuri-kuvana"! :) Sammalpalleroita haluaisin löytää myös tuonne 1-2 kpl ja kippuraisen oksan meinasin etsiä sitten luonnosta ja laittaa siihenkin sitten sammalta päälle liotuksen, kuorinnan ja putsauksen jälkeen! :)
Liitteet
suunnitelma 2.jpg
suunnitelma 2.jpg (147.69 KiB) Katsottu 3195 kertaa
suunnitelma 3.jpg
suunnitelma 3.jpg (170.43 KiB) Katsottu 3195 kertaa
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Ooo, tuo alempi on mustakin parempi. Kenties jostain Bonsai sivuilta saisi ideaa miten tuosta kannosta saisi rakennettua ''puun''. Tuota, mulla on heiman useampi taistoakvaario osassa on ihan tavis loisteputki ja poikamiesboxeissa, joita pidän ikkunalaudalla on arcadian arc pod valaisimia litrojen mukaan. Nyt alkaa levänkasvu kiihtyä mutta eipä tuolla lasinpuhdistimella montaa sekuntia mene siihen puhdistamiseen. Ensi kuussa taisto-akvoista osa siirtyy pöydälle ja ikkunalaudalle akvojen väliin ilmaantuu ulkokasvien taimia idätykseen. :D
Ahvenia ja monneja.
jennali
Senior Member
Senior Member

Riippasaarni kirjoitti:Ooo, tuo alempi on mustakin parempi. Kenties jostain Bonsai sivuilta saisi ideaa miten tuosta kannosta saisi rakennettua ''puun''. Tuota, mulla on heiman useampi taistoakvaario osassa on ihan tavis loisteputki ja poikamiesboxeissa, joita pidän ikkunalaudalla on arcadian arc pod valaisimia litrojen mukaan. Nyt alkaa levänkasvu kiihtyä mutta eipä tuolla lasinpuhdistimella montaa sekuntia mene siihen puhdistamiseen. Ensi kuussa taisto-akvoista osa siirtyy pöydälle ja ikkunalaudalle akvojen väliin ilmaantuu ulkokasvien taimia idätykseen. :D
Ai sulla on siis monta taistoakvaa! 8O OOooi, onko sulla kuvia niistä täällä jossain..?!? 8O :) Tahtoo nähdä, jos on!! :mrgreen: Mä niin tykkään noista taistelukaloista! :) Ne on kauniita katsella, fiksuja ja luonne on mukavan kipakka! :D

Niin tosiaan, alkaa olla jo tuo ulkokasvien idätysaika käsillä! 8O Itsekin ajattelin jotain kivaa kesäkukkaa itämään.. Ihanaa kun tulee kevät ja kesä!! :D

Meillä tuo taisto on aikas rauhallinen, mutta kyllä siitä sitä kipakkuuttakin löytyy! :D Kerrankin menin jotain säätämään, tuon lämpöpuikon kimpuun, niin taisto tuli rähjäämään minun kädelle.. :D Uskalsi jopa pari kertaa näykätäkkin! :D Kyllä minua huvitti kovasti, kun toinen on niin pieni, mutta silti niin rohkea ja ärhäkkä, sille päälle sattuessaan!! :mrgreen: Nyt muuten siihen taiston eväruton syömään kohtaan on ruennut palaamaan värit ja evä on ruennut pikkuhiljaa korjaantumaan.. Huomasin eväruton myös nakertaneen pyrstöstäkin ison palan pois.. :roll: Sitä ei silloin huomannut, kun piti supussa pyrstöään, eikä isotellutkaan kuvajaiselleen.. Varmaankin juuri tuon sairauden väsyttämänä ei viitsinyt enää edes pullistella! :|

Nyt taistelukala on ruennut taas rakentamaan kuplapesää ja muutenkin käytös on normalisoitunut kokonaan! :) Jospa se alkaa tosiaan toipua e.rutosta! :) Kiitos muuten vielä niistä vinkeistä, mitä hoitoon annoit! :)

Niin ja tuosta uudesta kannosta.. Ajattelin laittaa sen esittämään tosiaan ihan vain puunkantoa.. :D Tuossa toisessa suunnitelmassa siitä olisi siis tullut tuo bonsaipuu, mutta jotenkin tykästyin ideaan "metsäisestä maisemasta", jossa on tuollainen vanha sammaloitunut puunkanto... :)
jennali
Senior Member
Senior Member

No nyt on kantoa käsissä pyöritelty ja ihmetelty! :D Olikin hieman isompi, kuin kuvaus antoi ymmärtää (oli nano kanto, kokoa medium.. :) ), mutta se ei haittaa.. Vähän vain suunnitelmaa muuttamalla saan luultavasti idean toimimaan! :D Paljoa ei tarvitse kumminkaan suunnitelmaa muuttaa.. Kanto pysyy paikallaan, mutta vie vain vähän enemmän tilaa ja se sitten määrää parin kiven ja sen melalehden siirtelyä.. :) Vallisnerian saan EHKÄ meinaamaani kohtaan..! :D No sen näkee sitten, miten käy, kun pääsen tuon altaan kimppuun! :mrgreen:

Tuossa iltapuhteena aloitin jo kannon juurien siistimisen.. Paljon nättejä paksumpia juuriakin joutui poistamaan, kun roikkuivat melkein kokonaan irti! :roll: Mutta kyllä siitä mielestäni ihan hyvä nyt tuli! :D Vähän noita "tupsuttavia" ja rispaantuneita kohtia siistin vielä huomenissa vähän kesymmiksi.. Kannosta täytyy sitten vielä raaputella jotain liimamassaa irti.. Siinä oli sellainen kivi jalkana, jonka revin ja ruuvasin siitä pois! :D Mutta kyllä tälle iltaa puhteet saa riittää ja katse on suunnattava, vielä vähäksi aikaa, hömppäkirjaan ja sitten tyynyyn! :D

Vielä pari kuvaa tuosta juurakosta siistittynä, sitten toivotan hyvät yöt! :)
Liitteet
uusi kanto!.jpg
uusi kanto!.jpg (107.18 KiB) Katsottu 3140 kertaa
Taistokin tuli tarkastamaan uutta juurakkoaan! :D
Taistokin tuli tarkastamaan uutta juurakkoaan! :D
uusi kanto.jpg (108.41 KiB) Katsottu 3140 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member

Ihan mahtavan näköinen tuo sun uusi juurakko. Mistä tuollasia saa? 8O
jennali
Senior Member
Senior Member

mirauria kirjoitti:Ihan mahtavan näköinen tuo sun uusi juurakko. Mistä tuollasia saa? 8O
Akvaarioon.fi;stä tilasin! :) Siellä on mahtava asiakaspalvelu ja nopeat toimitusajat! :)
AAAAK, kello noin paljon ja minä vaan täällä vielä..! 8O Nyt kyllä sinne nukkumaan täytyy selvitä, en muuten kohta ehdi enää edes lukea kirjaakaan ja sitten en osaa rueta nukkumaan, jos en lue ensin vähän! :D Jään tänne aina pyörimään ja lueskelemaan kaikkea mahdollista! :mrgreen: Tää sivusto aiheuttaa riippuvuutta!! :mrgreen:
ParusMajor
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja ParusMajor »

Hieno kanto!
Minäkin odotan jo puutarhahommia, tänään on keväinen auringonpaiste, että melkein jo tekisi mieli kylvämään jotain. On kuitenkin vielä liian aikaista, joten tyydyn hoitamaan vedenalaisia puutarhoja. Mitäs kesäkukkia aiot laittaa?
Akvaarioinnostusta jo yli 20-vuotta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”