Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
joutsen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 19:51, 09.09.2014

Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja joutsen »

Tässä on nyt tarkoituksena pistää pystyyn 63-litrainen pytty, siis 60x30x35. Kyseessä on enemmän tai vähemmän väliaikainen poikas- ja mahd. karanteenikippo. Kuitenkin sen verran pitkään sen kanssa joutuu elämään, siis vähintään kuukausia (monnispoikue tulossa), että ajattelin sisustaa sen, kasvit ja kaikki. Muuten alkaa olla suunnitelma selvä, mutta valaistus on vielä kysymysmerkki. En noista valohommeleista kauheasti vielä ymmärrä, joten kysynkin teidän edistyneempien näkemyksiä.

Kiinnostavin vaihtoehto on tämä: http://www.akvaterra.eu/verkkokauppa/le ... -3595.html Tai siis kaksi tämmöistä. Olisi helposti liikuteltava ja säilytettävä silloin, kun kippo ei ole käytössä. Kohtuuhintainenkin ja tyylikäs. Minulla ei ole kokemusta ledeistä, mutta olen jo pitkään halunnut tutustua. Onko kaksi tämmöistä liian vähän 63-litraisen kipon helpoille tai korkeintaan keskitason kasveille? Onko käypänen vehje ylipäätään mihinkään kippoon?

Toinen vaihtoehto olisi kaksi tällaista: http://www.akvaterra.eu/verkkokauppa/ar ... -1156.html Mutta nuo ledit kiinnostaa enemmän. Kokemuksia tästä?

Perus Giant-valaisinta en nyt tähän halua, kahdessa muussa kipossa on jo sellaiset ja hyvät onkin, mutta tähän kaipaisin jotain taipuisampaa vaihtoehtoa, ja kohtuuhintaista. Lisäksi kämppä kuumenee kesäisin aika paljon, niin joku tuollainen pieni ja vedenpinnasta kauempana oleva ratkaisu olisi kivempi, ettei tulisi liikaa vettä lämmittäviä tekijöitä elämään.

Saa toki heittää muitakin ideoita. Kiitos!
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Minä käytän poikasten kasvatusaltaissa tällaista:

http://www.aliexpress.com/store/product ... 61524.html

Tuollainen valaisin on sijoitettavissa melkein mihin tahansa ja jos on tarvetta, niitä on helppo laittaa useampia samaan altaaseen.

http://aliexpresssuomi.blogspot.fi/p/le ... tteet.html
joutsen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 19:51, 09.09.2014

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja joutsen »

Kiitos! Ei tuokaan pahalta kuulosta - paitsi jos toimitusaika voi venähtää tuonne pariin kuukauteen. Ilmeisesti kuitenkin kyseessä samantyyppinen setti kuin tuo akvaterran led no2, pienempi vain. Ja paremmin tuossa on esittelytekstiä, akvaterran info oli hieman niukkasanaisempi. Ja tämä on tietty halvempi, joskin näitä ehkä tarvitsisi sitten kolme? Ilmeisesti kasvit kuitenkin pärjäävät parilla kolmella tällaisella, kun kurkkasin, mitä kirjoitit blogissasi.
kirahvi1
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2795
Liittynyt: 05:33, 01.07.2009
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja kirahvi1 »

Se toimitusaika ei todennäköisesti ole kovin pitkä tuossa AliExpressin liikkeessä. Tarkistin asian eli kun viimeksi laitoin tilauksen valaisimesta oli tammikuun 23. päivä ja tuote oli minulla neljäs helmikuuta. Sehän on alle kaksi viikkoa.
joutsen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 19:51, 09.09.2014

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja joutsen »

No sittenhän me laitetaan tämäkin vaihtoehdoksi. Ainakin tämä kuulosataa paremmalta kuin tuo arc pod.
joutsen
Junior Member
Junior Member
Viestit: 96
Liittynyt: 19:51, 09.09.2014

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja joutsen »

Vähän muuttui suunnitelma. Sain vinkin, ja sen perässä klikkailin itseni eBayhin. En osannut valita, ottaisinko Aquaelin leddy smart 6W plant (8000K) vai sunny (6500K), niin otin molemmat. Ei tarvinnut edes luottokorttia (mulla ei ole), ja arvioitu toimituspäivä 23.6.

Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä ledikokeiluja.
Heska
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1389
Liittynyt: 20:16, 15.08.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: VANTAA

Re: Liian ruipelo valaisin? Apua valintaan?

Viesti Kirjoittaja Heska »

joutsen kirjoitti:Vähän muuttui suunnitelma. Sain vinkin, ja sen perässä klikkailin itseni eBayhin. En osannut valita, ottaisinko Aquaelin leddy smart 6W plant (8000K) vai sunny (6500K), niin otin molemmat. Ei tarvinnut edes luottokorttia (mulla ei ole), ja arvioitu toimituspäivä 23.6.
Mielenkiinnolla odotan ensimmäisiä ledikokeiluja.
Järkevä vaihto koska kyllä tommoset reilu 2Watin valaisimien valotehot melko heiveröisiä on 63 litraseen jos haluaa kasveja kasvattaa.
Malawipossuja 2metrin karsinassa+ poikasallas malaweille.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”