Ostin pari kuukautta sitten 120l akvaarion tekniikoineen ja kaloineen. Suodattimena on Fluval 3 plus, joka toimi aluksi ihan hyvin. Viimeksi suodatinta putsatessani koin kauhun hetkiä, kun suodatin ei lähtenytkään päälle. Uudelleen purku auttoi ja suodatin käynnistyi. Onko tällainen tyypillistä tälle suodattimelle? Vai onko suodatin tulossa käyttöikänsä päähän? Myyjän mukaan akvaario on noin kuusi vuotta vanha.
Suodattimen sisällä on vaahtomuovimaista levyä. Kuinka usein ne pitää vaihtaa? Akvaarioliikkeistä oletan, että niitä löytyy. Vai kannattaako mun ryhtyä katselemaan uutta suodatinta?
Kiitos jo etukäteen ja anteeksi tyhmät kysymykset. Olen vielä ihan pihalla näissä akvaarioasioissa.
Aloittelija kyselee Flu 3 plus suodattimesta
Valvoja: Moderaattorit
Aloittelija kyselee Flu 3 plus suodattimesta
120 l + 43 l lt
Re: Aloittelija kyselee Flu 3 plus suodattimesta
Mulla sama suodatin eikä koskaan ole akvaarioon laiton yhteydessä temppuillut. Toki aina pyörittelen sitä akvaariossa että ilmat lähtee pois sitten kiinnitys telineeseen ja töpseli seinään. Oisko sinne jäänyt vaan liikaa ilmaa sisälle? Ja ne suodatusmatskut on vaihdettava sitten kun ne menee ihan lintaksi lätyksi eli eivät palaudu siihen malliinsa. Voi viedä vuosia...
Eiks toi oo ihan fluvalien "ominaisuus" et vanhemmiten starttaa huonosti? Monesti ainaki muista sellaista lukeneeni. Kääntele suodatinta ja vähän renkkaa johtoa irti seinästä ja takasi, ni Kait se lähtee taas. Suodatin matskua juuri vaihdella tarvii, sit ku ei oikee muodossaan enää pysy, tai tuntuu et heti menee tukkoon pesun jälkeen.
40+140+530 litraa
Minulla on myös Fluvalin suodatin, tosin eri malli. Se tuli käytettynä akvapaketin mukana ja sain vinkiksi, että se usein vaatii pienen kopautuksen käynnistyäkseen. Toista vuotta se käynnistyi ihan muitta mutkitta, nykyään se vaatii välillä tosiaan tuon pikku kopsautuksen. Toimii kuitenkin ihan hyvin.
Kiitos vastauksista! En ollut pyöritellyt suodatinta vedessä, pitääkin tehdä niin jatkossa.
Viimeksi putsatessa suodatin käynnistyi ongelmitta. Suodattimen temppuilu kuitenkin säikäytti sen verran, etten ole enää putsannut sitä akvaarioliikkeen ollessa suljettuna.
Viimeksi putsatessa suodatin käynnistyi ongelmitta. Suodattimen temppuilu kuitenkin säikäytti sen verran, etten ole enää putsannut sitä akvaarioliikkeen ollessa suljettuna.
120 l + 43 l lt