Helpoimpia kasvilajeja?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Belibna
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Helpoimpia kasvilajeja?

Viesti Kirjoittaja Belibna »

Olen sellainen aika kehnon tasoinen akvaariokasvi-ihminen sen huomioiden, että saan lähes joka kasvilajin kuolemaan alle puolessa vuodesssa. Joskus minulla oli karahkassa sellainen vahapintainen leveälehtinen kasvi, se menestyi minulla ainakin aika hyvin. Mikä tämä laji voisi mahdollisesti olla? :D
Entäs muita suht helppoja akvaariokasvilajeja?
40l kolmen taistonaaraan valtakunta ja 95l työn alla
Instagram: aqua.rium
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: Helpoimpia kasvilajeja?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Itse olen sitä mieltä ettei ole olemassa helppoja tai vaikeita kasveja. Kaikki kasvit kasvavat oikeissa olosuhteissa. Väärissä olosuhteissa ei kasva mikään kasvi. Minä lisään kasviravinteet akvaarioon kerran viikossa veden vaihtopäivänä ja kaikki hankkimani kasvit ovat kasvaneet ilman muuta hoitoa. Hoito ei voisi olla helpompaa. Kannattaa siis miettiä onko akvaariossa olosuhteet kunnossa kasveille.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Riippasaarni
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Riippasaarni »

Koomikko kirjoitti:Itse olen sitä mieltä ettei ole olemassa helppoja tai vaikeita kasveja. Kaikki kasvit kasvavat oikeissa olosuhteissa. Väärissä olosuhteissa ei kasva mikään kasvi. Minä lisään kasviravinteet akvaarioon kerran viikossa veden vaihtopäivänä ja kaikki hankkimani kasvit ovat kasvaneet ilman muuta hoitoa. Hoito ei voisi olla helpompaa. Kannattaa siis miettiä onko akvaariossa olosuhteet kunnossa kasveille.
Totta kyllä, mutta suoraan sovellettuna voisi kääntää tuon suoraan kalohin eli ei ole olemassa helppoja tai vaikeita kaloja jne. Tältä pohjalta muokataan kysymys, muotoon aloittelijalle sopivia kasvilajeja jotka eivät ole niin vaateliaita hoidostaan ja joissa ei ole niin paljon huomioonotettavaa. Esimerkiksi Jaavansaniainen tuntuu olevan helposti hengissä pidettävä.
Ahvenia ja monneja.
Belibna
Junior Member
Junior Member

Riippasaarni kirjoitti:
Koomikko kirjoitti:Itse olen sitä mieltä ettei ole olemassa helppoja tai vaikeita kasveja. Kaikki kasvit kasvavat oikeissa olosuhteissa. Väärissä olosuhteissa ei kasva mikään kasvi. Minä lisään kasviravinteet akvaarioon kerran viikossa veden vaihtopäivänä ja kaikki hankkimani kasvit ovat kasvaneet ilman muuta hoitoa. Hoito ei voisi olla helpompaa. Kannattaa siis miettiä onko akvaariossa olosuhteet kunnossa kasveille.
Totta kyllä, mutta suoraan sovellettuna voisi kääntää tuon suoraan kaloihin eli ei ole olemassa helppoja tai vaikeita kaloja jne. Tältä pohjalta muokataan kysymys, muotoon aloittelijalle sopivia kasvilajeja jotka eivät ole niin vaateliaita hoidostaan ja joissa ei ole niin paljon huomioonotettavaa. Esimerkiksi Jaavansaniainen tuntuu olevan helposti hengissä pidettävä.
Juu, itse ostin juuri eilen (myyjä kun suositteli sellaista, ja mukavan isokin oli, joten kelpaa piiloksikin) Jaavansaniaisen ja jonkin (olikohan?) Vesitähdikin.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Kun saatte jaavasaniaisen, vesitähdikin ja aloittelijalle mainostetun vedensuosikin kasvamaan huomaatte että akvaariossa kasvaa silloin muutkin kasvit. Näin ainakin minulla. Ei mulla aluksi kasvaneet helpoiksi mainostetut kasvitkaan mutta kun ne sai kasvamaan alkoi akvaariossa kasvamaan kaikki kasvit mitä sinne olen laittanut. En ole kasveilla huomannut muuta vaatimuseroja kuin valo. Toiset kasvaa vähemmässä valossa ja toinen vaatii enemmän valoa mutta kun valoa on tarpeeksi kasvaa kaikki kasvit. Ravinteiden määrällä en ole eri kasveilla huomannut vaatimuseroja. Eli olen edelleen sitä mieltä että ei ole helppja ja vaikeita kasveja.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Belibna
Junior Member
Junior Member

Koomikko kirjoitti:Kun saatte jaavasaniaisen, vesitähdikin ja aloittelijalle mainostetun vedensuosikin kasvamaan huomaatte että akvaariossa kasvaa silloin muutkin kasvit. Näin ainakin minulla. Ei mulla aluksi kasvaneet helpoiksi mainostetut kasvitkaan mutta kun ne sai kasvamaan alkoi akvaariossa kasvamaan kaikki kasvit mitä sinne olen laittanut. En ole kasveilla huomannut muuta vaatimuseroja kuin valo. Toiset kasvaa vähemmässä valossa ja toinen vaatii enemmän valoa mutta kun valoa on tarpeeksi kasvaa kaikki kasvit. Ravinteiden määrällä en ole eri kasveilla huomannut vaatimuseroja. Eli olen edelleen sitä mieltä että ei ole helppja ja vaikeita kasveja.
Varmasti näin onkin, täytyisi vain ensin saada itseluottamus aiheeseen, nimittäin aika pitkään käytin ihan vain muovikasveja mutta komeiltahan ne nyt näyttävät ja hyvät suojat kaloille. :D
Belibna
Junior Member
Junior Member

Koomikko kirjoitti:Kun saatte jaavasaniaisen, vesitähdikin ja aloittelijalle mainostetun vedensuosikin kasvamaan huomaatte että akvaariossa kasvaa silloin muutkin kasvit. Näin ainakin minulla. Ei mulla aluksi kasvaneet helpoiksi mainostetut kasvitkaan mutta kun ne sai kasvamaan alkoi akvaariossa kasvamaan kaikki kasvit mitä sinne olen laittanut. En ole kasveilla huomannut muuta vaatimuseroja kuin valo. Toiset kasvaa vähemmässä valossa ja toinen vaatii enemmän valoa mutta kun valoa on tarpeeksi kasvaa kaikki kasvit. Ravinteiden määrällä en ole eri kasveilla huomannut vaatimuseroja. Eli olen edelleen sitä mieltä että ei ole helppja ja vaikeita kasveja.
Varmasti näin onkin, täytyisi vain ensin saada itseluottamus aiheeseen, nimittäin aika pitkään käytin ihan vain muovikasveja mutta komeiltahan ne nyt näyttävät ja hyvät suojat kaloille. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”