Kalattoman kalat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Heh :mrgreen:
Kyllähän mäkin nyt tän aktiivisen harrastamisen aikana (3v.) olen paljonkin opiskellut tuota kasvipuolta, mutta jotenkin sitä ei vaan oo vieläkään sisäistänyt kunnolla.
Muutama vuosikymmen sitten kaikki oli jotenkin simppelimpää, muistan että altaassa oli karvalehteä ja vedensuosikkia ja ne kasvoi ilman mitään lannoitteita. Kaloina oli timanttitetroja ja tiikeribarbeja ( ei samaan aikaan ).

Nippelinappeleilla tarkoitin sellaista kalvolevitintä, eli siis ihan kiljumenetelmällä mutta se levitin sais noin hiilarikuplat pienemmiksi. Ilmastinkivestä ne tulee aika isoina kuplina, eikä siis kerkeä liueta veteen tarpeeksi hyvin.
Tuo tän hetkinen suodatin viritelmä vie tarpeetonta tilaa akvaariosta, kun ulkosuodatin ja streameri riittää hyvin tuonne. Tosin tuo eilen lisätty suodatin toi nuolimonnien mieleen lisää virtausta ja sen johdosta on tänään haisteltu aktiivisesti kaverin takapuolia :mrgreen: selkeästi meinaavat kutea.

Mulla meni jossain vaiheessa rautalisää puolet suositellusta annoksesta altaaseen, mutta jostain syystä en koskaan ostanut uutta pulloa kun se loppui. Rusolehden uskoisin tykkäävän siitä.

Noin on aivan valloittavia nuo käppänät, naaraalla selkeästi tulisempi luonne, pikkasen tohvelilta vaikuttaa tuo uros :D
Vähän ollaan jo kylki kyljen väristelty keskenään, mutta muuten molemmat touhuaa omiaan altaassa. Noi on vielä niin kakaroita, että kutua tuskin vielä pyörittelevät mielessään.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Dessan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 12:29, 12.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Dessan »

Arvaa mitä?
Just kun kehuin kiljureseptiä hyväksi se tyssässi saman tien. Siis en saa sitä edes käymään 8O
Olitko kokeillut sitä sokeri-sooda-hiiva comboa? Oliko tasaisempi/parempi?
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Dessan kirjoitti:Arvaa mitä?
Just kun kehuin kiljureseptiä hyväksi se tyssässi saman tien. Siis en saa sitä edes käymään 8O
Olitko kokeillut sitä sokeri-sooda-hiiva comboa? Oliko tasaisempi/parempi?
Liivaatteella en edes kerennyt kokeilemaan kun ei sitä huushollista löytynyt kun ekaa satsia tein.
Valkyrian reseptiä hiukan muunnellen olen saanut kiljun käymään, meillä tosi viileät lattiat.

Eli mä teen näin:
8dl lämpöistä vettä hanasta (n.25-27 astetta)
Siihen sekoitan vispilällä 3dl sokeria, 1/2 tl soodaa ja 3/4 tl super hiivaa.
Lähtee käymään n.2-4 tunnissa, soodan määrä vielä hiukan hakusessa. Tällä reseptillä jaksaa käydä n.6 päivää.

Muoks. Ekan päivän käy kovempaa ja viimeisenä päivänä alkaa hidastuu, mutta muuten ihan kivan tasaisesti mielestäni.
Kuplaa tulee 1-2 sekunnissa.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Eli jotain tän tyyppistä olin ajatellut. Ja jos jakokappaleella jakais letkun hiilaripullosta vielä niin, että näitä olisi kaksi. Altaan molemmissa päädyissä.
http://www.akvaarioon.fi/WebRoot/TP/Sho ... ossa_m.jpg
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

:cry: Harmittaa.
Red partis löytyi tänä aamuna altaasta kuolleena, päällisin puolin kala näytti ihan terveeltä.
Jonkinnäköiset herätyskellot päässä soi tässä jo jonkin aikaa tuon kalan kohdalla, koska sitä ei juuri koskaan nähnyt.
Se ei oikein iltasinkaan altaassa liikkunut, ei juurikaan putsaillut pintoja tai tehnyt juuri mitään muutakaan.
Tabletilla kävi satunnaisesti syömässä, kurkulla myös mutta häipyi siitäkin aina kun nuolimonnit tuli siihen myös.
Hengaili pääosin yhdessä lemppari kohdassaan altaan toisessa päädyssä.
Ajattelin, että ehkä kotiutuminen otti aikansa ja kyseessä todella kiltti, arka ja ujo yksilö.
Ehkä tuo on ollut jotenkin sairas jo tullessaan :|

Mitään poikkeavaa en altaasta testeillä mitannut ja muut kalat porskuttaa ihan normaalisti ja sählää tuolla altaassa.

