sairasko?

Akvaarioiden ja kalojen hoito, ongelmat, sairaudet jne.

Valvoja: Moderaattorit

Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
  1. akvaarion tilavuus ja mitat
  2. Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
  3. Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
  4. Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
  5. Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
  6. Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
  7. Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
  8. Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?

Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Vastaa Viestiin
ameeBa
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

sairasko?

Viesti Kirjoittaja ameeBa »

Taistelukalani naama ja leuka on alkanut harmaantumaan ja se vaikuttaa maseentuneelta,
onko kyseessä sairaus vai jotain muuta?

kala on ollut mulla n.1,5vk ostin sen silloin akvaariokeskuksesta.
Mulla oli nitriitit nousseetäkillisesti toissa päivänä ja nyt olen ahkerasti vaihtanut vesiä ja saanut sen kuriin,mutta oknko tällä jotain vaikutusta?

Mitä mä teen onko toivo menetetty meidän Tapsan kanssa? :/
Teemu Salonen

Re: sairasko?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Nyt olis kuva kova juttu!

Ilman sitä aika puhdasta arpomista. Nitriitti ei suoraan vaikuta kalan pintaan vaan tekee tuhojaan kiduksissa. Mahdollista on tietysti jostain syystä iskenyt bakteeritulehdus. Joskus olen huomannut erittäin tumman värisella taistelukalalla tuollaisia harmaita alueita jossain päin kroppaa, mutta mitään hoitoa ne ei ole koskaan tarvinnut. Vaikea sanoa mitään näkemättä kalaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hoito, ongelmat ja kalataudit”