- timantteja
- 20160327_173445m.jpg (71.52 KiB) Katsottu 9882 kertaa

Kokeile kesäkurpitsaa. Hyvin mehevä ja tuore pala, hieman pehmeä. Ja itse kuorin vielä varmuudeksi (hyvä toki ainakin pestä). Minulla kalat syövät paljon mielummin kesistä kuin kurkkuaivy kirjoitti:Joo, mä en isompaa akvaariota ole hommaamassa vielä pitkään aikaan, niin ainakin voin sulta sitten urkkia että tuleeko ne timantit ja taistot toimeen timanttien vielä vähän kasvettuakin.Bongasin noi kuvat jo Facebookin Akvaariot-ryhmästä, söpöjä kavereita. Mua melkein harmittaa, että kasvikset ei oikein kelpaa yhdellekään mun asukeista, mieluusti niitä antaisin.
Edes sukaravuille ei kelpaa kurkku. Yks vaan sahas haarukan vartta ees taas mutta ei koskenutkaan kurkun palaan.
Katselin viime kauppareissulla kyllä kesäkurpitsaa, mutta en ottanut siksi, että en sitä itse kummemmin syö, enkä usko että mun minikokoisten akvaarioiden minikokoiset asukit sais koko kesäkurpitsaa syödyksi ennen kuin menee huonoksi. Ei kai auta muu kuin opetella kokkaamaan jotain hyvää kesäkurpitsasta...Fisutar10 kirjoitti:Kokeile kesäkurpitsaa. Hyvin mehevä ja tuore pala, hieman pehmeä. Ja itse kuorin vielä varmuudeksi (hyvä toki ainakin pestä). Minulla kalat syövät paljon mielummin kesistä kuin kurkkuaivy kirjoitti:Joo, mä en isompaa akvaariota ole hommaamassa vielä pitkään aikaan, niin ainakin voin sulta sitten urkkia että tuleeko ne timantit ja taistot toimeen timanttien vielä vähän kasvettuakin.Bongasin noi kuvat jo Facebookin Akvaariot-ryhmästä, söpöjä kavereita. Mua melkein harmittaa, että kasvikset ei oikein kelpaa yhdellekään mun asukeista, mieluusti niitä antaisin.
Edes sukaravuille ei kelpaa kurkku. Yks vaan sahas haarukan vartta ees taas mutta ei koskenutkaan kurkun palaan.
.
Kokeillepa myös perunaamirauria kirjoitti:Täällä on uponnut kaikki, mitä olen keksinyt akvaarioon tiputtaaLehtikalatkin mutusti tuota parsakaalia ihan onnesta soikeina
Kokeiltu on siis katkaravut, parsakaali, paprika, kesäkurpitsa ja kurkku. Porkkanaa ajattelin testata seuraavana
![]()
Juu. Kerron sulle ivy, että miten tuolla yhteiselo sujuu
Tuli testattua kerran sitä paprikaa, kun omalle leivälleni laitoinFisutar10 kirjoitti:Parsakaali voisi olla terveellistä fisuille. Paprika ehkä melkoisen eksoottinen kokeilu. Boita katkarapuja en ole uskaltanut laittaa kippoon, vaikka moni niitä menestyksellä syöttää.
Täytyypä ehkä sitäkin joku kerta testatajage kirjoitti:Kokeillepa myös perunaa.Jostain luin että kelpaa hyvin
.Itse en viitsi kokeilla,kun ei edes kesäkurpitsa maistu mun kaloille,vaikka 2 partamonnia onkin.
HehRiippasaarni kirjoitti:Kuvittelenko vai muistuttaako tuo Helmeri kääpiökokoista sarvihaita?
Tjaa, pari allasta on ihan vaan sen takia noiden pitää noiden paratiisikalojen takia. Ne ovat suht häijyjä, mutta koiraiden kauneus on sitä luokkaa etten ole voinut luopua. Ulkolaisella foorumilla todettiinkin taannoin ''think of betta splendens with steroids''.ivy kirjoitti:^ Mä oon miettinyt monesti, että jos vastaan tulisi valkoinen halfmoon taistelukala, ostaisin sen saman tien ja pistäisin ties kuinka monennen akvaarion pystyyn ihan vaan sen takia...
Monta!mirauria kirjoitti:Olkaa hiljaa! Mulla on 7 ukkoa!Ja äsken melkeen vahingossa ostin uuden, mut onneks joku oli nopeempi. Ja kesällä viimeistään rupeen keräilemään näitä lisää ja naaraita kanssa... Laskekaa siitä, montako allasta näille on pystytetty tai tuun pystyttämään
Kyllä niitä aina näkee, kun allasta oikein tarkasti tutkii. Jossain jättivallujen lehdillä yleensä roikkuvatJaneski+ kirjoitti:Moro! Kuis on muut "juovikset" kotiutunut? Tääl ois viel kolme ylimääräistä kotia vailla.
Nekin on ihan hauskoja kaloja, mutta ei varmaan silti tule mun "itämaiseen" altaaseen. Taitaa olla ihan taistelukalanaaras-rusokiila-piikkisilmä -kippona seHoTl kirjoitti:Pandaimubarbeja on itsellä Aasian suuntaan sisustetussa 100 litraisessa, taistelukalojen ja hehkurasboroiden kavereina, onpa siellä jokunen seeprakalakin. Oikein on aktiivisia ja kauniita kavereita, liikkuvat päivisinkin, eivätkä juuri katselua piilottele. Voin kyllä lämpimästi suositella.