Heips vain! 140 litraisen käydessä pieneksi tuli hankittua 450 litrainen allas ja nyt pitäisi sitten alkaa työstämään sisustusta ja tekniikkaa, kun kiinnostuskärpänen iski jälleen. Suunnitelmissa tehdä siis eräänlainen viidakko teemainen allas eli paljon kasvillisuutta, juurakkoa ja muuta mukavaa aiheeseen liittyvää. Lisäksi pohdinnassa mm. valaistusasiaa, tavallisten loisteputkivalaisimien tilalle joko lediä tai monimetallia, kuuvaloa jne. Kaikki ehdotukset ja vinkit ovat tietenkin tervetulleita ja toivottuja. Kalastoa alkaa jo olemaan jonnin verran ja kasvien kasvamista odotellessa on aikaa keskittyä tekniikkaan sekä yksityiskohtiin sisustuksessa.
Kuvien laatu toistaiseksi heikko, pitää varmaan investoida piakkoin myös valokuvapuoleen.

- Lähtökohtana sisutukselle oli kaksi suurempaa allasta "hallitsevaa" juurakkoa joiden ympärille kokonaisuus sitten hahmottuu kuinka nyt hahmottuukaan.

- Tässä lisää kuvaa, kun kaikki tämänhetkiset kasvit on saatu paikalleen. Varmasti kasvit ja kasvien asettelu tulee vielä muuttumaan (plekot pitävät huolen, että järjestys muuttuu vaikken itse sitä haluaisikaan..) ja lisääkin on tulossa.
Juurakoiden kärkien väliin oli aluksi ideana viritellä roikkumaan jotain köynnösmäistä kasvia, mutta sitten kuoppasin idean, kun mieleen juolahti parempi. Riippusilta! Ideana käyttää avuksi siimaa ja jotain kotimetsän puuta (vinkkejä mikä puu pysyisi akvaariossa hyvänä? Itsellä kävi mielessä haapa) ja valmiiseen tekeleeseen kiinnittää esim. jotain matalakasvuista sammalta.
Altaan valaistukseenkaan en tällä hetkellä ole lainkaan tyytyväinen (juurakoista lähti hieman väriä ja tämä tuntuu pimentävän akvaariota entisestään) joten lediä tai monimetallia siis suunnitteilla. Toistaiseksi hinnan puolesta ledi valaistus on voitolla (jokin tee se itse räpellys kiinnostaisi), mutta monimetallivalaistun altaan nähtyäni tekisi kyllä hurjasti mieli saada sellainen. Lisäksi tuon kuuvalon väkerrän jostain itse mutten vielä ole siihen tarkemmin syventynyt.
Tässäpä olisi näin alkuun.

Lisää kuvia luvassa aina, kun jotain tapahtuu ja ehkä vaikka ei tapahtuisikaan.
Niin joo ja siitä kalastosta, nyt altaassa rihmakaloja, lehtikaloja, kiilakylkiä, palettikaloja ja 2 pientä ja kaksi suurempaa plekoa sekä tiestysti partis (huntu malli).