ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!
Minkähän kokosta akvaarioo kestäisi tuo hylly? Onko kellään?!?-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!
Nuo Ikean härpäkkeet ovat usein kennopahvia sisältä (paksummat levyt) joten jäykkyys ja kestävyys huono. Itse en tuollaisen päälle akvaariota uskaltaisi laittaa. Ootko katsonut saman pajan massiivipuisia? Mulla on 60 l massiivipuisen lipaston, olikohan Hemnes, päällä. Hyvin kestää.
Allas hiekkoineen voi olla yllättävän painava. Akvaario painaa kaikkinensa n. 1,2 kertaisesti litramäärään nähden (esim. 100 litran akvaario n. 120 kg). Jalustan tulee kestää tämä paino täysin suorana ja notkumatta, sillä lasi ei kestä vääntymistä. Jalustan tulisi olla valmistettu materiaalista, joka kestää säännöllistä roiskevedestä johtuvaa kastumista.
Allas hiekkoineen voi olla yllättävän painava. Akvaario painaa kaikkinensa n. 1,2 kertaisesti litramäärään nähden (esim. 100 litran akvaario n. 120 kg). Jalustan tulee kestää tämä paino täysin suorana ja notkumatta, sillä lasi ei kestä vääntymistä. Jalustan tulisi olla valmistettu materiaalista, joka kestää säännöllistä roiskevedestä johtuvaa kastumista.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
-
- Starting Member
En ole vielä muita hyllyjä katsellut. Täytyy katsella tuon kallaxin kokoista se olis niin passeli.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: -
Malm-lipastot on aika tukevia, ks tuolla hakutoiminnolla kokemuksia niistä. Kalustelevyä mutta tukevaa sellaista
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Minulla on tuollainen kallax ollut nyt kuukauden verran 84 litraisen tankin alla. Vähän itsekin epäilin hyllyn kestävyyttä, mutta vakuutuin sen kestävän kun ensin olin itse sen päällä istunut ja testannut tukevuutta. Kennorakenteisia tosiaan ovat nuo levyt, joten kosteuden kanssa kannattaa olla extra varovainen vettä vaihtaessa tai muuten läträtessä ettei esim. akvaarion pohjan ja hyllyn väliin pääse vettä.
Varauksetta en voi suositella, mutta itse uskon tuon kestävän kunhan kuivana pysyy.
Varauksetta en voi suositella, mutta itse uskon tuon kestävän kunhan kuivana pysyy.
Voin ehdottaa teille, jos hyllyynne ei mahdu. Käy katsomassa tämä sivusto (https://fixpart.fi/fi)
Sieltä löytyy luultavasti kaikki mitä tarvitset muutosten tekemiseen !
Sitä varten tai akvaariota varten... Olemme yksi Euroopan nopeimmista ja halvimmista
Kiitos.
Sieltä löytyy luultavasti kaikki mitä tarvitset muutosten tekemiseen !
Sitä varten tai akvaariota varten... Olemme yksi Euroopan nopeimmista ja halvimmista

Kiitos.
-
- Starting Member