Mutta ei tässä mikään voittaja fiilis todellakaan ole, miten voi onnistua saamaan partamonnin hengiltä? Eihän nää tsippaa varmaan napalmistakaan.

Altaiden vähentämisen johdosta tästä kalasta tuli tytölle hyvin tärkeä lyhyessä ajassa, en nyt aamulla ennen kouluun lähtöä viitsinyt asiasta edes mainita hänelle.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Hellikka80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 19:33, 19.08.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Hellikka80 »

Meilläkin katosi pieni partis ihan yhtäkkiä muutama viikko kotiutumisen jälkeen. Ei löydetty raatoakaan mistään ja täysin terveeltä se näytti. Piilotteleva oli, mutta luulin sen kuuluvan kuvioon.
120: pieniä tetroja, albiinopartis, taistelukala
230: safiiri-, musta- ja rubiinitetroja, rusokirjoja, kuparimonnisia, pun. noitamonni
54: kääpiöpallokaloja
60: millejä

http://www.papinpalonakvaristi.blogspot.com
Hellikka80
Starting Member
Starting Member
Viestit: 39
Liittynyt: 19:33, 19.08.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Hellikka80 »

Jäi kesken tuo vastaus kun loppui tabletista virta. Ostettiin siis tuo partis ihan käynnissä olevaan altaaseen, eli mihinkään nitriittipiikkiinkään ei mennyt. Enkä vain ymmärrä, mihin se raato niin täysin hävisi, kun ei mikään iso allas ole. Mutta sinne se katosi. Ja todellakin oikein mahtifiilikset tuon jälkeen, kun yleensä partiksia ei saa hengiltä sitten millään!
120: pieniä tetroja, albiinopartis, taistelukala
230: safiiri-, musta- ja rubiinitetroja, rusokirjoja, kuparimonnisia, pun. noitamonni
54: kääpiöpallokaloja
60: millejä

http://www.papinpalonakvaristi.blogspot.com
Hazerow
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 21:31, 28.01.2013
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Hazerow »

kalaton1 kirjoitti:Eli jotain tän tyyppistä olin ajatellut. Ja jos jakokappaleella jakais letkun hiilaripullosta vielä niin, että näitä olisi kaksi. Altaan molemmissa päädyissä.
http://www.akvaarioon.fi/WebRoot/TP/Sho ... ossa_m.jpg
Epäilen vahvasti jahka kaksi tuommoista toimisi yhdellä kiljupullolla. Itelläni on yksi tuollainen yhdellä kiljupullolla ja parhaillaan sieltä tulee kolme kuplanoroa. Siis silloin kun se liemi käy niin hyvin kuin se voi käydä. Kun tuon suuttimen ottaa letkusta irti, puskee kaasu hirveällä paineella ulos. Se ei vaan jaksa tulla tuon vekottimen läpi. :D
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Hazerow, kiitos vinkistä. Ei tarvitse reklamoida sitten joulupukkia huonosta hankinnasta :mrgreen:
Jokin muu systeemi siis hakuseen.

Hellikka, jonkun verran täältäkin lukenut noista mystisistä partamonnien katoamisesta, omituista kyllä.
Tuo meidän partis löytyi kuolleena, mutta ei se vähennä ihmetystä asiassa että se heitti lusikan nurkkaan.
Meillä oli aikasemmin partis joka muutti miljoonakalojen ja niiden altaan mukana sukulaisille, tyttö siitä reippaasti luopui kun tiesi näkevänsä "mörköä" aina välillä ja lupailin että hankitaan uusi kun sen aika tulee.
Tuo "omppu" partis oli ehdoton ykkös suosikki meille molemmille tällä hetkellä :|
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Jahas.. joko sekoilen minä (todennäköisintä..), tietokone tai nettiyhteys.. mielestäni kirjoitin jo vastauksen tähän ketjuun, mutta ei vastausta vaan näy missään.

