Kiilakyljet kutemassa
Valvoja: Moderaattorit
Kiilakyljet kutemassa
Täällä meillä vasta aloitettu akvaario johon lisättiin eilen ensimmäiset kalat. 1 nuori (2cm) partis ja 6 kpl kiilakylkeä. No nyt jo ovat kiilakyljet kutemassa. Joukossa ainakin 2 naarasta ja molemmat ahkerasti kutemassa kasvistossa. Tähän mennessä en tiedä onko munat tarttuneet lehtien alle. Olen vaan nähnyt että niitä vajoaa pohjaan. Ei ole aiempaa kokemusta kutevista kaloista. Onnistuukohan noitten kuteminen vai syököhän partis nuo munat pohjalta? Eikö kiilakylkien viljelyn pitänyt olla aika vaikeaa? En tiedä pitäisikö tässä auttaa/järjestellä jotain vai seuraanko vaan sivusta...?
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Nainen
Re: Kiilakyljet kutemassa
Kiilakyljet kutee oman kokemukseni mukaan suht helposti, erityisesti muutokset laukaisee kudun(muutto uuteen kotiin). Itse olen aikanaan kudettanut kiilakylkiä ja laittanut poikasia maailmalle kymmenittäin.
Kiilakyljet eivät vahdi kutuaan ja aika varmasti menee partiksen suihin. Jos poikasia kuoriutuu niin emot syö ne itse.
Jos haluat kasvatusta kokeilla, voit siirtää lehdet joissa kutua on erilliseen kasvatusaltaaseen pienen suodattimen ja lämmittimen kera. Myös vanhemmat voi siirtää erilliseen kutualtaaseen, kun vanhemmat siirtää sinne illalla niin yleensä kutu alkaa seuraavana aamuna. Kutuhalukkuus lisääntyy jos kutualtaaseen osuu auringonsäteet aamusta.
Osa kudusta yleensä homehtuu, mutta itselläni poikasten määrä on ollut n.30-40kpl per kutu.
Poikaset ovat pieniä ja itse olen ruokinnan aloittanut kananmunan keltuaisella.
Naaraan ja uroksen erottaa kiilan muodosta, naaraalla se on leveimmästä kohdasta kupera ja uroksella kovera.
Kiilakyljet eivät vahdi kutuaan ja aika varmasti menee partiksen suihin. Jos poikasia kuoriutuu niin emot syö ne itse.
Jos haluat kasvatusta kokeilla, voit siirtää lehdet joissa kutua on erilliseen kasvatusaltaaseen pienen suodattimen ja lämmittimen kera. Myös vanhemmat voi siirtää erilliseen kutualtaaseen, kun vanhemmat siirtää sinne illalla niin yleensä kutu alkaa seuraavana aamuna. Kutuhalukkuus lisääntyy jos kutualtaaseen osuu auringonsäteet aamusta.
Osa kudusta yleensä homehtuu, mutta itselläni poikasten määrä on ollut n.30-40kpl per kutu.
Poikaset ovat pieniä ja itse olen ruokinnan aloittanut kananmunan keltuaisella.
Naaraan ja uroksen erottaa kiilan muodosta, naaraalla se on leveimmästä kohdasta kupera ja uroksella kovera.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012