Sammutathan valot?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

bj
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2426
Liittynyt: 06:44, 27.12.2006
Akvaarioseurat: TAY, CorydoradinaeFinland
Paikkakunta: Turku

Re: Sammutathan valot?

Viesti Kirjoittaja bj »

aquamarina kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta bj, milloin oli tämä "ennen vanhaan", kun akvaarioissa pidettiin valoja yötä päivää ? Muuten vaikka sanotaan, että Kempele on eteläsuomessa, niin kyllä täällä kesällä aurinko yölläkin paistaa. Ja en muuten ollut ainut täälläkään, joka ei osallistunut tuohon tempaukseen.
Siis min en oo puhunut mitään valoista enkä entisajoistakaan. Mut mulla itelläni oli akva jo 80 luvulla, ihan samalla lailla valoja poltettiin 10 - 12 tuntia kuin nykyäänkin. Lapsuudenkaverilla oli akva ikkunan edessä, valoa oli oli ulkoa tulevan päivänvalon mukaan ja tämä joskus 60 - 70 luvulla. Et varmastikaan tosiaankaan ollutkaan ainut, joka ei osallistunut :frown: .

Kyllä tuosta tunnista mitä luultavammin laskelmat tehdään ainakin jossain päin, ja säästyneen sähkön määrä osoittaa sitä kannanottoa päättäjille. Ainakin mä toivon, että sillä olis vaikutustakin.

Harmi inneremontin puolesta, juuri tuon takia jätin omistani sen toisen sammuttamatta. Viheliäisiä nuo ajastimet, kun ei oikein kestä noita monimetalleja. Luin jostain vanhasta ketjusta vinkin, että paremmin kestää ajastin, joka on ollut käytössä jo jonkin aikaa. Kokeilin laittaa toiseen nyt ajastimen, joka oli ollut jo pitkään toiminnassa loisteputkien säätelyssä, ja sepä onkin nyt kestänyt jo kuukauden päivät. Hämärähommiahan nämä, mutta nyt on uudempi ajastin ollut kohta kuukauden taasen loisteputkissa ja kokeilenpa sitä tuohon toiseen monimetalliin kohta. Nuo ihka uudet ajastimet kun paukahteli siinä päivässä, parissa. Ostan ensi viikolla uudet taasen kiertoon noihin loisteputkiin sitten...
SaksanpaimenKoira - kotisivut http://www.kamuteams.fi, kalajuttuja http://www.kamuteams.fi/Akvaariokalat.html
Kana +-yksipantteri
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1693
Liittynyt: 10:41, 31.12.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sammutathan valot?

Viesti Kirjoittaja Kana +-yksipantteri »

Omat altaani osallistuvat tämän vuoden Earth Hour:iin. Valot sammutin tunniksi jo päivällä, koska varsinaisen Earth Hourin aikaan altaissa ei muutenkaan ole valot päällä, niin päädyin tähän ratkaisuun, jotta osallistumisessa olisi jotain konkreettistakin.
Liitteet
IMG_2159.JPG
IMG_2159.JPG (161.93 KiB) Katsottu 1501 kertaa
100, 235 ja 525 litraiset seuralat + 50 litrainen rasbora-allas.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Re: Sammutathan valot?

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Vai että ilmaston vuoksi tällaista taas. Piikkejä jos haluaa kulutukseen niin miksei pyydetä sammuttelemaan lämmityksiä tunniksi vaikka viikolla 7?
Itsellä valaistus hoituu 95% pienen kulutuksen ledeillä, joten koen että olen osani tehnyt. Joku symbolinen ele ei ketään lämmitä todellisuudessa, vain teot ratkaisevat. Ja se kellonaika. Olen lasten kanssa iltapalalla, valot päällä. Olen lasten kanssa iltasuihkussa ja hampipesulla, valot päällä. Iltasadut, valot päällä.
Mut hei, eipä kaikki nyt voikaan olla trendikkäästi Helsinkiläisiä vihersinkkuja. :D
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Sammutathan valot?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Komppaan Andersonia. Olen aina ollut ydinvoiman vankkumaton kannattaja. Edullinen ja rajoittamaton sähköntuotanto ydinvoimalla ratkaisisi valtavasti globaaleja ongelmia. Mutta massat ajattelevat asioita tunnepohjalta ilman logiikkaa.

https://www.facebook.com/pages/Ydinvoim ... 0507497335
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”