Tuoho Hazerow :n tekstiin piti kommentoimani, että juuri samaa laitetta olen katsellut meillekin, ja miettinyt hieman empien, miten se toimisi kiljun kanssa.. no nyt tuli selväksi, ettei kannata tuohon rahojaan kiljun kanssa hassata :D Jatkossakin hiilari menee siis sisäsuodattimen ulostulon kanssa samaan, toimii :)
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
Dessan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 12:29, 12.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Dessan »

Hazerow kirjoitti:
kalaton1 kirjoitti:Eli jotain tän tyyppistä olin ajatellut. Ja jos jakokappaleella jakais letkun hiilaripullosta vielä niin, että näitä olisi kaksi. Altaan molemmissa päädyissä.
http://www.akvaarioon.fi/WebRoot/TP/Sho ... ossa_m.jpg
Epäilen vahvasti jahka kaksi tuommoista toimisi yhdellä kiljupullolla. Itelläni on yksi tuollainen yhdellä kiljupullolla ja parhaillaan sieltä tulee kolme kuplanoroa. Siis silloin kun se liemi käy niin hyvin kuin se voi käydä. Kun tuon suuttimen ottaa letkusta irti, puskee kaasu hirveällä paineella ulos. Se ei vaan jaksa tulla tuon vekottimen läpi. :D
Tuollainen on minulla käytössä kiljun kanssa, toimii mutta vaatii kyllä painetta ihan reilusti... Kasveista huomasi että on todella tehokas levitykseen, mutta pulloa saa kyllä vaihtaa usein. Ja kun en ole jaksanut värkätä pulloja niin vihreä levä ilmestyy (green dust algee, mikä lie suomeksi). Eli on kyllä tehokas, mutta vaatii hyvän kiljureseptin... ja sehän on minulla niin hakusessa vielä :? Minullakin tulee kuplia aika vähän läpi, mutta ne ovatkin sitten niin pieniä että liukenee vähäiselläkin virtauksella. Onko joku teistä kokeillut niitä puisia "ilmastinkiviä" tähän hommaan? Perus ilmastikivi on niin huokoinen että tulee massiivisia kuplia läpi...
valkyria
Junior Member
Junior Member
Viestit: 198
Liittynyt: 11:40, 08.10.2014
Paikkakunta: HML

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja valkyria »

Dessan
Minulla on ollut testissä sekä kivinen että puinen ilmastinkivi, molemmista tulee läpi kuplat, mutta jos laitat ilmastinkiven akvaariossa nii, että suodattimen ulostulo osuu kupliin/ilmastinkiveen niin suodattimen virtaus hajottaa ne kohtuullisen tehokkkaasti.
Mutta siis, ei se puinen ilmastinkivi ei ole ratkaisu, ainakin täällä tuli ihan yhtä suurta kuplaa kuin kivisestäkin.
240l monnisia ja rihmakaloja ja 30l nano (poikasallas)
Eritysikiinnostuksen kohteena Corydoras-monniset <3
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Sisäsuodattimen diffusoorilla täälläkin tällä hetkellä mennään kuten valkyrialla, ja se toimiikin hyvin. En vaan tiedä haluanko pitää tuota suodatinta tuolla pysyväisratkaisuna, mutta näillä mennään nyt.

Taustan kanssa väännän täällä taas, ikuisuus ongelma.
Toisaalta musta korostaa kasvien värejä, mutta tuntuu että se imee kaiken valon altaasta.
Mulla noita taustoja on kaikissa mahdollisissa väreissä, ja vaihtelenkin sitä usein. Mutta sitä WAU ilmiötä ei ole vielä tullut millään taustalla :|
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Dessan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 12:29, 12.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Dessan »

Piitäpäs testata miten se toimii suodattimen kanssa.

Tuo tausta on minullakin hakusessa, eli et todellakaan ole ainoa. Minullakin tällä hetkellä musta, mutta kaupoille kun pääsen haen jonkun sinisen/turkoosin jospa saisi vähän kirkkautta :)
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Dessan kirjoitti:Piitäpäs testata miten se toimii suodattimen kanssa.

