HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
MyllyviitaT
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 16:20, 15.05.2019
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja MyllyviitaT »

Perustin hyvissä ajoin ennen huutokauppaa tälläisen ketjun, toivottavasti meni oikaan paikkaan.

Itse ajattelin tuoda ainakin akvaariokasveja, lajeja varmaankin ihan peruskasveja ja sitten pieniä määriä vähän harvinaisempia ja herkempiä lajeja.
Kaloista sitten nuoret mustat mollit joutavat jo uusiin koteihin ennenkuin tila loppuu. Pähkäilen vielä raaskinko luopua muutamasta murisijarihmakalasta ja viivakirjoahvenista...

Mitään tarviketta en taida tuoda kun on hyllyt jo putsattu ja kaikki turha tuotu jo aikaisempina vuosina myyntiin. Ulkosuodattimia ja hiilaritarvikkeita ei tietenkään voi koskaan olla liikaa (kellarissa taitaa olla 4 varasuodatinta odottamassa entuudestaan..) eli jos niitä saisi järkevään hintaan niin ostan kyllä heti.

Mitä itse toivoisin löytäväni niin matalia melalehtiä (sulivat edellisessä muutossa kaikki pois...) ja kenties jotain näyttävämpiä lajeja. Kaloista haaveilen löytäväni pieniin altaisiin sopivia kaloja jotka mutustaisivat levää. Lisäksi "rapu"allas kaipaa edelleen niitä rapuja. Kaloista tietenkin rihmakalat, taistot ym. ovat aina lähellä sydäntä mutta nyt on altaat niin täynnä että lisäkaloille ei taida enää olla tilaa ellei sitten raaski luopua jostain entisistä.

Tärkein tavoite on että ei tulisi huudettua enemmän kuin saa myytyä... Joskus onnistuu, joskus ei.
300 litraa rihmakaloille, 300 litraa tanganjikoille, 50 litraa taistelukaloille + kavereille, 40 litraa pikkusinteille... ja kaksi Devon rex kissaa
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1601
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Viime kertoina on ollut tosi vähän kaloja, eli niitä kaivataan varmasti lisää! Itse kasvattelen vain sukarapuja, joten niitä tulossa taas ja kasveja. Haussa uusia kasveja, vaihtelu keväällä virkistää, kantoja, isoja ja pieniä. Saisi nuo tupsuleväiset taas heittää kompostiin...suodatinsieniä ja patminejä, jos löytyy ja ketapang/catappalehtiä. Pöytäkauppiailta myös ostan aina jotain. Koko tapahtumahan on aina vertaansa vailla, kahvilaa unohtamatta :D
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Mitään en näillä näkymin tuo, vaikka sokkeloplekoja olis taas muille jakaa. Helpompi viedä liikkeeseen tai myydä suoraan :|

Hakusessa varmaan taas läjä kasveja (siis mitäänhän en tarvitse), ostan taas melalehtiä vaikka vannon etten osta (koska ne sulaa aina)... Periaatteessa olis yksi 63-litrainen vailla elämää ja oon pitänyt sitä käynnissä ajatellen et josko taas sukarapuja. Eli vallumaaritin sukiksia varmaan kuolailen menemään :mrgreen:

Jotain käppyröitä vois tietty kans katella.
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
totoro
Senior Member
Senior Member
Viestit: 633
Liittynyt: 14:40, 19.03.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja totoro »

On kyllä mahtavaa taas päästä huutikseen, tunnelma siellä on aina mahtava ja rahaa palaa. :roll: Tarkoitus olisi tuoda tavaroita, mitä en ole itse käyttänyt. Kasvejakin tuon jotakin.
Reijaelisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 10:03, 06.04.2024
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja Reijaelisa »

Pullahiiri kirjoitti: 18:06, 11.04.2024 Mitään en näillä näkymin tuo, vaikka sokkeloplekoja olis taas muille jakaa. Helpompi viedä liikkeeseen tai myydä suoraan :|

Nämähän jäi ihan hirveesti harmittamaan ja olisin tullut nykimään hihasta, jos olisin tiennyt ketä 😁
Pullahiiri
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 3362
Liittynyt: 16:50, 22.12.2008
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja Pullahiiri »

