Moikka,
vihdoin saimme 112 litraisen täysin kasvittoman altaan kypsytettyä ja nyt olisi vihdoin aika ruveta miettimään kalastoa tähän tankkiin! Eli altaasta löytyy tällä hetkellä ainoastaan 10 kalan safiirimonnisparvi. Kasveja en tässä tankissa valitettavasti pysty pitämään huonon valaistuksen, hiilidioksidin, sekä lannoitteiden puutteen vuoksi. Sisustuksena siis pääasiassa mangroveja. Myös muutama tekokasvi altaasta löytyy (aika karseita, mutta tuovat ainakin kaloille piilopaikkoja

). Olen aloittanut akvaarioharrastuksen noin 4 vuotta sitten, eli täysin aloittelia en enään ole. Olen pärjännyt nämä vuodet ilman vesitestejä, joten en nää syytä niiden ostamiseen tätäkään tankkia varten. Veden olen aina tarvittaessa käynyt testauttamassa Akvaariokeskuksessa. Kiitos tästä heille! Uuden tankin kanssa olen käynyt testauttamassa veden nyt 2 kertaa. Ensimmäisellä kerralle arvot näyttivät tältä: pH 7,1, Kh 2, GH 3, No3 15, No2 0, Sähkö 188, Fe 0. Tämän jälkeen lisäsin monniset. Eiliset arvot: pH 7,3, Kh 2, GH 3, No3 10, No2 0, Sähkö 152, Fe 0. Mistäköhän pH:n vaihtelu mahtaa johtua?
Mutta nyt siis itse asiaan. Eli haluaisin teiltä kalastoehdotuksia, sillä oma mielikuvitukseni ei tähän riitä!

Tietysti olen jo monenlaista kalaa tänne miettinyt, mutta mikään ei kuitenkaan ole tuntunut siltä "oikealta". Kalojen pitäisi olla melko halpoja, eikä mieluusti kovinkaan haastavia. Itse olen miettinyt esim. kardinaalitetraa (montakohan näitä menisi? 10 vai 20? Onko altaan pH liian korkea?), jotain tapparakalaa pinnalle ja albiinomonnisetkin olisivat hauskoja, jos näille riittää tilaa altaassa. Tietysti muitakin kaloja saa ja täytyy

listailla. Kokonaisen kalastosuunnitelmankin saa erittäin mieluusti tehdä.
kiitos kaikille jo näin etukäteen! Odotan innolla.
Jullle