Tuo tausta on minullakin hakusessa, eli et todellakaan ole ainoa. Minullakin tällä hetkellä musta, mutta kaupoille kun pääsen haen jonkun sinisen/turkoosin jospa saisi vähän kirkkautta :)
Poistin eilen mustan taustan ja tuntuu että valo altaassa tuplaantui.
Pitäis koittaa korostaa noita sitruunatetroja, neonit pomppaa väriensä puolesta ihan itsekseen ja punapäätetrat naamojensa kanssa myös.
Keltaista pystyisi korostaa vastavärillä, mutta ei hajuakaan miltä tumma violetti näyttäisi, täytyy kokeilla.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kasvi asiat altaassa nytkähti taas eteenpäin, sain tänään palstalaiselta reilun kasan jättiläisvallisneriaa. Kiitos vaan sinne lielahden suunnalle :D

Suikeroalpi ei nähtävästi sopeudu akvaarioon, ei ainakaan mun akvaarioon. Oli sulattanut vartensa ja alimmat lehtensä, tähän olin kyllä varautunutkin netistä lukemani tiedon perusteella, että jollain toimii ja jollain ei.

Liekkisammal lähti kokeiluun nanoon, keräs jotain ihme höttöä isommassa altaassa itseensä.

Tällä hetkellä altaassa siis kahta lajia vallisneriaa, kierteisvallua olisi vielä tarkoitus lisätä. Näiden lisäksi jaavansaniaista, kiharakrinumiini, vesisulkaa, rusolehteä, blyxa wallichii, anubias, taiwanin lumme ja vesisaniaista.

Kasvilajien vähennys siis ihan hyvällä mallilla :D
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
tiiasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:37, 17.10.2014
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja tiiasu »

Mitäs Helenoille kuuluu? Mitä olet tykännyt? Kysyn, koska tänään sitten vihdosta ostin pari kaupasta, kun ei enää tuntunut täällä meillä päin kellään harrastajalla olevan ylimääräisenä. Aika suolaisen hintaisia ovat kyllä. Ollakseen pieniä kotiloita...

Kokeeksi nyt laitoin ne tuonne rapulaan, katsotaan mitä tapahtuu. Heti lähtivät viipottamaan pitkin poikin ainakin. Olen postitellut kierteisiä ihan urakalla viime viikkoina, mutta niiden touhu on silti täysin riistäytynyt käsistä. Alunperin siirsin niitä tuonne rapulaan (silloiseen tyhjään akvaarioon) turvaan nuoliaisilta, mutta ihan turhaan näköjään. Mun nuoliaiset ovat enemmän kiinnostuneita kurkusta, miekkakasveista ja itsemurhista (niinkus tiedät)...

Lisäksi rapulaan on jostain, ilmeisesti rapujen tai sammaleiden mukana ilmaantunut roska(postitorvi)kotiloitakin, että toivottavasti pedoilla on siellä hetken tekemistä. Ajatuksena olisi vähän siirrellä niitä ison akvan ja rapulan välillä riippuen tarpeesta. En hankkinut enempää, koska tahtoisin säilyttää kierteisiä kuitenkin, mutta järkevissä määrin.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

tiiasu kirjoitti:Mitäs Helenoille kuuluu? Mitä olet tykännyt? Kysyn, koska tänään sitten vihdosta ostin pari kaupasta, kun ei enää tuntunut täällä meillä päin kellään harrastajalla olevan ylimääräisenä. Aika suolaisen hintaisia ovat kyllä. Ollakseen pieniä kotiloita...

Kokeeksi nyt laitoin ne tuonne rapulaan, katsotaan mitä tapahtuu. Heti lähtivät viipottamaan pitkin poikin ainakin. Olen postitellut kierteisiä ihan urakalla viime viikkoina, mutta niiden touhu on silti täysin riistäytynyt käsistä. Alunperin siirsin niitä tuonne rapulaan (silloiseen tyhjään akvaarioon) turvaan nuoliaisilta, mutta ihan turhaan näköjään. Mun nuoliaiset ovat enemmän kiinnostuneita kurkusta, miekkakasveista ja itsemurhista (niinkus tiedät)...