Pysyin kannassani ja jätin melalehdet ostamatta :D

Mukaan tarttui kunnon läjä konnanputkea, tammenlehväruohoa, jotain rusolehteä, joku miekka, sulkaärviää, salviniaa, plekoluola 2 eurolla marketista ja yksi nyssäkkä, missä oli pari patsulia, pari intianvesitähdikkiä ja pari vedensuosikkia. Niin ja yks mokkapala :P Meinas myös yks mäyräkoira tulla mukaan :roll:

Hilkulla oli etten olisi viimeistä taistelukalakoirasta huutanut, oli aika reippaasti tarjolla :D

Kiitos taas HASille järjestelyistä!
325: M. festivus, H. pyrrhonotus, C. duplicareus, CW021, Hypancistrus sp. L-066
250: T. espei, P. kuhlii, Hypancistrus sp. L-066
100: Axelrodia riesei
100: Carinotetraodon travancoricus
Reijaelisa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 10:03, 06.04.2024
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Perniö

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja Reijaelisa »

Mua niin harmitti se iso pussillinen konnaputkea! Olisin niin tahtonut, mutta kun pääsin marketti pöytään, niin ei ollut enää kuin muutama kasvi tarjolla.
Ostin sen ainoan tammenlehväruohon joka siellä marketissa sitten oli, nyt tuskailen että pitääkö se istuttaa pohjalle, vaiko onko pintakasvi. Enemmän pintakasvin näköinen ja ei millään pysy siellä pohjalla.
Mun piti huutaa itelleni paljon kasveja uuteen altaaseen, mutta hinnat meni omasta mielestä liian korkeiksi, että jätin sitten huudot kesken. Mutta toi nyppymelalehti on ihan sairaan makee, mikä tarttui mukaan. Ihailen vaan sitä ja oon niin rakastunut sen kauneuteen.

Kaiken kaikkiaan ihan loistava huutis näin vuosien tauon jälkeen.
MyllyviitaT
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 16:20, 15.05.2019
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Re: HAS huutokauppa 2024, mitä tuot/haet?

Viesti Kirjoittaja MyllyviitaT »

Hyvä tapahtuma oli ja taisi mennä juuri niinkuin suunnittelin että rahaa tuli ja meni suurinpiirtein saman verran.

Joidenkin kasvien hinta nousi aika korkeaksi ja itsellä jäi pihiyttäni huutamatta mm. afrikansaniainen. Punarotalat oli se "must" kasvi ja sen sain paljon halvemmalla mitä oletin. Omat kasvit menivät kaupaksi, osa hyvään hintaan ja osa sitten marketista pilkkahintaan. Hyvä että pääsevät rehut kiertoon kun omistakin kasveista varmaan yli puolet on hankittu juurikin näistä huutokaupoista.

Pari melalehteäkin tuli ostettua, saapas nähdä miten selviävät. Olen muuten huomannut että suurin osa ammatikseen akvaarioita harrastavista leikkaa pois melalehtien lehdet ja istuttaa vain juurakon. Lehdet kuulemma kasvavat kyllä takaisin ja tulee terveempi kasvi. Itse en kyllä ole raaskinut hienoja kasveja tuhota enkä tiedä toimiiko tuo muuta kuin altaissa jossa on valtavasti valoa, hiilidioksidia ja ravinteita? Noh, jos nämäkin sulavat niin ensi vuonna kokeilen tuota leikkaamismenetelmää.

Harmittamaan jäivät myös sukaravut, itse huusin lopulta vain crystal redit ja siniset ravut menivät sivu suun. Jälkikäteen ajatellen olisi vain pitänyt reippaasti huutaa niistä sinisistä kunnon summia. Omat crystalredit ovat kyllä huiman paljon hienompia kuin mitä kaupoissa on ja nyt toivon että viihtyvät ja lisääntyvät hyvin. Harmittivat myös komeat taistelukalat kun menivät ohi mutta itsellä ei oikein ole enää altaita mihin niitä olisi voinut laittaa. Tosi kiva kun näitä kalojakin oli myynnissä enemmän kun aikaisempina vuosina ja mielestäni niistä tuli pääasiassa ihan hyvänhintaisia tarjouksia.

Kiitokset taas paljon hyvästä tapahtumasta, toivottavasti näitä järjestetään taas viimeistään ensi keväänä tai jopa ensi syksynä.
300 litraa rihmakaloille, 300 litraa tanganjikoille, 50 litraa taistelukaloille + kavereille, 40 litraa pikkusinteille... ja kaksi Devon rex kissaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”