ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
niiskuneitii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:09, 21.09.2015
Sukupuoli: Nainen

ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja niiskuneitii »

kallax-hylly-valkoinen__0365645_PE549083_S4.jpeg
kallax-hylly-valkoinen__0365645_PE549083_S4.jpeg (13.73 KiB) Katsottu 3300 kertaa
Minkähän kokosta akvaarioo kestäisi tuo hylly? Onko kellään?!?


http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/50305739/
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Nuo Ikean härpäkkeet ovat usein kennopahvia sisältä (paksummat levyt) joten jäykkyys ja kestävyys huono. Itse en tuollaisen päälle akvaariota uskaltaisi laittaa. Ootko katsonut saman pajan massiivipuisia? Mulla on 60 l massiivipuisen lipaston, olikohan Hemnes, päällä. Hyvin kestää.

Allas hiekkoineen voi olla yllättävän painava. Akvaario painaa kaikkinensa n. 1,2 kertaisesti litramäärään nähden (esim. 100 litran akvaario n. 120 kg). Jalustan tulee kestää tämä paino täysin suorana ja notkumatta, sillä lasi ei kestä vääntymistä. Jalustan tulisi olla valmistettu materiaalista, joka kestää säännöllistä roiskevedestä johtuvaa kastumista.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
niiskuneitii
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 10:09, 21.09.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja niiskuneitii »

En ole vielä muita hyllyjä katsellut. Täytyy katsella tuon kallaxin kokoista se olis niin passeli.
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Malm-lipastot on aika tukevia, ks tuolla hakutoiminnolla kokemuksia niistä. Kalustelevyä mutta tukevaa sellaista
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
mik4
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 17:39, 12.01.2012
Sukupuoli: Mies

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja mik4 »

Minulla on tuollainen kallax ollut nyt kuukauden verran 84 litraisen tankin alla. Vähän itsekin epäilin hyllyn kestävyyttä, mutta vakuutuin sen kestävän kun ensin olin itse sen päällä istunut ja testannut tukevuutta. Kennorakenteisia tosiaan ovat nuo levyt, joten kosteuden kanssa kannattaa olla extra varovainen vettä vaihtaessa tai muuten läträtessä ettei esim. akvaarion pohjan ja hyllyn väliin pääse vettä.

Varauksetta en voi suositella, mutta itse uskon tuon kestävän kunhan kuivana pysyy.
JustinK
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 16:11, 03.05.2023

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja JustinK »

Voin ehdottaa teille, jos hyllyynne ei mahdu. Käy katsomassa tämä sivusto (https://fixpart.fi/fi)
Sieltä löytyy luultavasti kaikki mitä tarvitset muutosten tekemiseen !
Sitä varten tai akvaariota varten... Olemme yksi Euroopan nopeimmista ja halvimmista :)
Kiitos.
Kaljamaha33
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 02:25, 13.10.2023

Re: ikea kallax hylly akvaarion alustaksi?!

Viesti Kirjoittaja Kaljamaha33 »

Itselläni ollut Kallax hylly ja hyvin on toiminut.

rahapedia.com
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”