Lisäksi rapulaan on jostain, ilmeisesti rapujen tai sammaleiden mukana ilmaantunut roska(postitorvi)kotiloitakin, että toivottavasti pedoilla on siellä hetken tekemistä. Ajatuksena olisi vähän siirrellä niitä ison akvan ja rapulan välillä riippuen tarpeesta. En hankkinut enempää, koska tahtoisin säilyttää kierteisiä kuitenkin, mutta järkevissä määrin.

Helenat voi paksusti :mrgreen:
Tyytyväinen olen, roskakotiloita ei enään näe laseissa. Jonkun verran niitä vielä näkee tuolla, mutta tosi paljon vähentynyt.
Myös kierteiset on vähenemään päin joten hoitaa työnsä kyllä hyvin, ajankohtaiseksi voi tulla jossain vaiheessa hiekan vaihto jos kaikki häviää tuolta kun mulla sitä bilteman hienompaa hiekkaa, mutta se on sitten sen ajan murhe.
Varmasti auttaa sullakin noihin roskakotiloihin.
Nää liimailee muniansa ahkerasti silikoneihin ja kasveihin, joten pikku helenoita saattaa alkaa putkahtelemaan jossain välissä.

Mä oon sen kanto/nuoliais jutun jälkeen tarkastanut tosi tarkkaan kaikki puut kalojen varalta kun niitä nostelen altaasta.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Olen aivan ihastunut noihin sitruunatetroihin, miten voi ollakkin noin ihastuttavia ja tyylikkäitä suht vaatimattomalla värityksellä.
Tää on kyllä ehdottomasti se kala mitä tuonne hankin lisää jos koen että liiat lämmöt akvassa neontetrojen suhteen on ongelma.

Kalat on muutaman päivän herkutelleet surviaisilla ja meno sen mukaista :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
tiiasu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 108
Liittynyt: 15:37, 17.10.2014
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja tiiasu »

Mä oon sen kanto/nuoliais jutun jälkeen tarkastanut tosi tarkkaan kaikki puut kalojen varalta kun niitä nostelen altaasta.
Mä olen aina tarkastanut tosi tarkkaan kannot, mutta silti voi käydä onnettomuuksia. Mulla on mennyt reilussa vuodessa samasta nuoliaisparvesta puolet tapaturmaisesti :x Kovin kivoja kaloja, mutta tosi vilkkaita ja uteliaita. Tunkevat itsensä kaikkiin sellaisiin paikkoihin, mihin eivät oikeasti mahdu. Ja jäävät jumiin. Ja sopiviakin luolia/piiloja/kantoja jne olisi.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tän hetkinen tilanne altaassa näyttää tältä. Kierteisvallua olisi tarkoitus vielä laittaa, mutta nyt saa toistaseksi olla näillä kasviksilla. Pyörittelen ajatusta kokoonpanolla vallisneria ja jaavansaniainen,ehkä myös vesisaniainen. Mutta toistaseksi en vähennä kasveja, että kalat ei saa sätkyä jatkuvasta pöyhimisestä.
IMAG3894.jpg
IMAG3895.jpg
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja Teho »

Todella hieno kulho! 8O 8O
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Teho kirjoitti:Todella hieno kulho! 8O 8O
Kiitos.
Perfektionistina tuntuu että koskaan ei tule valmista, mutta nyt alkaa löytyä ne omia silmiä miellyttävät kasvit pikkuhiljaa.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Vanhoja kuvia katsellessa huomasin että ei tuo jaavansaniainen ihan mahdottoman hidas ole kasvamaan.
Tässä kasvi maaliskuun lopussa, tuossa kepissä siis emokasvista irrotettuja pieniä alkuja.
IMAG2205.jpg
IMAG2205.jpg (133.53 KiB) Katsottu 6439 kertaa
Ja tässä eilen kuvattuna, muutama uusi alku otettu jo kasvamaan nanoon.
Mun mielestä ihan kohtalainen kasvu hitaaksi kasviksi.
IMAG3894.jpg
IMAG3894.jpg (146.13 KiB) Katsottu 6439 kertaa
Tämmöisiä pohdintoja tälle päivälle :)
Anubias meinaa kukkia, mielenkiinnolla seuraan tilannetta.
Useamman kukkivan olen kaupasta aikanaan hankkinut, mutta omassa altaassa ei koskaan ole innostunut kukkimaan.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalattoman kalat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Tässä vielä kuva nupusta.
IMAG3898.jpg
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”