180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ok, löysinkin freshwater-version....Lienee kidusloisiin ja heisimatoihin. En nähnyt mikä on vaikuttava aine. Onko praziquatel kuten Tremazonissa? Lienee samansuuntainen tuote?

http://www.prodibio.com/sites/prodibio. ... _-_ang.pdf

Käsittääkseni ei tehoa Nematodeihin eli suureen joukkoon sisäloisia, paitsi lättänöihin heisimatoihin (lapamatotyyppiin). Uusi tuote minulle, en ole nähnyt aiemmin missään....

Katsotko pakkauksesta vaikuttavan aineen, jos löytyy? Tremazol ei mielestäni vaikuta suodatinbakuihin eikä selkärangattomiinkaan.

General tonic onkin tuttu ja yleisbaku-lääke, joka tehoaa laajasti homeeseen ja alkueliöihinkin, hieman kidusloisiinkin....
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Verna80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:01, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Ohjeista:
"Active ingredients
The vials A and B contain per mL:
- 40,00 mg of 2-(cyclohexylcarbonyl)-1,2,3,6,7-11b-hexahydro-4Hpyrazino (2,1a)-isoquinolin-4-one (praziquantel)"
Ja tossa lukee, että on vahingollista selkärangattomille.

Kokeilen ensin kuuri tätä ja jos ei kalat tokene niin sitten kuuri Tetran litkua.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Kiitos tiedosta - sivistyin. :D

Lienee nuo muut vaikuttavat aineet, jotka vahingoittaa selkärangattomia. Praziquantel on yleinen kiduslääke ja se ei vahingoita sukiksia eikä kotiloita.

Juu, kokeile vain...tosiaan käsitin, että tuossa on idis, että viikon päästä uusi satsi lääkettä, koska kidusmatojen muniin se ei tehoa. Praziquantel kyllä tekee nopeasti selvää kidusloisista. Toisaalta voi sinne tulla tulehdus, joka General tonicilla menee ohi.

Onnea yritykseen:). Ja muista ilmastus. [;)]
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Verna80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:01, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Kaikki kalat on yhä hengissä, joten hätäisempi voisi ajatella, että kuuri toimii. :D

Kävin hakemassa kaupasta Eheim Aquaball 130 sisäsuodattimen ton ulkkarin lisäksi, kun ei ulkkari jaksanut liikuttaa vettä akvan toisessa päässä. Pinnassa vesi näytti suorastaan seisovan ja pintaan muodostui bakteerikalvoa.
Verna80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:01, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Niin ja sitten vielä kysymystä. Mulla on siis avainkirjoahvenpariskunta ja tiedän joo, että ne on melko arkoja. Mutta... Nämä lymyävät kaiket päivät aina jossain kolossa niin, etten mä välttämättä näe koko kaloja koko päivänä! Nyt toki ymmärään, että tämä lääkekuuri saattaa vaikuttaa aktiivisuuteen, mutta nää on kyllä vähän turhankin hiirulaisia. Nyt olisi kyllä mukava tietää, miten nämä kalat muilla käyttäytyvät.
Ginger
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:45, 06.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Ginger »

Hei Verna80, minulla on myös 180L akvaario jossa 3 avainkirjoahventa ja ne ovat olleet minulla aina todella rohkeita. Uivat jatkuvasti etulasin tuntumassa tarkkailemassa olohuoneen touhuja ja kerjäämässä ruokaa. Eivät säiky edes vedenvaihtoja. Minulla on kyllä erittäin runsaskasvinen akvaario ja pienempiä rohkeita kaloja myös tuomassa turvaa, että josko se voisi vaikuttaa?
Verna80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:01, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Okei eli voisi kuvitella, että jotain on mulla pielessä. Kasveja on melko paljon. Kun ruokin kalat niin tetrat on kyllä syömässä ahneesti, mutta avainkirjoahvenet ei tuu edes katsomaan tai jos sattuvat silloin olemaan näkösällä niin ehkä murun pari ottavat ja sit vaan katselevat miten safkat leijuu ohi. Ihme, etteivät ole kuolleet nälkään. Kai ne sit jostain ruokaa kaivaa. Jos ei ne kohta tuu tänään näkösälle, niin pitää kai hätyyttää ne esiin, että näkee onko ne yhä olemassa. :)

Mitä teillä muilla nää avaimet syö? Onkohan mulla jotenkin väärää ruokaa. On hiutaleita, tommosia kuivatun näköisiä matoja, vihertablettia ja jopa pohjatablettia. Nuo madot on ehkä eniten mieleen.
Verna80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 16:01, 04.03.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Verna80 »

Hienosti menee, mutta menköön. Eka kuuri ei sitten tehonnut vaan kuurin loputtua taas pari tetraa heitti henkensä. Laitetaan nyt sitte vielä toi GeneralTonic menemään, mutta...
Ihan jo tulevaa ennakoiden niin miten kannattaa akvaarion desinfiointi tehdä? Hiekat tottakai vaihtoon ja muut somisteet. Voiko kasvit jotenkin desinfioida vai meneekö nekin kaikki uusiksi?
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: 180 litraisen Giant seuralan perustaminen

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Verna80 kirjoitti:Ihan jo tulevaa ennakoiden niin miten kannattaa akvaarion desinfiointi tehdä? Hiekat tottakai vaihtoon ja muut somisteet. Voiko kasvit jotenkin desinfioida vai meneekö nekin kaikki uusiksi?
Tammikuussa perustin yhden kipon uudestaan... Allas on siis saman kokoinen kuin sulla, joten ei ihan mahdoton tehtävä, vaikkei se kivaakaan ollut. Ensin perkasin pari jättivesimiekkaa karanteenialtaaseen pariksi viikoksi. Sitä kautta on mahdollista saada jotain säästettyä, sillä kasvien pinnoilla nuo loiset ym. taudinaiheuttajat eivät kauaa selviä. Taisin jotain yleispätevää bakulääkettäkin laittaa siihen veteen. Sitten kauhoin soran talteen, huuhtelin liat ja keitin isossa kattilassa siivilällisen kerrallaan. Samoin juurakot ja muut somisteet. Jos et voi keittää, niin kuivata kunnolla pesun jälkeen. Niin tein mm. suodattimelle ja itse altaalle. Sitten vaan aloittaa alusta. Itse tykkään startata ampulleilla, ne on toiminu aina. Kalasto vaihtui, mutta näin tällä kertaa. Enää ei harmita.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”