Milloin ensimmäiset tetrat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Milloin ensimmäiset tetrat
Ja uutta aihetta kehiin. Elikkäs minulla on kolmisen viikkoa kypsymässä ollut 74l allas. Nitriitit näyttää tällä hetkellä 0,4 mg/l, on tippunut vedenvaihdon ansiosta 0,8 mg/l alas. Olen nyt ensimmäisiksi kaloiksi ajatellut ottavani kardinaalitetroja. Hieman alkaisi tehdä mieli jo ensimmäisiä kaloja akvaan. Olemme kuitenkin lähdössä nyt kesäkuun viimeisenä viikonloppuna (29.6) viikonlopuksi muualle. Jos saisin nitriitit ensi viikon alussa alas, olisiko mitenkään mahdollista ottaa ensimmäiset kalat jo silloin? Olen lueskellut, että nuilla teltoilla aika suuri sairastumisriski... mutta uskaltaisiko ottaa noin viikkoa ennen reissua nuo kalat? Olisiko akva sen verran valmis kun vain nuo nitriitit saisi nollaan.
-
- Member
Re: Milloin ensimmäiset tetrat
ymmärrän että olisi kiire saada kalat, mutta ei kannata ottaa niitä ennen reissua. akvaario on vielä epävakaa ja vaikka nitriitit laskisikin ja bakteerivalmistettakin laittaisi, niin voi se nitriittipiikki ja/tai kalojen sairastuminen sattua juuri silloin. kiire ei kannata, ennemmin hyvinvoivat kalat myöhemmin kuin sairaat tai pahimmassa tapauksessa kuolleet kalat reissusta palatessa...
niitä kierteisiähän sinne kyllä voisi ottaa jos nitriitit laskee edelleen, pahimpaan odotuksen tuskaan
niitä kierteisiähän sinne kyllä voisi ottaa jos nitriitit laskee edelleen, pahimpaan odotuksen tuskaan

-
- Junior Member
Re: Milloin ensimmäiset tetrat
Juu tuo tuossa juuri onkin, riskit kuitenkin suuret. Jospa niillä kielteisillä sitten lähtisi liikkeelle, kunhan nitriitit laskeneet